Noradnaja Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 (aangepast) Hallo iedereen, Excuseer mijn domheid maar ik heb een aansluitprobleempje. Sinds een jaartje kijken wij, met volle tevredenheid televisie via CD. Het ging om een eenvoudige LG LED tv , in combinatie met een Philips DSR 8121 , een schotel met duo LNB, die aangeleverd en aangesloten is door een monteur van CD. Tot zover, toppie en geen problemen. Nu hebben we onlangs een nieuwe tv aangekocht. Het betreft een LG Ultra HD LED tv, type 49 UB 820V. De tv is uitgevoerd met DVB-S2, en heeft plaats voor een CI module. Op de achterzijde van de tv is 1 coax-aansluiting voor de satelliet, op de Philips-decoder komen 2 coax-kabels van de schotel. Ik vraag me af of ik nu nog steeds gebruik kan maken van de Philips decoder in combinatie met de tv, of dat ik gebruik MOET gaan maken van een zogenaamde CI module. Ik heb 1 HDMI kabel en 1 scart kabel van de decoder, aangesloten op de tv, maar de tv kan geen satellieten / zenders vinden. Wie kan er wat duidelijkheid verschaffen ??? Alvast bedankt 30 december 2014 aangepast door Noradnaja
Moderator ceesv Geplaatst: 30 december 2014 Moderator Geplaatst: 30 december 2014 Beste Noradnaja, welkom op dit forum, Wanneer je de Philips DSR 8121 kompleet afkoppelt kan je de satelliet antennekabel rechtstreeks aansluiten op de tv. Wanneer je dan de diseqc instellingen ingericht hebt, dat wil zeggen dat je de tv laat weten op welke kop welke satelliet zit, kan je satelliet tv programma's rechtstreeks ontvangen op je tv. Voor het decoderen dien je de kaart in een ci-module te steken en die kan daarna in het ci slot van de tv gestoken worden, zodat de programma's van je abonnement gedecodeerd worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Noradnaja Geplaatst: 30 december 2014 Auteur Geplaatst: 30 december 2014 Bedankt voor uw zeeeeer snelle reactie. Vanaf mijn schotel komen er 2 coax-kabels. In de tv zit 1 coax aansluiting. Daar zit wellicht het probleem.
Gast Mimisiku Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Je kunt gerust 1 kabel in de TV steken (TV uit zetten!). Je koopt een witte CI voor Canal Digitaal €59. Deze steek je met de kaart in de CI sleuf van de TV. De tweede kabel is 'spare'. De 8121 is een twin tuner. Zo kon je met deze ontvanger gescheiden opnemen en kijken. Deze optie heb je nu niet meer! Het maakt zelfs niet uit welke van de twee coax kabels je aansluit op de TV. Je kunt inderdaad opteren om de bestaande DSR 8121 gewoon via een HDMI kabel op de nieuwe TV aan te sluiten Voordeel: je hebt de opname mogelijkheid weer terug Nadeel: je moet met twee AB's werken..
Moderator ceesv Geplaatst: 30 december 2014 Moderator Geplaatst: 30 december 2014 De Philips heeft 2 antenne aansluitingen omdat er naast een tuner voor het kijken een 2e tuner voor (tegelijkertijd) opnemen van een programma een antenne aansluiting nodig heeft. De TV heeft slechts een satelliet antenne aansluiting voor uitsluitend het bekijken van programma's. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
carlo666 Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Dus om te beginnen kan je de nieuwe TV hetzelfde aansluiten als de oude TV. Je hebt waarschijnlijk niet de juiste HDMI ingang geselecteerd op je nieuwe TV.
Noradnaja Geplaatst: 30 december 2014 Auteur Geplaatst: 30 december 2014 Iedereen hartelijk bedankt voor de antwoorden. Er is mij nu een stuk meer duidelijk betreft het aansluiten van de installatie. Vooralsnog kon ik het geheel niet draaiend krijgen. Uiteindelijk bij mij in de omgeving iemand gevonden die schotels en dergelijke verkoopt en installeert voor partikulieren, bedrijven en instellingen. Hij is vanavond langsgeweest, en uiteindelijk geconstateerd dat de DSR 8121 is vastgelopen. Resetten, updaten, en nog wat andere trucjes mochten niet meer baten, er bleef INIT in het schermpje staan. Het schijnt dat dit apparaat wel vaker kuren vertoont. Middels een CI module zou het geheel wel kunnen werken, maar omdat de TV niet beschikt over "smartscan" (geloof ik) zal de TV duizenden zenders gaan zoeken, waarbij ik zelf later alle voor mij beschikbare zenders moeten gaan ordenen Zijn advies: Via CD een nieuwe decoder vragen (Type M7 DSR 8141) Als voorlopige oplossing heeft hij een "leen-decoder" geïnstalleerd om zo toch met oudejaarsavond de conference te kunnen zien..............erg aardig overgens. Ik had CD gisteren al een mailtje gestuurd, maar tot op heden nog niets vernomen, dan alleen een automatisch gegenereerd antwoord, dat men binnen 2 dagen zou reageren. Morgen dus maar een belletje eraan wagen. Nogmaals, een ieder bedankt voor de hulp, en voor zometeen een ontzettend goed en gezond 2015 gewenst !!!
carlo666 Geplaatst: 31 december 2014 Geplaatst: 31 december 2014 Laatst ook zo'n bakje gehad waar Init bleef staan. Opgelost door -P en +P ingedrukt te houden, dan stroom erop, knoppen nog vasthouden. Na een aantal seconden verschijnt een schermpje waarbij je factory reset kan kiezen, wachtwoord 555 en dan erase flash. Als dit klaar is kan je de box opnieuw starten. De software wordt dan opnieuw geladen.
jako87 Geplaatst: 31 december 2014 Geplaatst: 31 december 2014 Die CanalDigitaal bakkies (7121 en 8121) kunnen niet overweg met UHD TV's (hdmi 2.0) daar is al veel over geschreven. Het resultaat is inderdaad dat die op init blijft staan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen