Nick66 Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 De laatste tijd heb ik steeds vaker last gehad van blokkerig beeld op NPO 1HD. Dit komt onregelmatig voor, soms om de 2 tot 3 minuten, soms is het een uur zonder problem, en duurt ongeveer 2 seconden. Nu heb ik vaak helemaal geen ontvangst meer op NPO 1HD, SD is oke, en dit schijnt ook voor NPO 3HD te gelden. Bij slecht weer heb ik soms beelduitval op de HD zenders maar dit is iets anders. Zou het aan de uitrichting van de schotel kunnen liggen of misschien aan de bekabeling?
Moderator ceesv Geplaatst: 30 december 2014 Moderator Geplaatst: 30 december 2014 Misschien storing van een Dect telefoon of een draadloos netwerk apparaat? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Mimisiku Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Hier geen last (en er wordt ook geen algemene klacht in deze gerapporteerd). Ligt dus in dit geval bij de eigen installatie. Hier in Haarlem met een 90cm ovale schotel 15,0dB op deze kanalen. Screenshots van NPO 1,2 en 3 Dus even controleren. Schotelafstelling optimaal? Skew van de LNB's in het bijzonder deze van Astra 23,5°. Kabels en connectoren nalopen. En dan natuurlijk de tips van mijn voorganger..
Nick66 Geplaatst: 30 december 2014 Auteur Geplaatst: 30 december 2014 Bedankt voor de snelle reacties. Kan best wel een probleem met een draadloos telefoon of router zijn, ga ik experimenteren. Wij hebben de laatst tijd veel wind gehad, daarom dacht ik aan de uitrichting van de schotel. Ben overigens in Engeland, 55N, 1,5W met een 60cm schotel en duo LNB. Andere zenders zijn perfect, de andere (kleinere) schotel op Astra 2 ook.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 december 2014 Moderator Geplaatst: 30 december 2014 Een verouderde coaxkabel of slecht aangesloten connectoren kan ook het probleem veroorzaken. Nederland 3 HD en Net 5 HD zitten op dezelfde transponder en zouden ook problemen moeten veroorzaken. Heb je de kaart in en interne kaartlezer zitten of deel je de kaart met andere ontvangers? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Mimisiku Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Al moet gezegd dat in de UK en 60cm schotel voor Astra 3 wel errug krap is. Zeker als het daar pittig regent of sneeuwt...
smetje limb.BE Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 zet maar zeker ene van 1M dan zal je dat niet meer hebben 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Beste Nick66Je schrijft dat je een duo-lnb hebt en ook nog een losse kop op een kleine schotel voor de Astra 28,2.Hoe heb je die twee gekoppeld naar één coaxkabel?
Gast Mimisiku Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Denk dat hij een een losse ovaal heeft voor Astra 28°. Die worden door SKY gratis geleverd met de box (net als Canal Digitaal en TVV) een simpel Diseqc switchje doet de rest...
Nick66 Geplaatst: 30 december 2014 Auteur Geplaatst: 30 december 2014 (aangepast) Ik heb een standaard Canal Digitaal Philips DSR8121 die zelf de laatste tijd niet zonder problemen is. Kaart zit gewoon erin. Ik weet dat 60cm krap is voor Astra 3 maar werkt prima op Astra 1. Inderdaad us geen HD ontvangst bij veel regen of sneeuw. Schotel is toch aan vervanging toe, zal ik een grotere kiezen. De kleine schotel is gericht op Astra 2 en aan een standaard Sky PVR aangesloten. Helaas ondersteunen de Sky ontvangers geen Diseqc, anders had ik één (grotere) schotel voor alles kunnen gebruiken. Ik heb een telefoon en router verplaatst, en connectoren nagekeken. Nu krijg ik naar ongeveer 10 seconden naar een storingmelding te kijken wel beeld. Inderdaad geldt dat ook voor Net 5 HD 30 december 2014 aangepast door Nick66
Moderator ceesv Geplaatst: 30 december 2014 Moderator Geplaatst: 30 december 2014 Ik heb ervaren dat Nederland 1 HD de eerste transponder is die bij laag signaal problemen gaat vertonen. Misschien is met enig finetunen de schotelnog beter af te stellen. Leg een vochtige doek over de ontvangst kop en regel op de minste storing de stand van de schotel af. Je kan door de LNB iets te verdraaien (skew) misschien net die verbetering krijgen waardoor de melding verdwijnt. Voor het overige, wat sprietje zegt, je installatie upgraden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen