Ga naar inhoud


Goede voornemens, onder andere stoppen met roken


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

...Slappe hap hoor als je nog niet eens de ruggengraat hebt...

We zijn niet allemaal zo sterk als jij. mazzelpik.

 

...Ik denk eerder dat ze gezegd hebben meneer voor uw gezond is het beter dat u gewoon direct gaat stoppen...

Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt, het (dr(w)ingende) advies was om te stoppen met roken.

(beetje veel haakjes :grin: )

aangepast door Michel

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ga je wellicht iets te ver, begrijp me goed, maar ik leg uit.

 

De hele mensheid rookt al zo lang als dat de wereld bestaat (denk ik).

(ik weet namelijk niet of Adam en Eva rookte)

Daar horen zelfs de indiaanse vredespijpen bij die hiermee tot

verrassende resultaten zijn gekomen.

 

Hoe arrogant zijn wij, als piepeltjes (lees betwetertjes) in de twintigste eeuw,

om in 20 jaar tijd, iets wat al mensenheugenis bestaat, af te schaffen?

 

Zijn wij dan zo heilig? Ik denk van niet.

 

No hard feelings, laat dat duidelijk zijn maar ik sta zo realistisch mogelijk

in de wereld (voor zover dat in mijn mogelijkheden ligt) en zie meestal

alles van vele kanten.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een hele bijzondere, maar wel leuke reactie.

 

Maar.... laten wij niet denken dat wij een fragment

van de wereldgeschiedenis de wereld kunnen verbeteren

EN het bij het juiste eind hebben, daar zijn wij veel

te klein voor.

 

Nogmaals, leuke reactie.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men vergeet gemakshalve, dat de sigaret van tegenwoordig een cocktail van tabak en chemie is, met daarin een aantal verslavende componenten die het brein doen geloven dat men zich prettig voelt met roken.

De vredespijp werd met echte tabak gestopt.

 

Verder is ondertussen bekend dat er mensen zijn, wiens dna voorzien is van een verslavingsbit.

Sommige mensen drinken een glas alcohol en talen niet naar meer, anderen nemen een slok en zijn de rest van hun leven verslaafd.

Dit heeft niets met character of wilskracht van doen.

 

Daarom sterkte met het stoppen.

 

En hij die zonder zonde is werpt de eerste steen, maar haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je de splinter in andermans oog ziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wie zegt dat ik de bijbel citeer?

Het zijn ook Nederlandse gezegden en spreekwoorden.

 

Maar terug op het onderwerp, ik heb ontzag voor diegenen die hun goede voornemens dit jaar daadwerkelijk weten om te zetten in daden, en wens hun daarbij veel sterkte!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, daarom heb ik enige hulde uitgebracht in mijn nieuwjaarsgroet aan sat4all-lers.

 

Heerlijk dat gekeuvel en dat meen ik zolang het op deze grapvolle manier gaat.

En nooit gedacht dat sat4all zo stichtelijk kon zijn.  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Go Sjaak, en wat zijn jou goede voornemens voor 2015?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Go Sjaak, en wat zijn jou goede voornemens voor 2015?

Nog meer lezen en geloven in dat roddelblad de bijbel  :grin:

 

@Con

Ik weet zeker dat het je lukt om te stoppen met roken.

Gooi eerst die elektrische dingen weg, en ga naar de huisarts om een paar pilletjes te halen om te helpen met roken.

Stel dan voor je zelf een datum dat je echt helemaal stopt met roken, en dat  mag gerust een maantje of 3 verder liggen, en zet die datum op een kalender of in je agenda.

Zeg ook tegen de mensen in je omgeving, en eventueel op je werk, dat je op die datum stopt met roken.

En pas daar ook het innemen van de pilletjes die je krijgt van de huisarts op aan.

En ik vind het altijd zo een onzin, dat mensen altijd op 1 januari willen stoppen.

Kan ook gewoon een datum zijn ergens halverwege het jaar.

 

Zelf en ook mijn vrouw zijn altijd heeeeeeel stevige rokers geweest vanaf ons 13/14 jaar.

En zij heeft altijd geroepen, dat ze wel stopte met roken, als ze tussen 6 planken zou liggen, en dat het haar helemaal niet interesseerde dat ze aan het roken dood zou gaan.

Ik rookte 3 tot 4 pakjes zware van nelle in de week, en zij een pakje of 3/4 half zware shag.

Maarja voor haar longen was het beter als ze stopte.

 

Toch zijn we nu al 3 jaar samen gestopt met roken.

Want ik wou mijn meisje nog even bij me houden voor die jaren.

En samen sta je sterk (komt niet uit de bijbel :grin: )

 

Maar moet zeggen dat het me goed bevalt, en dat het soms nog lekker ruikt.

Ook hebben we geen moeite er mee, als iemand naast ons zit te roken.

 

Dus niet gaan zitten bidden, maar gewoon stoppen met roken.

En dat zal je beslist lukken, met wat hulp van de huisarts.

Want ook al zeggen sommige mensen dat die pilletjes niet echt helpen, maar dat doen ze wel.

Ook al zit het dan tussen de oren, maar dat zit de drang van het roken ook.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje OT

 

Heb nooit gerookt, nooit behoefte aan gehad. Mijn ouders (met name mijn vader) rookten behoorlijk. Vond het altijd vreselijk stinken! Ieder jaar verplicht "witten" en behangen. Heb dus al die jaren meegerookt zoals dat nu wordt genoemd. Gelukkig geen nadelige gevolgen van ondervonden.. Raar is wel dat ik verse shag heerlijk vond ruiken. Zolang het maar niet de fik in ging. Eigen kinderen zijn wel steevast gaan roken, maar later gestopt omdat niemand in hun omgeving meer rookte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mwhow.... die pilletjes heb ik gehad....van die blauwe......hebben mij niet geholpen.

Je moet ook niet naar pilletjes grijpen, zelfs de huisarts had moeten weten dat die "blauwe" ergens anders voor zouden zijn.

post-51681-0-86692300-1420371173.jpg

post-51681-0-64705200-1420371187.jpg

post-51681-0-42038700-1420371202.jpg

post-51681-0-19470500-1420371221.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de button "onderwerp niet meer volgen" gedrukt....

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar baseer je dat op ? Heb je daar ooit zelf één regel van gelezen, kom met voorbeelden. :/

Verder wil ik hier niet op in gaan, want dat verstoord tegen de forum regels.

Maar iedereen mag van mij geloven wat hij wil, zolang ze andere mensen maar niet hun geloof op willen dwingen.

Gelukkig zijn de mensen wijzer geworden, en laten zich niet meer zo snel voor de gek houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...