Ga naar inhoud

Start niet op

Ga naar oplossing Opgelost door arend22,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lekker hoor zo vlak voor oud en nieuw

Mij dreambox 800HD doed niks meer als ik het programma Dreamboxcontrolcenter op mijn computer  in opstart geeft dit programma een foutmelding error 10057 in function send socket is not connected.

Wie kan mij helpen met deze storing:

Geplaatst:

ja ehm

kom je er niet op om eens error 10057 in tante google in te tikken?

dan ontdek je dat je dm800HD niet te bereiken is omdat jij of de dreambox in een ander netwerk staat

Forever And Ever

Demis Roussos

Geplaatst:

google allang geraadpleegt (ook router gecontroleerd) maar ik kom op geen enkele manier op mijn dreambox Eerst knipperde hij nog maar nu volledig dood

Geplaatst:

brand het groene ledje nog op de voeding van je dreambox

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

zit de netwerk kabel nog goed enz

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst: (aangepast)

zet je netwerk eens volledig uit dus van de spanning 5min

ook je switchs enz

aangepast door smetje limb.BE

Geplaatst:

Zou inderdaad eerst de DM800HD zelf eens gaan raadplegen. Gaat die nog wel aan? Voeding groen lampje aan? Reactie op het OLED scherm. Als deze niet opstart heb je uiteraard ook geen Telnet/FTP connectie..

Geplaatst:

google allang geraadpleegt (ook router gecontroleerd) maar ik kom op geen enkele manier op mijn dreambox Eerst knipperde hij nog maar nu volledig dood

dus stuk

-hoe controleer je of de NIC nog werkt

--> ledjes lichten op en knipperen

--> box systeem info vraagt dus naar de netwerk instellingen <test>

--> box systeem info vraagt dus naar de dmesg status <lange lijst scrollen> en kijk naar ifup

van buiten af kun je enkel de kabels checken en een andere PC nemen om te verbinden

Of direkt per crossover patchkabel een PC verbinden

en het komt voor dat dingen stuk gaan en van 365 dagen is er zeker iets dat stuk gaat

dat het per toeval vandaag is is ROT

Forever And Ever

Demis Roussos

Geplaatst:

ik ben er na het lezen van jullie reacties wel achter dat er inderdaat wel eens iets stuk gaat .ik ga maar eens een goede reparateur  zoeken .

Bedankt voor jullie reacties.een goed uiteinde en een  prima 2015 gewenst

Geplaatst:

maar wat is er stuk

en vanwaar ben je ergens 

dan heb je misschiens toch nog beeld vandaag 

Geplaatst:

@arend22,

Is jou Dreambox altijd constant op het stroom aangesloten ?

Trek de stroom kabel eens uit het stopcontact voor een paar uurtjes en probeer het daarna opnieuw.

Met een beetje geluk start hij dan weer op.

Hij kan daarna een tijdje blijven lopen, maar verstandiger is de Dreambox eens opnieuw te flash-en.

Mocht hij niet opstarten na een paar uurtjes van het stroom te zijn geweest, zou je hen direct opnieuw kunnen flash-en.

Niet geschoten is altijd mis, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Niet negatief bedoeld, maar een DM800HD ga je niet meer repareren. Een nieuwe voeding €30 en een nieuwe tuner €59. Dan reken ik het arbeidsloon (toch al gauw €80) nog even niet mee. Zit je op €110 tot €139. Daar koop je een hele mooie nieuwe Enigma2 ontvanger voor die én sneller is én meer geheugen heeft. Je DM800 is nu werkend tweedehans economisch *niets* meer waard..

Geplaatst:

Niet negatief bedoeld, maar een DM800HD ga je niet meer repareren. Een nieuwe voeding €30 en een nieuwe tuner €59. Dan reken ik het arbeidsloon (toch al gauw €80) nog even niet mee. Zit je op €110 tot €139. Daar koop je een hele mooie nieuwe Enigma2 ontvanger voor die én sneller is én meer geheugen heeft. Je DM800 is nu werkend tweedehans economisch *niets* meer waard..

als alleen de voeding stuk is dan is +-20€ zeker wel waard 

maar we moeten eerst weten wat er eigenlijk aan de hand is he

Geplaatst:

Ja, alleen een voeding is nog te doen.... Je zou een voeding kunnen lenen om te zien of hij "wakker wordt". Als je in de buurt woont kun je hier wel even testen. Voedingen en boxen voldoende :)

• Oplossing
Geplaatst:

Heel raar .het groene lampje van de voeding brande maar toch is hij stuk.

omdat hij groen was heb ik de storing hier niet in gezocht.

maar op aanraden van jullie heb ik een andere voeding geplaatst en alles is weer in orde .

Ik dank jullie voor het meedenken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...