Gast Geplaatst: 4 oktober 2002 Geplaatst: 4 oktober 2002 Zijn er mensen in W.Europa die ervaringen hebben met de ontvangst van NTV+ op 36° oost? Ik heb het over W4/Bonum en dus niet over Sesat op dezelfde positie. Mij intereseert de minimum schotelgrootte voor deze kanalen in midden Duitsland. Maar als iemand in NL ontvangst heeft kan ik wel schatten wat de doorsnede in Midden Duitsland zal zijn. Dit bericht ontstond in het forum: "Seca" en we zijn daar wat afgedwaald.
Gast Geplaatst: 4 oktober 2002 Geplaatst: 4 oktober 2002 Volgens mij is die discusie over deze satelliet wel eens vaker gevoerd. Er is voor zover ik weet ook nog niemand geweest die hem hier kon ontvangen. Als het al mogelijk is moet je volgens mij al denken aan een schotel van een metertje of 4 a 5. Wie heeft zo'n ding toevallig liggen?
Gast Geplaatst: 4 oktober 2002 Geplaatst: 4 oktober 2002 Ha die Stardust. Misschien heb je gelijk. Had even de zoekfunktie moeten gebruiken. Bij deze dus gedaan en heb als zoekbegrip NTV+ (nieuwer dan 1 jaar) ingegeven. Ik moet wel even zeggen dat ik nogmaals versteld sta van de enorme snelheid van de zoekfunktie op deze site. Er kwam echter geen nuttig resultaat uit. Nu woon ik niet in NL maar in midden-Duitsland en zodoende mijn nieuwschierigheid naar eventuele ontvangstresultaten in W.Europa. Mij viel namelijk de werkelijk enorme veldsterkte op in Kiev, dat hemelsbreed ca. 2.000 km van mijn normale lokatie ligt. Zodoende dus. Mijn schotel heeft daar niet eens een de-polariser voor de L/V polarisatie en toch een dik-vet signaal. Als je naar de werkelijke footprint op Lyngsat kijkt, ligt zelfs Kiev enigszins buiten de footprint van midden/west Rusland. HIER nog even ter verduidelijking. Als je goed kijkt, dan ligt de 42dBW grens net iets over de grens naar het oosten van Duitsland. Dan kun je er in het gunstigste geval vanuit gaan dat er in midden Duitsland iets te zien moet zijn met een schotel van middelmatige afmetingen. Maar goed, ik weet ook dat Amos ontvangst in Nederland zeer sterk afhnkelijk is van de lokatie, alhoewel de meeste mensen daar met schotels van niet meer dan 80 cm "aan het klungelen" zijn.
Gast Geplaatst: 4 oktober 2002 Geplaatst: 4 oktober 2002 Dan moet je 36 eens ingeven als zoek term. Als je de verzwakking lineair rekend met de afstand dan kom je in midden Duitsland op 36dB uit. Heb je toch nog 3 meter nodig Voor Nederland kom ik op 33dB uit = 4 meter. Ik weet inmiddels ook wel dat je soms met kleinere schotel toe kunt, maar dat blijft afwachten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen