Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb hier een dreambox 800 waarvan de dvb-s2 tuner 0% signaal geeft op alle zenders. Box begon een paar dagen geleden vreemd te doen door een melding op tv, geen of te weinig signaal. Door naar een andere zender te zappen had ik weer beeld. Sinds gisteren heb ik helemaal geen signaal en dus geen beeld meer.

Ik dacht in eerste instantie dat de dvb-s2 tuner overleden was. Andere dvb-s2 tuner geprobeerd maar box blijft aangeven 0% signaal. Tuners worden wel door de box herkent.

Schotel staat wel goed afgesteld want met een andere box heb ik geen problemen.

Box is via het netwerk wel te benaderen en een nieuw image flashen geeft ook geen problemen. Op dit moment staat er OpenPli op de box maar openATV geeft hetzelfde probleem.

aangepast door phil 3548

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

en je hebt de tuner goed ingesteld 

de lnb instelling bedoel ik

en is je binnen ader van de coax lang genoeg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Box is via het netwerk wel te benaderen en een nieuw image flashen geeft ook geen problemen. Op dit moment staat er OpenPli op de box maar openATV geeft hetzelfde probleem.

Het lijkt erop dat er een hardwarematig probleem is, zoals je het nu vertelt.

Je zou nog een andere voeding kunnen proberen. Als dat niet helpt, moet ie naar de reparateur, vrees ik. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

en je hebt de tuner goed ingesteld 

de lnb instelling bedoel ik

en is je binnen ader van de coax lang genoeg

Ja, de lnb instelling is goed en de coax kabel is ook goed

aangepast door phil 3548

Geplaatst:

Het lijkt erop dat er een hardwarematig probleem is, zoals je het nu vertelt.

Je zou nog een andere voeding kunnen proberen. Als dat niet helpt, moet ie naar de reparateur, vrees ik. 

Andere voeding heb ik nog niet geprobeerd. Ga dat straks even proberen.

Geplaatst:

Hoe heb je dat voorelkaar gekregen ? buitens huis gebruikt of zo,

Maak een een scherpe foto van de print,misschien dat er nog wat van temaken valt. :)

Box is niet van mijzelf maar van een collega. Ik vermoed dat er vocht in de box terecht gekomen is door het omvallen van een glas of iets dergelijks.

Box is overigens alweer terug bij de eigenaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...