Ga naar inhoud


zo dit jaar eens barmhartig geweest


1pm

Aanbevolen berichten

Dit jaar eens de mens geholpe die echt niks te makke heeft by voedselbank , opvangcentra . Schandalig man wat je dan ziet en hoort. Ik wil nl inspiratie op doen voor myn boek zoals al eens eerder vermeld , heel ned geeft aan goede doele voor buitenland maar niemand kykt naar de eigen ned hier volgens my .

ik zou zegge kyk eens om je heen als je door de stad loopt die zwerver heeft ook een verhaal en achtergrond en is ook een mens , ik heb in iedergeval een hele andere kyk gekrege hierop nu heb dit jaar dan ook gewerkt by al die vrywilligers vanaf kerstavond tot vanmorge . Petje af voor deze mense die deze mense nog op de been houde !!!

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Dit jaar eens de mens geholpe die echt niks te makke heeft by voedselbank , opvangcentra . Schandalig man wat je dan ziet en hoort. Ik wil nl inspiratie op doen voor myn boek zoals al eens eerder vermeld , heel ned geeft aan goede doele voor buitenland maar niemand kykt naar de eigen ned hier volgens my .

ik zou zegge kyk eens om je heen als je door de stad loopt die zwerver heeft ook een verhaal en achtergrond en is ook een mens , ik heb in iedergeval een hele andere kyk gekrege hierop nu heb dit jaar dan ook gewerkt by al die vrywilligers vanaf kerstavond tot vanmorge . Petje af voor deze mense die deze mense nog op de been houde !!!

Ga jij echt een boek schrijven?

 

Persoonlijk vind ik het wat vreemd dat je aandacht en lof vraagt voor je eigen goede daad...

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor mijn daad hoor mag weleens gezegd worden voor die mensen die al dat werk het hele jaar doen voor mensen die aan de afgrond leven van onze maatschappy !

 

Ik heb ook nooitgeweten dat het zo schrijnend is in nederland nog in 2015 nl mensen die door ongelukkiger omstandigheden erin glijden kan ons allemaal gebeuren hoor , je krijgt geen hulp van gemeentes uwv of wat voor overheid instanties ook je moet het je maar uitzoeken op straat dan .

Ik heb complete gezinnen gezien en gesproken die zaten al maanden op straat en huizen bij opvang centra nergens geen hulp !

Jammer dat het nog altijd zo gaat in nederland , en ja met dat boek ben ik bezig hoor

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het alleen maar is, voor het boek.

Nou dan ben je wel heel erg barmhartig geweest.

 

Als je echt wilt weten hoe slecht het gaat in Nederland, dan ondervind je dat niet door een dagje mee te lopen op een voedselbank.

Als je er al een boek over wilt schrijven, dan zul je toch echt moeten weten hoe het met de rest van de eenzame en arme mensen gaat.

En dan ook vooral over de mensen die helemaal niemand meer hebben, en aan het huis gekluisterd zitten door bv een handicap, of gewoon niet meer goed kunnen lopen.

 

Zeker nu de zorg dit jaar veranderd is, zullen meer mensen straks een eenzame lijdensweg hebben.

En let op mijn woorden, dat er straks steeds meer mensen dood in hun woning worden gevonden, die daar al enkele maanden/jaren liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er genoeg die alleen maar van achter de computer schreeuwen dat het allemaal zo slecht geregeld is en die zelf geheel niets doen.

Dus ook al zou het alleen maar voor zijn boek zijn dan nog heeft hij al wel de nodige dagen de medemens geholpen en daar is toch niets mis mee?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeikerts ...

typisch hollands die commentaren.

 

je kunt het ook positief benaderen in zoverre dat 1pm oproept tot soortgelijke hulp verstrekken een goed gevoel opleveren kan

 

petje af 1pm ;)

dank je tons ,

en nee ik heb vanaf kerstavond t/m nieuwsjaars morgen die mensen geholpen die het echt nodig hebben , en of ik dit voor mijn boek doe jazeker ga ik er zeker in verwerken hoor .

Ik heb bedden opgemaakt gesprekken gevoert verhalen aangehoort een gezin wat al bijna 3 maanden dakloos was met 2 kleine kinderen . eten klaargemaakt verdeelt soep met de auto door de stad uitgedeelt zelfs op kerstavond zag je iedereen zitten achter de ramen verwarmde huizen .

Geen hond die ernaar kjikt of omkijkt !!! wou alleen eens weten of het echt zo slecht gaat met deze mensen , en ja dat klopt geen hond die hulp geeft ja af en toe rent zoeen maatschappelijk werker er rond op zijn geitewollen sokken met sandalen aan terwijl het buiten vriest .(en doet geen kloten maar eet wel mee)

 

Ik ben er eerlijk in zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt en dat hier in nederland dan , het commentaar van jullie veeg ik mijn k**t aan af , iedereen kan dit gebeuren nl !!!!

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er aandacht word gegeven aan de armoede is een goede zaak ook al is het voor een boek.

Ik ken mensen die zeggen dat armoede in Nederland niet bestaat.

En als het dan bestaat dat het dan eigen schuld is.

En zolang we politiek steeds meer  rechts georiënteerd raken zal het alleen maar erger worden.

Dus 1pm ik sluit mij ook aan bij Tons en zeg dus ook "petje af" 

  • Like 1

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als het dan bestaat dat het dan eigen schuld is.

Er zullen best gevallen zijn waar men echt niets kon doen om evt. problemen te voorkomen.

Maar daartegenover staat toch een over grote meerderheid die gewoon al die tijd boven hun stand hebben geleefd, nooit ook maar iets hebben gespaard en alles konden betalen met leningen.

Gebeurd er dan iets dan zijn ze plots zielig en zijn ze door ontslag of scheiding plots in de problemen gekomen.

Vanavond was er ook iemand op TV bij Radar, waren al jaren niet op vakantie geweest omdat ze zoveel pensioen moesten betalen als fysiotherapeut. Hij betaald iets meer dan 400 euro, zij iets meer dan 300 euro.

Gaan we uit van de hoge regeling met partner dan betaal je in die branche iets van 26% aan pensioenkosten, hier betaald de werkgever nog een deel aan mee (minimaal 30% maar meestal 50%) dus de kosten voor het pensioen zullen tussen de 13 en 18% liggen. Samen hebben ze echter dan wel een inkomen van minimaal tussen de 3500 en 4000 euro netto maar dat kan ook tussen de 5500 en 6000 euro liggen.

Als je met zo'n inkomen dan niet op vakantie kunt dan wordt het in mijn ogen toch hoog tijd voor een enorme trap onder je achterste en doen ze er, in de tijd dat ze niet kunnen zitten van de pijn, goed aan om hun uitgave patroon eens goed onder de loep te nemen.

Komt zo'n gezin dan ook in de problemen dan is het voor mij toch wel sorry, maar daar heb ik geen beklag mee.

Bij ons is het altijd nog de tering naar de nering zetten en geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit B,

dit soort commentaren is ook gewoon met de paplepel ingegeven door derden

dus niet door zelf reflecteren over omstandigheden en meestal baserende op onwetendheid

 

-ik neem het op voor iedereen behalve die er bij de pakken gaat neerzitten...

-een trap onder zijn gat moest ie krijgen

-die paar uitzonderingen daargelaten

-etcetera

 

je moet wel weten dat het een bekend ziektebeeld is van de maatschappij die minder bedeelden met de nek aankijken en centen sturen naar verweggistan als aflaat.

en je mag weten, was dat niet al bekend, dat mensen eenmaal werkeloos ziek worden van wanhoop en zonder hulp daar niet uit komen

 

ciao

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Mausam

Nitin Sawhney, Reena Bhardwaj

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...