Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Roadrunner

De Astra 23,5 staat in Zoetermeer precies in de richting van de zon vandaag om 11:06uur.
De elevatie van de zon is dan slechts 12,2 graden terwijl de Astra 23,5 op 27,9 graden elevatie staat. De signalen komen dus van veel hoger dan waar de zon staat.
Wil je dus ook kijken of er niets in de weg zit hoger dan waar nu de zonnestralen vandaan komen, dan zul je toch even een foto van opzij moeten maken zoals ik je gevraagd had.
De Astra 19,2 staat vandaag precies om 11:29uur de zon staat.

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Op de plek van mijn dakoverstek zegt dishpointer H=3.0 op 5.5 meter van de schotel. Die afstand tot schotel klopt ongeveer wel met de afstand tot de daknok, maar dan begrijp ik dus dat de vrij zichtlijn ter plaatste van de daknok al 3.0 meter boven onderkant schotel ligt. Onderkant schotel wordt als nulpunt gezien en dan betekent 3.0 toch dat je op die plek al 3 meter hoog obstakel mag hebben. Lijkt me vreemd want dan is de hoek nooit rond de 28-29 graden die nu in mijn schotel zit.

Dit lijkt me wel te kloppen, hoor.

Bij een elevatie van 45 graden zou de extra hoogte 5,5 meter mogen zijn (gelijkzijdige driehoek), bij zo'n 28 graden elevatie lijkt me 3 meter dus echt wel juist.

Als de 23oost ongeveer evenwijdig aan de achtergevel zit, doet zich dan daar wellicht het probleem voor dat de schotel een stukje door je huis heen wil kijken :( ?

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Dit lijkt me wel te kloppen, hoor.

Bij een elevatie van 45 graden zou de extra hoogte 5,5 meter mogen zijn (gelijkzijdige driehoek), bij zo'n 28 graden elevatie lijkt me 3 meter dus echt wel juist.

Als de 23oost ongeveer evenwijdig aan de achtergevel zit, doet zich dan daar wellicht het probleem voor dat de schotel een stukje door je huis heen wil kijken :( ?

groet, A33

Ik moest even flink aan t werk gisteren maar heb inmiddels even snel bekeken dat je gelijk hebt. Daknok blijkt geen probleem, 3D inzicht is blijkbaar niet helemaal mijn sterkste punt. De schotel staat nog altijd in een kleine hoek van de achtergevel af gericht, daardoor is er wel iets overlap met de dakoverstek dat ga ik nog in detail bekijken met de dishpointer app op mn telefoon.

Vanmiddag heb ik even snel op de ladder de LNB wat geschoven en gedraaid en tot mijn verbazing heb ik overal goed beeld zonder digitale ellende en de signaal stertet is beter dan met de test TV buiten. Duo LNB zit nu zo ver mgelijk naar de schotel toe geschoven op de LNB houder. Is advies CD en blijkbaar levert dit signaalsertke winst op.

Ik ga (mits droog weer) dit weekend de boel afronden en meld dan nog even hoe dit verhaal afgelopen is. Allemaal heel veel dank voor jullie tips en adviezen tot op heden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...