Ga naar inhoud


Windows Defender of Bitdefender Internet Security 2015 of beide activeren?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Hierbij 2 vragen.

 

Kan ik op mijn laptop met Windows 8.1 tegelijkertijd zowel Windows Defender en  Bitdefender Internet Security 2015 installeren / activeren of verstoren die elkaar?

 

Binnenkort vervalt mijn betaalde abonnement op Bitdefender Internet Security en ik vraag me af of ik die moet verlengen of een alternatief zoals Kapersky moet kopen.

 

Volgens mij heeft Windows nu ook een goede virusscaner en firewall, correct?

Zo ja, voldoet die over het algemeen v.w.b. de bescherming?

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is gelukkig heel simpel

 

Nooit meer dan 1 virusscanner installeren. Ze hebben vaak dezelfde functies die elkaar gaan 'bijten'. Niet zelden vaak resulterend in valse meldingen. Enige uitzondering is als de pakketten juist géén overlappende functies hebben (of die nog bestaan). Denk aan een 'kale' virusscanner en een losse malware checker..

 

Ander negatief punt:

 

Er bestaat geen virusscanner die 100% waterdicht is. Treurig maar waar! De meest gevaarlijke virussen zijn de 'verse' die net uitgekomen zijn. Als je die treft ben je net te last omdat jouw virusscanner hem nog niet kent. De meeste nieuwe virussen zijn zo geavanceerd dat ze éénmaal geinstalleerd niet of nauwelijks verwijderbaar zijn.

 

Ik ben een andere weg ingegaan: losse internet PC zonder virusscanner of wat dan ook. Alle andere PC's hebben geen internet verbinding.. Er worden ook geen bestanden uitgewisseld via USB of wat dan ook vanaf de internet PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mogen we al jouw berichten wel extra scannen als jij helemaal geen virusscanner hebt lopen ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier over Windows 8.1, daar is Essentials niet beschikbaar, alleen Defender.

 

Dus ik zou nog steeds graag willen weten of Defender voldoet of dat ik toch maar een betaalde versie Firewall / Virusscanner van een andere leverancier moet gebruiken.

 

En a.u.b. geen discussies over het wel of niet toepassen van gratis virusscannders want dan kan ik volgens mij ook Defender gebruiken.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

soortgelijke vragen gelezen en dan geeft Windows ofwel Microsoft natuurlijk de voorkeur aan defender... en niet bit-defender.

daar kun je lang of breedt over spreken...

 

en dat heeft al iemand geschreven

 

Ander negatief punt:

Er bestaat geen virusscanner die 100% waterdicht is. Treurig maar waar!

 

 

 

Ik... of dat ik toch maar een betaalde versie Firewall / Virusscanner van een andere leverancier moet gebruiken.

het ligt eraan wat het je waard is,

de hackers hebben aangetoond dat je ook met duur spul de pineut kunt zijn.

Maar Microsoft pretendeert een all-round veiligheid, dan heb je nog kans indien je ooit geinfecteerd raakt.

Met Third-party software smijten ze modder onderling.

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een externe firewall is niet nodig. De ingebouwde is bijzonder goed en zeer uitgebreid als je er een beetje in duikt. Een externe virusscanner is wel gewenst. Defender werkt behoorlijk als de pc schoon is en om niet gewenste dingen tegen te houden maar is niet goed in het verwijderen van al aanwezige ongerechtigheden 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen positieve ervaringen met Defender. Ik heb meerdere voorbeelden gezien van, volgens defender, een 'schone' PC. Na scannen met een alternatief bleek dit niet het geval!

Kijk eens op av-test.org. Hier is veel informatie te vinden. Ook vindt je hier een vergelijk van een aantal AV pakketten.  

aangepast door Peter38

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai hier ook met bitdefender maar dat zal nog 102 dagen zijn en dan gaat hij er af en ga ik weer terug naar Bull Guard.

Ondanks dat bitdefender altijd aan staat sluipt er nl. toch de nodige rommel langs en heb ik regelmatig malwarebytes nodig om alle dubbel clicks, Trojans ed. weer te verwijderen. 

Wat ook vreemd is is dat Bit defender met een complete systeemscan (is hij dan ruim 6 uur mee bezig voor 3 terra en loopt meestal 2 of 3 keer vast) rommel vindt en die niet kan verwijderen, meestal is dat een email die al verwijdert is of iets wat op de backupschijf staat (hier wordt nooit iets rechtstreeks naar toe geschreven maar alleen systeembackup's op gemaakt) en die volgens bitware dan handmatig verwijdert moet worden, laat ik malwarebytes hetzelfde doen dan is die met een half uurtje klaar en deze kan de rommel wel verwijderen.

Toen ik Bull Guard gebruikte had ik dat probleem nooit.

Windows defender komt meestal vrij slecht uit de tests dus dat probeer ik maar helemaal niet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die ervaring heb ik niet, integendeel, in de afgelopen 2 jaar dat ik Bitdefender gebruik heb ik nog nooit een door Bitdefender veroorzaakte onregelmatigheid kunnen ontdekken.

Ik startte deze topic ook niet omdat ik ontevreden over Bitdefender ben.

 

Wel zag ik nu ook op de diverse testen dat Windows Defender nu niet bepaald goed uit de test komt.

Maar goed, op zich is mijn vraag beantwoord, geen 2 beschermingsprogramma tegelijkertijd gebruiken.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat er geen 2 tegelijkertijd draaien maar laat wel super anti-spayware en anti malware regelmatig er overheen lopen om evt. missers van bitdefender en zaken waar niet op gecontroleerd wordt op te vangen.

Ik werk hier met windows 7 home en wellicht dat het dan daardoor komt dat bitdefender af en toe iets mist?

 

Maar werkt bij jou de safepay functie in bitdefender dan wel?

Ik heb dat ding uitgezet nadat ik tot 2 keer toe de melding kreeg dat de betaling niet gelukt was maar vervolgens wel 3 keer het geld van mijn rekening werd afgeschreven.

Daarnaast kreeg ik ook regelmatig de melding dat de verbinding niet tot stand gebracht kon worden terwijl zonder de safepay er gewoon ingelogd kan worden bij de bank.

Maar ook nu terwijl ik hem uit heb staan blijft die safepay er zich steeds mee bemoeien en moet ik soms bij 1 betaling dat ding wel 3 of 4 keer wegklikken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat er geen 2 tegelijkertijd draaien maar laat wel super anti-spayware en anti malware regelmatig er overheen lopen om evt. missers van bitdefender en zaken waar niet op gecontroleerd wordt op te vangen.

Ik werk hier met windows 7 home en wellicht dat het dan daardoor komt dat bitdefender af en toe iets mist?

 

Gerrit

uhm...

lauter ter lering ende vermaak van de lezers

kun je voor de lol ons lezers dan ook mededelen wat die of dergelijke SUPER ANTI-SPYware is?

 

als er missers zijn en/of waren ben je al geinfecteerd

je hebt mili seconden, minuten en uren lang alle data uitgewisseld die men via de spy-ware wilde weten

en is inderdaad het verwijderen ervan het belangrijke, het belangrijkste kriterium

je staat dan echter al op alle hacker pages als bekend adres

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe vermakelijk het is maar die super anti-spyware gebruik ik gewoon om de double click's en dergelijke onhebbelijke zaken te verwijderen.

Vaak als ik deze site aanklik merk het als 1e en blijf ik gewoon op de site waar ik op dat moment al was. Laat ik dan een scan uitvoeren en meestal zo'n 100- 140 items opruimen dan werkt alles weer als vanouds.

Dat duurt dan weer een paar weken en dan merk je vanzelf wel weer dat het nodig is om weer een scan uit te voeren en wat rommel op te ruimen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...