Ga naar inhoud


hoe voeding uit pc halen?


Dreeke

Aanbevolen berichten

Mijn museumstukje, een Medion pc, is stuk. Na het steeds trager worden bij het aanzetten van de pc, is dat nu helemaal gestopt. Ik denk (als leek) dat de voeding stuk is. Ik heb nog een nieuwe voeding liggen en wilde deze omwisselen. Daarom heb ik de voeding losgeschroefd, echter... de plastic kap van de ventilator zit ervoor. Weet iemand hoe ik de voeding kan wisselen? Ik heb foto's toegevoegd.

post-34962-0-15062700-1420317246_thumb.jpgpost-34962-0-73030700-1420317246_thumb.jpgpost-34962-0-33004100-1420317247_thumb.jpg

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk goed naar de afbeelding

druk dit naar beneden en doe het wat opzij,dan komt de koeling los en kan je de voeding er nemen

wees voorzichtig

post-41606-0-90399400-1420317927.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let er bij deze op, dat je alle voedingsstekker van je vervang voeding in de juiste plaats steekt.

Soms moet je bij die connector van het mainbord 2 pluggen tegen elkaar houden en tezamen inpluggen.

Ik zie bij de koeling, dat er ook een voedingsplug zit. Er zijn daar 2 soorten in, maar gelukkig je kan hierin niet missen.

Heb je die plug niet op je vervangvoeding, dan heb je een probleem, maar andere kunnen hierbij mogelijks helpen.

Haal alle pluggen uit de desktop, en probeer jezelf even aan een aardig vast te houden, zodat eventuele statische ladingen van je lichaam wegvloeien, want bepaalde onderdelen zijn daaraan nogal gevoelig en spreek helaas van ervaring daarin. Let vooral op, als je tapijt of andere bepaalde vloerbekleding hebt. Zelfs bepaalde kledij kan al af te raden zijn.

Mocht er bij gelijk welke reden cpu en koeling uit elkaar zijn, dan is het aan te raden een beetje koelpasta aan te brengen voordat je deze terug monteert, maar overdrijf hierin niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je perslucht hebt dan blaas al dat stof er ook maar eens uit

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die voeding is prima: Die koeler zit nokje vol stof!

Als de cpu even aan het stomen is zit die al gauw op een kritieke temperatuur.

Oververhittingsbeveiliging grijpt dan in en klokt je cpu trager in waardoor deze minder warmte genereert.

 

Niet in de grote zwarte kelk, maar in de vinnetjes eronder en dan vooral erop en ertussen.

Ik blaas dat spul altijd uit met een compressor (iets van 2 bar op de klok is zat)

 

En van dat cpu handeltje zou ik maar afblijven zolang de koeler er nog opzit!

Mooi laten zitten zou ik zeggen, er is geen reden om de cpu uit de socket te halen dat is risico nemen om niets.

De koeler heeft in de regel een eigen vergrendeling iets van een klem of is met een viertal schroeven op het koelblok rondom de cpu

vastgeschroefd. De kelk moet je er met wat handigheid zo af kunnen trekken, misschien dat er nog ergens een plastic "klikje" zit maar

het is puur een opzetstuk om de warme lucht van de cpu direct af te voeren naar het matchende rooster in de zijplaat waardoor

het niet de kans krijgt om de rest van de kast te verwarmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, heb helaas geen perslucht of zoiets, dus dat wordt een lastige... ik ga ermee aan de slag...

anders iemand in je buurt voor perslucht

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik lees dat hij al niet meer aangaat (daar had ik eerst overheen gelezen)

Kans is aanwezig dat je cpu al "fried" is.

Trouwens als ik het goed zie zit die kelk met vier kruiskopjes vast aan het metalen blok.

Die zie je nu nog niet maar ik meen in elk hoekje onderin de kelk een rond cirkeltje te zien gevuld met stof... daaronder zitten ze volgensmij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blaas mijn pc zeker 4x per jaar uit

zeker niet slechter voor de cpu koeling enz

de voeding blaas ik ook altijd uit en daar komt ook veel stof uit hoor

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij perslucht er wel altijd om denken dat je alleen een olievrije compressor gebruikt, en het koelblok haal je natuurlijk wel even van het moederbord af.

Bij een gewone compressor blaas je wel allemaal vet, vrijwel niet zichtbaar, tussen de lamellen van het koelblok zodat dit meer vuil en stof zal opvangen en dan er nog aan blijft kleven ook.

Bestel gewoon, op een goede site, een spuitbus lucht en je hebt er veel plezier van en minder schade den met lucht uit een niet olievrije compressor.

Mijn cooler.

 

post-51681-0-48755500-1420397043.jpg

post-51681-0-49418400-1420397062.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er ook rekening mee dat als je de koeling verwijderd hebt, je beter ook nieuwe thermische pasta aanbrengt...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je de voeding er al uitgehaad Dreeke

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bepaalde pc's, gaan automatisch uit, als de bios/cmos, geen toerental meet van de cpu ventilator.

Als je de power knop indrukt, en na 5 sec gaat die uit, dan zeker eens die cpu ventilator controleren.

Uitblazen met een bus lucht op druk. Je kan wel degelijk controleren als de cpu of anderen te warm krijgen, maar als je een leek bent (met alle begrip iedereen moet beginnen) ga ik je deze uitleg besparen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd zie ik door alle goed bedoelde bomen het bos niet meer. Pasta, perslucht, statisch, het gaat ver voorbij mijn kunne. Het spijt me dat ik niet aan jullie verwachtingen kan voldoen. Ik heb de pc afgekoppeld en staat nu in de garage.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...