Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Op mijn VU+ Solo2 (VTI 8.0) heb ik de volgende apparaten aangesloten:
- Sony Bravia TV (KDL-32EX700 LCD Full HD 1080 32") via HDMI-kabel
- HIFI-installatie met Harman Kardon AVR21 Receiver, via 2 RCA (tulp) stekkers.

De geluidskwaliteit van de TV matig, zodat ik graag afspeel over mijn HIFI-installatie. Maar het geluid van de TV en de HIFI-installatie loopt niet gelijk, zodat ik een soort echo hoor. Ik vermoed dat het geluid van de TV iets (bijv 0,5 seconde) achterloopt. Hoe komt dit en is dit te verhelpen?

Groeten,

Rivellino

KPN Box 12 glasvezel

Geplaatst:

kijk ik zou zeggen de TV niet geluid laten weergeven...

maar indien alles met HDMI bekabeld, zoals hier, zou geen delay mogen zijn

en een audio delay instellen kan per zender verschillen, dus dat is niet fijn

in een enkel geval kan het ook zijn dat je AVR op een andere Modus voor de weergave moet staan

welke kan die van jou?

direct

proLogicII

pcm

etc

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Mijn AVR kent de volgende modus:

- Dolbi Stereo

- Hall 

- Prologic

Is daar iets mee te finetunen om het geluid synchroon te krijgen?

De suggestie van Frans B (de audio out van de tv aansluiten op de AVR) is voor mij niet zo handig, want ik gebruik de solo2 overdag voornamelijk voor radio-ontvangst, en ´s avonds voor de TV.

KPN Box 12 glasvezel

Geplaatst:

Rive,

die drie modi al geprobeerd? moet natuurlijk wel

heeft ie (de AVReceiver) nog zo' n Optisch sp-dif ingang?

anders lijkt het me niet mogelijk dat op orde te krijgen

ik ben er ook aan moeten gaan en een nieuwe moderne AVR moeten kopen

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Bij de modus HALL loopt het geluid van TV en AVR ongeveer gelijk. Maar ik vind die modus niet zo mooi klinken.

Voorlopig zal ik maar genoegen nemen met het geluid van de TV. En als het geluid echt belangrijk is (bijv. bij muziekprogramma´s), zal ik via de AVR luisteren en de TV op mute zetten.

T.z.t. komnt er wel een modernere AVR, of een soundbar.

Bedankt voor het meedenken.

KPN Box 12 glasvezel

Geplaatst:

Je kunt nog het volgende doen:

Geluid van de tv nemen als je tv kijkt, dus optisch of galvanisch de tv aan de AVR koppelen.

Geluid rechtstreeks uit de stb reciever nemen als je muziek luistert, dus optisch, galvanisch of via RCA de stb aan de AVR koppelen.

Geplaatst:

je kan ook in het menu de audio sync instellen. Ik heb die hier op +150 staan. Hiermee kan je eperimenteren. Na afsluiten wel even zappen om de instelling te activeren.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst: (aangepast)

@Frans B

Volgens mij krijg je daarmee het geluid via tv en versterker wel synchroon, maar beeld en geluid worden alleen maar minder synchroon, en kun je lipsync niet meer corrigeren.

aangepast door hulkman
Geplaatst:

heb je de HDMI eerst naar je audio installatie of gewoon parallel met de TV ? Normaal eerst naar audio en van audio naar TV.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

@bellejt

Ik denk niet dat veel mensen deze configuratie hebben omdat de meerderheid van hifi of surroundset gebruikt maakt en slechts enkelen gebruiken een AV reciever (met hdmi). Maar op zicht heb je gelijk, dat kan ook. Als het goed is 'verteld' de TV aan de reciever hoeveel vertraging er op het audiosignaal gezet moet worden om synchroon te zijn. Ook kun je dit vaak nog iets beinvloeden. Maar wie heeft dat werkend gezien zonder echo effect tussen tv en audioset? (Dat was het oorspronkelijke probleem van TS)

Geplaatst:

@bellejt,

Jij vraagt het volgende:

heb je de HDMI eerst naar je audio installatie of gewoon parallel met de TV ? Normaal eerst naar audio en van audio naar TV..

Bij de start van dit draadje heb ik geschreven dat ik de volgende aansluitingen gebruik vanaf mijn Solo2:

- TV  via HDMI-kabel
- HIFI-installatie Receiver via 2 RCA (tulp) stekkers.

Mijn HIFI-installatie heeft geen HDMI-aansluiting.

KPN Box 12 glasvezel

Geplaatst:

Heb dezelfde configuratie, dus tulp-tulp tussen Vu+ en versterker (analoog dus).

Tv via hdmi op de Vu+, maar het geluid van de tv ingesteld op "uit", dus op externe luidsprekers.Dat moet op een Sony toch mogelijk zijn.

Een heeel enkele keer is het geluid niet synchroon, maar dan zet ik de tv even uit en weer aan.

Misschien moet er ook in de systeem instellingen (geluid) van de Vu+ wat ingesteld worden, maar dat weet ik niet en heb dit ook niet gedaan.

Bij mij staat het op: Systeem> instellingen > audio/video>

Dolby Digital default > nee

Dolby Digital/DTS downmix > ja

Delay > 0

General PCM > 0

Misschien dat het nu werkt!?

Geplaatst:

Rivellino, laat eens zien wat je op de solo2 hebt ingesteld bij de audio instellingen

Geel drukken

en via webinterface a.u.b. een screenshot maken daarvan

zoals dit voorbeeld van mij indikatief

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...