Ga naar inhoud


vragen bij vuduo vervangen door vuduo2


Ger99

Aanbevolen berichten

Goedemiddag samen

 

Mijn Vuo+ is overleden en nu moet ik dus wat nieuws maar zie door de bomen het bos niet meer.

Na een middag googelen en deze site doorspitten zit ik te denken aan een VU+ Duo 2

 

Vragen o.a.

Kan ik mijn huidige schotel met 4 koppen zo weer aansluiten?

Waar koop ik hem en moet ik er 'tuners' bijkopen?

Moet ik er een wifi-ding bijkopen?

Kan ik er een 3TB harddisk inbouwen (heb ik nog ongebruikt liggen)

Vragen vragen vragen

 

Wie kan mij adviseren? Mag ook via een privebericht

 

Bij voorbaat dank

aangepast door wiz
titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


inderdaad veel vragen, waarvan vele met antwoorden te vinden zijn op sat4all

daar de VU+ DUO2 al weer een tijd lang besproken en beoordeeld wordt op sat4all.com door liefhebbers en nijdige

 

1 ja geen schotel te vreemd

2 waar je wilt en op wens geconfigureerd met de voor JOU noodzakelijke tuner combinatie in 2 tuner slots

3 wifi is intern en werkt out of the box mits die niet in een kooi van Faraday staat opgesteld

4 x terrabyte, momenteel is in kernel 3.13.5 de 3 TerraByte disk geen probleem meer met het fs ext4

 

het was 1,5 jaar geleden en nu zeker geen slechte keus als snelle multimedia receiver

Your Freedom Is The End Of Me

Melani De Biasio

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank tonski

 

welke tuner moet ik er bijkopen? bij de oude vu+ kon ik alleen opnemen als het op dezelfde transponder (hoop dat ik het goed zeg) zat als de zender waar ik naar keek. reden was volgens mij omdaqt de 4 koppen op de schotel met 1 draad naar binnen gaan.

 

naast de vu+ heb ik ook nog een upc horizon box staan, wat omslachtig is (extra afstandsbediening en eerst zappen op tv)

kan ik het upc aanbod ook via de vu plus duo2 laten lopen?

 

het begint me redelijk te dagen.

eigenlijk hou ik 2 vragen over.

 

in alle webshops moet ik aangeven welke ontvanger ik wil. dat snap ik dus nog niet. welke?

moet ik pli laten installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt voor die twee insteek slots

 

een single dvb-s2 tuner

een dual dvb-s2 tuner

een single dvb-c/t/t2 tuner

 

dus met twee insteek slots ruim genoeg combinaties

 

2x single dvb-s2 tuner

of

1x single dvb-s2 tuner + 1x dual dvb-s2 tuner

of

1x single dvb-c/t/t2 tuner + 1x dual dvb-s2 tuner

of

2x single dvb-c/t/t2 tuner

of

2x dual dvb-s2 tuner

 

en iets leeg laten kan ook :grin:

 

je hebt satterliet dus  lijkt me het optimum de laatste / moet je ook je kabels en schotel op orde brengen

 

PS;

UPC kan t.z.t. erg ontmoedigend zijn wegens het pairen van Kaart abo aan de verplichte UPC box

aangepast door Tonskidutch

Your Freedom Is The End Of Me

Melani De Biasio

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ger , hoeveel kabels heb je naar de box lopen ? Een twin tuner kan in elk geval geen kwaad naar de toekomst toe.Kan je kijken en opnemen tegelijk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als dat zo blijft heb je aan een single dvb-s2 tuner voldoende.Beste is eigenlijk de dual tuner met 2 ingangen.Kost wat meer maar heb je meer mogelijkheden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaaah? toe dan, alsje, mag ik, mag ik?????

 

Komt tie dan:

 

Het aantal LNB op je schotel geeft aan naar welke satellieten je kunt kijken. Jij hebt er 4, waarvan er ééntje vast en zeker naar de 23,5 gr oost gericht is. (Hierop zitten de NL-HD zenders, een andere populaire in 19,2 gr oost met NL-SD en veel Duits, op 28,2 gr oost zit veel Britt's). Een LNB kan slechts een deel van alle signalen door je kabeltje sturen, we noemen: Hoge/Lage frequentie en Vertikaal en Horizontaal. Om dus het volledige spectrum van de satelliet te ontvangen zouden we 4 kabels moeten aanleggen, dat wordt te gek en daarom heeft de fabrikant een selector in de LNB gebouwd waarmee we een keuze tussen te 4 mogelijkheden kunnen maken. Verder zit er nog zo'n selector tussen de 4 LNB koppen (diseq-switch) waarmee we één van de 4 LNB's (lees: satellieten) selecteren. Eigenlijk maken we met die 2 selectors dus eigenlijk een keuze tussen 16 (4x4) mogelijkheden. Heb je dus maar 1 kabel naar je ontvanger en 1 tuner ingebouwd kun je opnemen waar je naar kijkt, en kun je time-shift toepassen. Heb je 1 kabel en 2 tuners kunt je opnemen en kijken binnen 1 van de 16 mogelijkheden en time-shiften. Voor de meesten is dit nog te beperkt (geen vrije opname keuze). Heb je 2 kabels en 2 tuner kun je 1 zender kijken en time-shiften en 1 zender opnemen (voor velen voldoende). Wil je nog meer tegelijkertijd kunnen opnemen zul je meer tuners en kabels moeten gaan gebruik.

Kortom zouden we 4 globale opstellingen kunnen onderscheiden:

 

Eenvoudig: 4 single LNB + 4/1 diseq-switch + 1 coaxkabel + 1 tuner (alleen kijken en opnemen wat je kijkt)

Simpel: Zelfde als Eenvoudig, maar dan met 2 tuners (kijken en beperkt opnemen binnen de 16 mogelijkheden)

Normaal: 4 duo LNB + 2 4/1 diseq-switch + 2 coaxkabels + 2 tuners (kijken en onafhankelijk opnemen)

Luxe: 4 quatro LNB + 4 4/1 diseq-switch + 4 coaxkabels + 4 tuners (kijken en meerder opnames)

 

Bij de luxe versie heb je alleen nog beperkingen door je smartcard mogelijkheden (SID's).

 

De ontvanger zou theoretisch alles moeten aankunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 kabel + 1 tuner is kijken en een ander opnemen als ze op dezelfde transponder zitten .

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu 1 coax naar de schotel met 4 koppen

 

Als je moeite hebt met het begrijpen van wat wij hier allemaal schrijven, wees niet bang,  gewoon doorvragen.

 

Je had dus maar één coaxkabel van de schotel naar je overleden Duo.

Handig is nu, om er twee naar de ontvanger te laten komen en in jouw geval zou een installateur het van je kunnen overnemen.

 

Wat te doen?:

 

De vier koppen vervangen door 4 met twéé uitgangen, en een extra (DiSEqC) switch 4>1 en coaxkabel naar je ontvanger.

 

De kabel die je hebt sluit je aan op tuner 1, de nieuwe op tuner 2.

 

Dan in het menu de beide tuners (laten) configureren en wel beide hetzelfde..

 

Als dat klaar is, kan je terwijl je kijkt naar bijvoorbeeld NPO 1, een opname maken op welke andere zender dan ook,

want dat doet tuner 2.

Als je in de zenderlijst kijkt bij eventuele meerdere opname's tergelijkertijd, zie je dat vele zendernamen

een andere kleur hebben dan andere.

Degene die helder te zien zijn, kan je dan nog kijken.

 

Het kan nog uitgebreider, hangt ervan af of je veel tegelijkertijd kijkt.

 

Dan neem je koppen met vier uitgangen, met totaal 4 switchen en 2X een een dual dvb-s2 tuner voor in de ontvanger.

De tuner configuratie moet dan ook anders geconfigureerd worden.

Let wel!, er komen dan vier kabels naar je ontvanger.

 

Heb geprobeerd het simpel te houden en hoop dat je er wat aan hebt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom juist vraagt hij om uitleg alvorens er eentje te kopen.Ik koop momenteel de vu+ duo2 voor de prijs van een uno.Met een dual tuner zit hij dus altijd goed.Eventueel als er geen kabel bijkan dan is een stacker/destacker ook een mogelijkheid.Moeten er wel twin lnb's zijn.

Wat ik bedoel is koop een goede box met een dual tuner.Ben je goed om uit te breiden en kost je amper meer. Te bxl vu+ duo2 met single = 319 euro ,met dual 358 euro.Ook verkrijgbaar als je wat zoekt in nederland.Zelfde winkelketen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...