Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Middels de devicemanager in VTI 8.0 kan ik een usb stick alleen maar formateren in vfat (voor swap en epg data).

Er worden ook andere mogelijkheden geboden, maar die werken niet.

Kan het zijn omdat de usb stick (heb er 3 geprobeerd) wat ouder of te oud is?

aangepast door Portuuno

Geplaatst:

Hoe groot is de stick ?

Waarom wil je hem formateren via de ontvanger ?

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Muppet,

Twee sticks van 8GB en 1 van 16GB, ieder verdeeld in 2 partities.

Ik dacht dat het beter zou zijn om met de VU+ te formateren, de devicemanager geeft immers toch ook die opties: fat, ext2. ext3 en ext4.

Als ik voor ext2 etc. kies krijg ik de mededeling om dit handmatig te doen, weet alleen niet hoe....

aangepast door Portuuno
Geplaatst:

Tripleboy,

Heb met diskpart de stick leeg gemaakt met het uiteindelijke commando ""clean"".

Kreeg de melding dat dit gelukt was, maar eenmaal in de Vu+ bleek alles er nog op te staan.

(bdw rein de jong vroeger in B.o.Z.?)

Geplaatst:

Beetje vreemd:

De Vu+ Uno geeft de melding dat de usb stick geformatteerd is in fat, in een ander (prof) programma op mijn pc wordt ext2 vermeld op dezelfde stick.

Wie weet hoe dit mogelijk is??

Geplaatst:

Zeker dat alle partities eraf zijn, en de gehele stick blanco is, dus dat je maar 1 partitie over houdt.

Ander kan je eens aan de slag met het gratis: MiniTool Partition Wizard Home Edition.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Wellicht heb je enkel de partities het clean commando gegeven.

Verwijder dus eerst definitief de aanwezige partities (dus allemaal).

http://technet.microsoft.com/nl-be/library/cc738489%28v=ws.10%29.aspx

Doe vervolgens nog eens het clean commando,

Verwijder de stick uit de computer met het commado "uitwerpen"

E.v.t kan je dan formateren in ext2 met MiniTool Partition Wizard Home Edition

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Met MiniTool heb ik de stick in 2 partities verdeeld, elk in ext4, 1 voor swap en 1 voor epg data.

Met Filezilla en op de Uno zijn ze zichtbaar, maar ze blijven leeg. Straks eens verder kijken na een herstart.

Toen de stick in mijn pc zat heb ik even gekeken op de Vu+ bij swap file. Foutje!

Nu is heel mijn HDD leeg.

Eigen schuld, heb vorige keer geopperd of iemand een waarschuwing kan bouwen, die meldt dat alle data gewist wordt bij aanmaken of selecteren van een swap file. Komt misschien nog..

De hdd heb ik nu ook in ext4 geformatteerd, is nu heel snel. Wel jammer dat alle data die weg is.

Maar je hoeft helemaal geen partities aan te maken voor swap of epg, waar blijf je het toch vandaan halen.

Zowel swap als epg onder enigma zijn gewoonweg bestanden, en als je die op verschillende partities plaatst krijg alleen maar herrie hoor.

Telkenmale doe je gewoon je zin , i.p.v van de aanbeveelingen die we geven te volgen, en dan kom weer in andere problemen terecht.

Dus een partitie op de stick , swap aanmaken, even herstarten en verder de stick gewoon gebruiken voor epg en andere bestanden.

Bij het aanmaken van een swapfile, word er niets gewist, enkel een bestand geplaats dat de swapfile bevat .

Goed opletten dus.

aangepast door Tripleboy

Geplaatst:

Ok, dat van die partities is dan een misverstand geweest, excuses hiervoor.

Minitool werkt perfect. Zal 1 partitie maken op de usb stick.

Volgens mij uit ervaring, als je een swapfile aanmaakt op de HDD, dus zonder een usb stick in de Vu+, wordt (of werd) de hele HDD gewist, zonder een verdere mededeling. Probeer eens. Ik heb het meegemaakt.

Overigens bedankt voor de hulp.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...