Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

wegens een meevaller en dat het tv aanbod steeds slechter wordt, zou ik een wifi radio toestel kopen, die fm ontvangst kan, die kan ook ontvangen van DLNA/UPnp, plaats voor een usb stick en uiteraard radio van het internet.

Maar neemt internet radio veel van je bandbreedte? en is wifi wel snel genoeg? degen die ik koop, zie ik niet staan, dat je er een utp kabel in kwijt kan.

Ik ben bij iemand geweest die een 6MB/s lijntje had, en als zijn radio speelde, en hij vroeg een beetje teveel data via zijn pc, dan stopte de radio met spelen. Eigenlijk best vervelend.

Ik heb wel een 12 Mb/s lijn, maar vroeg me af, of ik ongestoord muziek zal kunnen beluisteren als ik bezig ben met de computer op internet.

netflix in hd, skypen en downloaden tergelijkertijd, is geen probleem.

Is er ergens een lijst te vinden, waar er een beetje instaat welke radio stations ik kan ontvangen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

De verbindingssnelheid komt hier nooit boven de 8 Mb/s en mijn Pure Evoke speelt prima met die snelheid, ook in combinatie met internetten.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Geplaatst:

Lees en huiver

http://nl.hardware.info/reviews/5821/noxon-en-medion-internet-dab+-radios-review-deutsche-grundlichkeit

Is er ergens een lijst te vinden, waar er een beetje instaat welke radio stations ik kan ontvangen?

Ik zou me eerst verdiepen in hoe internet radio werkt. Het is niks meer dan een stream waarvoor je dus een URL moet weten. In principe zijn er duizenden zenders waarnaar je kunt luisteren maar iemand moet die URL's verzamelen en categoriseren. Waarschijnlijk doet Noxon dat voor zijn apparaten.

Er zijn echter veel manieren om die streams af te spelen. Mijn XBMC/Kodi mediacenter kan het. Ik heb zelf een aantal streams toegevoegd. Mijn Synology NAS kan het. VLC en MediaMonkey kunnen het. Dus je moet eerst bepalen wat voor een soort apparaat je zoekt.

Met een Android doosje op je stereo aangesloten zou je misschien ook al goed kunnen luisteren.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Goedemiddag.

Over streams en gelijktijdig gebruik kan ik je geen antwoord geven ,er is echter wel een site waar voor je niet hoeft te betalen ,met de naam RadioSure , die gebruik ik zelf en daar kun je een lijst van ongeveer 18000 internet radio stations vinden.

Niet alle stations daarvan werken na opening , maar een behoorlijk aantal wel.

Misschien kun je dat eens gewoon uitproberen en laat even het resultaat weten.

V.G. Victoria22

Geplaatst:

Mijn traag internet heeft een snelheid van 5.5 Mbs. Daarmee kan ik probleemloos met twee internet radio's onafhankelijk van elkaar luisteren en met de PC surfen. De buffercapaciteit in de tuners is voldoende. Problemen ontstaan bij downloaden van grote bestanden (ook bij overzetten grote bestanden in het interne netwerk).

Er zijn ongelooflijk veel internet radio stations, en ook de publieke zenders staan erop. Hoe manage je dat? Het makkelijkst zijn die tuners, die bij aanzetten contact zoeken met je favorietenlijst op bijvoorbeeld vTuner. Met de tuner hoef je dan alleen nog maar een station uit jouw favorietenlijst aan te klikken.

De favorietenlijst stel je samen of verander je met de PC. Dit werkt heel makkelijk. De tuner heeft dan verder niets met de PC te maken.

die kan ook ontvangen van DLNA/UPnp,

Misschien zinvoller om te kijken of de USB aansluiting geschikt is voor een 64 Gb stick. Daar kan je aardig wat muziek op kwijt. Mijn ervaringen met DLNA/UPnp zijn niet onverdeeld gunstig.

Geplaatst:

Ben in pan gevallen :( , en ben dus niet in de ene winkel geraakt waar er nog één stond, en mijn broer wilde er niet een kwartiertje wachten :angry: . Dan bij mijn broer in zijn stad naar die winkelketen geweest, helaas uitverkocht :( . Hopelijk wordt mijn scooter snel hersteld, of het zal nog enige tijd wachten zijn, om weer kans te krijgen. :( .

Gisteren ben ik een site tegengekomen met veel radiozenders op, via de pc (dacht ook dat er een app was) even een mini fm zenderke gehangen aan mijn pc, en zo dan overal genoten van mijn internet radio.

p.s. het is een fm zendertje die ik gekocht heb met nog geen 10mw vermogen, en gaat max 8 meter ver. Dit even ter vermelding voor ik het verwijt te krijgen van fm (3 meter) piraat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik heb zelf een Logitech Squeezebox Radio. Ik vind het een superapparaat. Goede geluidskwaliteit (best wat laag) en een fijne user interface.

Maar die kan alleen maar internetradio via wifi of ethernet en muziek streamen vanaf een NAS/PC met Logitech Media Server.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Ik heb die hier nu staan, en zal deze vannacht eens proberen aan de praat krijgen. Helaas een zwak wifi signaal, en hier in mijn tijdelijke woonplaats geen nas. En ik vrees dat er geen (veilige) mogelijkheid is, om mijn wifi radio al over het net te laten spelen wat op mijn nas staat. hier ook geen UTP kabel  :(

Geplaatst:

Heb hem dus aangesloten, met heel wat mogelijkheden. ik moet wel om te testen mobiel internet 3G nemen, wifi hier onderbreekt de muziek continu. Merkwaardig is, dat ondanks dat er staat in de handleiding dat hij mp3 en andere formaten afspeelt via een usb stick, maar helaas, werkt dit niet  :( . Het is een agk. je hebt andere mogelijkheden ook, maar wegens het niet deftig internet, kan ik niet alles testen.

Geplaatst:

Wel even in de specs nazoeken welke format geaccepteerd wordt. FAT, FAT32, NTFS?

En welk formaat mp3 (bit-rate).

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ik heb hier met een mobiele router mijn laptop gedeeld, met mijn radio, en kon diezelfde mp3's wel afspelen.

Maar ik vermoed, maar heb de mogelijkheid niet, dat je best je radio via een utp kabel verbind. Of is dit niet waar, en kan de radio bij een goed internet signaal toch draadloos gebruikt worden?

Intussen ook geprobeerd manueel radio urls toe te voegen, maar ik had iedere 30 seconden een buffer probleem. Wat het probleem is weet ik niet, wel dat die straem goed speelt op de laptop, maar niet op die radio (zelfde mobiel internet).

Geplaatst:

Kan je VU Duo geen streams afspelen?

Ik luister internetradio via mijn Xtrend (die op een versterker aangesloten is).

De meeste streams haal ik uit de lijsten van Hans, even googelen waar deze momenteel te downloaden zijn.

Met een programma als Dreamset zijn deze eenvoudig te importeren op je ontvanger, je kan zelfs zelf streams toevoegen (als je de url weet) en je eigen volgorde bepalen.

Je kan de streams ook nog in dezelfde lijst combineren met zenders van satelliet, kabel of DVB-T (mits je van één of meerdere een tuner op je VU hebt natuurlijk).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...