Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

M'n DM800HD-se wilde na een stroomuitval niet meer opstarten.

Ik kreeg op het kleine schermpje volgende melding: 2de stage failed. Er was nog een afbeelding van een processor, een waarschuwingsdriehoek en een usb-kabeltje te zien.

Er was geen enkele mogelijkheid om hem te flachen via netwerk. Ik zat dus volledig vast.

Dit was een maand of drie al eens voorgevallen. Door wat uit en aan te zetten startte hij opeens weer op. Ik probeerde dit nu ook maar nu moest ik een keer of 20 proberen. En dan opeens startte hij weer op.

Mijn vraag, nu ik weer zou kunnen flachen, wat kan ik best doen, 1) de bootloader (is 84) vervangen, overschrijven of er een nieuwe PLI-image opzetten. (Flachen dus)

Nu staat de PLI-image 2.1 er op. Of beide vervangen.

Dank alvast

Leen

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Geplaatst:

Voordat je allemaal acties gaat uitvoeren. Eerst je voeding controleren. Deze gaan vrij snel kapot bij spanningsfluctuaties. Pas als je zeker weet dat deze goed is (en het probleem blijft) dan pas de SSL #84 er opnieuw in en eventueel OpenPli er weer in. Overigens is 2.1 de laatste voor de DM800HD-PVR

Geplaatst:

Sorry, voor de DM800SE is uiteraard wel OpenPli 4.0 mogelijk...

Geplaatst:

Dank, Mimisiku,

Ik kan alleen de spanning meten aan mijn voeding, als die 12V is dan kun je weinig meer testen. Vraag is of dit werkelijk een voedingsprobleem is of een softwareprobleem.

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Geplaatst:

12v meten is niet voldoende. Je moet hem in het circuit meten en kijken of het Ampèrage niet inzakt. Liefst met een scope om te zien of er teveel rimpel op zit. Snelste is om een 'known good' voeding te pakken.

Geplaatst: (aangepast)

lijkt me dat je de box even aan je p.c moet gaan aansluiten via een usb kabeltje en ook een netwerk kabel naar je router  

dan met dreamup of optiflasher pro    de  bootlader vernieuwen/flashen   

start het dan prima anders zal je ook image  nog moeten vernieuwen/flashen 

let wel  zenderlijst ...CCcam e.d ben je kwijt  maar CCcam kan je wel weer ophalen via menu als je dan nog ergens backup hebt gemaakt van de box/op de box deze terug zetten ...en heb je zenderlijst ook weer

succes

aangepast door breaker
Geplaatst:

CCcam zit toch al ingebakken in pli 4?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

zover ik weet moet je die even zelf ophalen via menu.. applications ..softcams   maar oke....

dacht het niet ,als je openpli 4 installeert(clean install) dan wordt er gevraagd of je cccam wil installeren en dan wordt die er in gezet,en nog  andere pakketten 

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Geplaatst:

De box waar het probleem zich stelde werkte enkel op FTA en dan nog via dvb-t. Na wel 20x aan-en uitzetten strartte hij plots gewoon door. Dan heb ik direct de bootloader opnieuw geflached. Ondertussen doet hij het weer al enkele dagen goed. Fingers Cross zou ik zeggen.

Geplaatst:

DM800HD-PVR alleen DVB-T??? Heb je daar dan een DVB-T tuner in (Digitenne dus). Het apparaat heeft slechts één tuner. Dus of DVBS2 of DVB-C of DVB-T... Of is er een USB tunertje bijgestoken?

Geplaatst: (aangepast)

kan er eventueel ook niet  een twin tuner in??  maar dat terzijde 

probleem blijkt opgelost dus kan dit draadje  gesloten worden lijkt me ...

aangepast door breaker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...