Ga naar inhoud


2e smartcard op andere locatie


Gast henkje75

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als ik een 2e smartcard neem bij canaal digitaal kun ik deze dan in plaats van in de slaapkamer ook op een totaal andere locatie gebruiken.

 

Bijvoorbeeld smartcard voor thuis en de andere in het buitenland??

 

(oftewel dat 2 families van 1 abonnement gebruik maken)

 

En voor het geval dat iemand het weet, is dit eventueel ook mogelijk met het spaanse canal+ ??

aangepast door henkje75
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo,

 

 

(oftewel dat 2 families van 1 abonnement gebruik maken)

Geef eens een reden waarom die andere familie niet zelf een abonnement neemt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van 2 families komt inderdaad wat vreemd over, zo had ik het niet bedoelt.

Het is meer dat ik in het buitenland gebruik kan maken (profiteren) van het abonnement dat mijn ouders in nederland hebben.

 

Misschien is het beter gezegd dat zoonlief de 2e smartcard niet op zijn slaapkamer van ouderlijk huis gebruikt, maar op zijn huidige locatie : het buitenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan, maar dat is ook de reden waarom eerlijke gebruikers van een 2e kaart steeds meer voor die 2e kaart moeten betalen en er steeds minder zenders op kunnen bekijken.

 

Gezien je onderwerp over het appartement in Spanje, waarvoor wel geld is, en een uitgebreide schotel installatie in datzelfde appartement wordt aangelegd, kan ik niet begrijpen waarom er daarna geen geld wordt uitgegeven voor een eigen abonnement.

 

Juist dit soort gebruik heeft ervoor gezorgd dat Canaldigitaal de 2e en 3e kaart steeds verder beperkt, ten koste van de eerlijke gebruikers, welke de 2e en 3e kaart wel op het hoofdadres gebruikt.

 

Voor de duidelijkheid, de gebruiksvoorwaarden van die kaart staat dit soort gebruik niet toe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan anders wel begrijpen dat je een 2e kaart gebruikt op een ander adres als je zélf ook op dat andere adres verblijft. Ik heb bijvoorbeeld een buitenverblijf aan de kust, en ik wil daar bijvoorbeeld ook naar satelliet kunnen kijken. Met dien verstande dat ik ofwel thuis ben, ofwel aan de kust maar niet op de 2 plekken tegelijk. Desondanks heb ik wel een 2de kaart nodig omdat ik bijvoorbeeld thuis tijdens mijn afwezigheid programma X wil opnemen terwijl ik aan de kust naar programma Y wil kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan anders wel begrijpen dat je een 2e kaart gebruikt op een ander adres als je zélf ook op dat andere adres verblijft. Ik heb bijvoorbeeld een buitenverblijf aan de kust, en ik wil daar bijvoorbeeld ook naar satelliet kunnen kijken. Met dien verstande dat ik ofwel thuis ben, ofwel aan de kust maar niet op de 2 plekken tegelijk. Desondanks heb ik wel een 2de kaart nodig omdat ik bijvoorbeeld thuis tijdens mijn afwezigheid programma X wil opnemen terwijl ik aan de kust naar programma Y wil kijken.

Dat is ook geen probleem voor CD omdat de kaart in 1 huishouden gebruikt wordt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook geen probleem voor CD omdat de kaart in 1 huishouden gebruikt wordt.

 

Echt niet... zoonlief is hier meer in relatie als "familie van"

Is een duurzaam gescheiden huishouding, geen vakantieadres...

Volgens de kleine lettertjes van de voorwaarden mag het niet maar uiteraard werkt het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet... zoonlief is hier meer in relatie als "familie van"

Is een duurzaam gescheiden huishouding, geen vakantieadres...

Volgens de kleine lettertjes van de voorwaarden mag het niet maar uiteraard werkt het wel

Echt wel dus. De kaart blijft binnen het huishouden op het vakantieadres danwel buitenverblijf van het huishouden dat het abonnement heeft.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties heren

 

Wat ik eruit opmaak is dat het weldegelijk kan en dat het maar net is hoe je de kleine lettertjes leest of het wel of niet toegestaan is.

 

Het was verder maar gewoon een vraag, tot op dit moment worden er gewoon 2 verschillende abonnementen betaalt. 1x canaaldigitaal voor mij en 1x digitenne in het ouderlijk huis. Vanwege ontvangstproblemen is er jaren geleden al afscheid genomen van de schotelantenne. (zal hiervoor een nieuw onderwerp openen)

 

Thanx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon doen en niks vragen in het vervolg. Anders krijg je alleen maar commentaar.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gewoon doen en niks vragen in het vervolg. Anders krijg je alleen maar commentaar.

 

En daarna hier mekkeren dat het abonnement op de 2e kaart tot op het bot wordt uitgekleed en de prijs steeds hoger wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...