Ga naar inhoud


2e smartcard op andere locatie


Gast henkje75

Aanbevolen berichten

Beste Ceesv

Ze kunnen de tweede kaart niet steeds verder uitkleden.
Op je tweede kaart heb je ook een abonnement en daar geldt net als op de hoofdkaart dat er minimaal 30 TV-zenders op moeten zitten. De mediawet maakt geen onderscheid tussen eerste- en tweede kaart abonnementen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Maar dan tenminste wel duurder maken, mag ik jullie herinneren aan de prijsverhoging van 2,50 naar 4,50 van afgelopen zomer, waarna 2 weken later Nederland 1,2 en 3HD verdwenen van de 2e kaarten?

 

Canaldigitaal heeft regelmatig laten weten dat ze ervan uitgaan dat er 2e kaarten op andere adressen als het hoofdadres "gedeeld" worden, zoals in dit onderwerp ook duidelijk wordt.

In dit geval gaat de 2e kaart naar een appartement in Spanje.

Voor CD is dit de reden om alle 2e kaart bezitters over een kam te scheren en het tarief steeds meer aan te passen richting een volledige vergoeding.

Mijn ergernis lis gelegen in het feit dat ik de kaarten wel gebruik waarvoor ze bedoeld zijn en dankzij deze praktijken steeds meer voor minder mag betelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op youtube staat een filmpje van een commercial van tv-Vlaanderen, en daar geeft men wel dat de kaart (hoofdkaart waarschijnlijk) overal gebruikt kan worden en er wordt duidelijk gesproken in vakantie verblijven, op de camping etc.

Volgens mij mag de hoofdkaart naar een vakantie verblijf, als op het hoofdverblijf, daar niet op een of andere manier van de kaart gebruik gemaakt wordt.

Maar het is nogal bizar, als je dan de voorwaarden leest, dat het kaartje enkel mag gebruikt worden op het adres die staat in het contract. Maar waarom spreken ze dan in een commercial filmpje hun eigen voorwaarden tegen??? :confused:  :confused:

Dit maakt het voor een gewone mens nogal moeilijk, als een bedrijf zijn eigen voorwaarden tegenspreekt?

Ik heb de youtube link niet geplaatst, omdat dit flirt met bepaalde board regels.

P.s. ik haal hier TVV, maar veel verschil zal dit met CD niet uitmaken denk ik, omdat beiden van M7 zijn. Maar misschien biedt het recreatie pakket hier soelaas.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan tenminste wel duurder maken, mag ik jullie herinneren aan de prijsverhoging van 2,50 naar 4,50 van afgelopen zomer, waarna 2 weken later Nederland 1,2 en 3HD verdwenen van de 2e kaarten?

 

Canaldigitaal heeft regelmatig laten weten dat ze ervan uitgaan dat er 2e kaarten op andere adressen als het hoofdadres "gedeeld" worden, zoals in dit onderwerp ook duidelijk wordt.

In dit geval gaat de 2e kaart naar een appartement in Spanje.

Voor CD is dit de reden om alle 2e kaart bezitters over een kam te scheren en het tarief steeds meer aan te passen richting een volledige vergoeding.

Mijn ergernis lis gelegen in het feit dat ik de kaarten wel gebruik waarvoor ze bedoeld zijn en dankzij deze praktijken steeds meer voor minder mag betelen.

Gelukkig voor expats, laten zowel M7 als de content providers dit oogluikend toe, maar veronderstel, dat M7 plots de optie krijgt van

oftewel betalen voor gans de footprint,

oftewel een controle middel inschakelen, om te controleren of de kaart zich in Nederland bevind.

Dit laatste kan het einde van cd betekenen, maar ook veel woede bij de expats.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De expats die ik ken betalen gewoon voor hun abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hoofdkaart en een extra kaart. Die gebruik ik beide in Nederland als we daar zijn maar ook beide in Spanje als we daar op ons vakantieverblijf zijn.
En als mijn vrouw eens een weekje alleen naar Nederland terug gaat, neemt ze natuurlijk één van de twee kaarten mee om thuis ook te kunnen kijken.
Het zou te gek voor woorden zijn dat ik voor die situatie een tweede hoofdabonnement zou moeten afsluiten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk niet dat daar iemand over valt, maar de vraagsteller in dit onderwerp stelde de onderstaande vraag in zijn openingspost.

 

(oftewel dat 2 families van 1 abonnement gebruik maken)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De expats die ik ken betalen gewoon voor hun abonnement.

Klopt, zoals ik ook mensen ken, die perfect hun cd kaartje in nederland betaald.

Maar eigenlijk vrees ik, dat de zenders hier kunnen moeilijk doen, als ze net dezelfde serie's kopen en tonen.

Want als mijn kameraad diezelfde serie beziet, die ook op een vlaamse zender loopt, kan die redeneren, dat die kijkers en dus inkomsten misloopt. Maar gelukkig voor velen, is dit nog geen struikelblok, om verdere beveiligingen/controles te verplichten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor gebruik in het buitenland vind ik een tweede abonnement eigenlijk niet zo gek.

Je neemt je gas of elektra aansluiting toch ook niet mee naar het buitenland.

 

Dit vind ik toch een wat ongenuanceerde opmerking en de opmerking over de gas- en elektra aansluiting zelf nergens op slaan.

 

T.a.v. het gebruik van de 2e kaart in het buitenland terwijl de 1e kaart tegelijkertijd in Nederland gebruikt wordt ben ik het met Ceesv wel eens.

Om nu echter tijdens een tijdelijk verblijf in het buitenland een extra abonnement af te moeten sluiten, gaat mij toch echt wat te ver.

 

Ik, en met mij velen, overwinter in Spanje, welk betekent dat ik 6 maanden in Spanje en 6 maanden in Nederland verblijf.

Tijdens deze 6 maanden wordt de (hoofd)kaart of in Spanje of in Nederland gebruikt, dus altijd maar op één locatie tegelijkertijd.

 

Als dit daadwerkelijk niet meer mogelijk zou zijn dan denk ik dat een groot aantal trouwe abonees CD de rug zal toekeren en wellicht het illegaal gaan kijken zal toenemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat CanalDigitaal ook wel inziet dat het veel klanten kost als ze hun eigen regels strikt zouden hanteren.

Misschien dat ze om reden van omzet verlies oogluikend toelaten om de leveringsvoorwaarden niet te handhaven.

In de zin van de voorwaarden ben je gewoon in overtreding.

Neem je daarentegen een tweede abonnement en gebruik je die voor je woonadres in het buitenland voldoe je wel aan de leveringsvoorwaarden.

Als iedere CanalDigitaal gebruiker met twee adressen ook twee abonnementen afneemt zou de prijs voor de pakketten aanzienlijk lager kunnen worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat laatste lijkt een voor de hand liggende aanname maar de tot nu toe opgedane ervaringen met CD spreken dat wel weer enigszins tegen.

Zij zullen altijd wel redenen bedenken om de abonnementskosten te verhogen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

vuile oplichters die canaldigitaal

ik gebruik 3 kaarten hier in huis dit is 9 euro meer per maand

en nog niet eens HD op die extra kaarten moet je een HD pakket 5 euro per kaart

dit is dan 9 euro plus 10 euro dus 19 euro voor die ander tv's hier in huis

omdat we hier geen dreambox willen (allemaal in de tv ingebouwd zonder losse kastjes en ab's)

familie HD 19,95 plus 10 en 9 euro = 38,95 per maand alleen voor tv

we hebben nu glasvezel van kpn en zit te denken om over te stappen

maar dan heb ik weer losse kastjes bij de tv's en dat wil ik niet

als iptv op de smart tv komt stap ik zeker over

het blijven oplichters canaldigitaal

straks krijg je dvb-sx opvolger voor dvb-s2 voor uhd dan kan iedereen weer hun apparatuur aan gaan passen

aangepast door peterkeetfm
Link naar reactie
Delen op andere sites

voorzichtig met die vloekwoorden en aantijgingen.

 

overigens de KPN IPTV aan de achterkant van je TV hangen is ook een prima oplossing

 

weet je hoe groot, of klein de IPTV box is?

19,5 x 14 x 4 cm (die kun je altijd achter je smarttv plaatsen en zelfs dan werkt de afstandbediening)

 

in de foto zie je hem op een kant geplaatst

post-30989-0-76753000-1428933258_thumb.jpg

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...