Ga naar inhoud


op zoek naar HDMI kabeltje met twee ingangen en een uitgang


janbroester

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

ik had een automatische HDMI schakelaar met twee HDMI ingangen en een HDMI uitgang. Het bleek niet te werken omdat deze schakelaar ervan uitgaat dat er geschikte schakelsignalen vd aangesloten HDMI apparaten zijn. Een HDMI schakelaar met afstandsbediening wil ik niet, ik zoek iets veel eenvoudigers omdat in mijn situatie slechts een HDMI apparaat per keer aanstaat (of-of situatie).

Zijn er ook gewoonweg HDMI kabeltjes verkrijgbaar? Voor audio heb ik ze gezien.

Groet, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bepaalde toestellen o.a de ontvanger van de kabelaar aanvaard niet, dat er iets tussen zit.

Toekomst gericht, zou ik daar even bij stilstaan.

Mocht je ooit een surround versterker kopen, kan die ook die signalen switchen als die hdmi aansluitingen heeft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus je gaat hem gebruiken waarvoor hij niet verkocht wordt, als combiner i.p.v. splitter?

Ik ben benieuwd wat de 5 volt op de kabel daarvan vindt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hoop ik maar dat je iets aan die kabel hebt want je schreef:

"op zoek naar HDMI kabeltje met twee ingangen en een uitgang"

Volgens de beschrijving is dit een HDMI kabel met één ingang en twee uitgangen.

Waarom het anderom niet werkt weet ik niet. Zoveel verstand heb ik niet van de compatibiliteit van HDMI-kabels.
 

Oh.., ik zie dat cees al een soortgelijke opmerking heeft gemaakt.

 

Kijk, en met die schakelaar die ik eerst liet zien heb je dat probleem niet. Ze maken immers niet voor niets een kabel met een schakelkastje. Als dat niet nodig zou zijn, had die niet bestaan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had een automatische HDMI schakelaar met twee HDMI ingangen en een HDMI uitgang. Het bleek niet te werken omdat deze schakelaar ervan uitgaat dat er geschikte schakelsignalen vd aangesloten HDMI apparaten zijn.

 

Is het "aanzetten" van een apparaat niet genoeg schakelsignaal, d.w.z. het pas aanzetten van de HDMIapparaat nadat je je TV hebt aangezet?

 

citaat van het internet:

Handig is een hdmi-schakelaar die automatisch van bron wisselt. De switch schakelt dan automatisch naar het apparaat dat je het laatste hebt aangezet. Mocht dat niet helemaal goed gaan, dan kun je natuurlijk alsnog zelf een bron kiezen.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatst gebruikte hdmi apparaat is niet altijd het benodigde...

 

De switch schakelt dan automatisch naar het apparaat dat je het laatste hebt aangezet.

 

Je schreef eerder "omdat in mijn situatie slechts een HDMI apparaat per keer aanstaat (of-of situatie)."

 

Het lijkt mijdan, dat het apparaat dat aan staat, het apparaat is dat je het laatste hebt aangezet.

Vandaar mijn aanschakel-suggestie, gezien de productbeschrijving.

 

Maar goed, ik heb verder geen verstand van HDMI of HDMI-switches, dus ik weet ook niet of dat werkt, of dat dat verschillend werkt bij verschillende HDMI-switches :mellow: .

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...