hulkman Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Hoi, Ik heb in huis 2 ontvangers (woonkamer VU+duo en slaapkamer VU+solo). Ik wil graag op beidde ontvangers mijn volledige pakket family HD van CD kunnen zien. Probleem: De ontvangers moeten altijd volledig deep-sleep gaan voor energie besparing, als de duo deep-sleep gaat kan hij de card niet meer naar de slaapkamer sharen, logisch. Mijn idee is om ergens in huis een DM500s in het netwerk te hangen zonder coax, puur om de kaart te sharen, echter voordat ik overga tot aanschaf zou ik het volgende willen weten: Als ik in de DM500s de tuner uitschakel, maar de cccam laat lopen, wat is dan het verbruik in stand-by (video is dan niet actief meer toch?)? Blijft de card updaten via de clients? Zijn er nog meer onderdelen uit te schakelen voor deze vorm van verbruik, of kan de voeding nog iets efficiënter? Wie heeft ervaring met deze manier van gebruik? Ik heb ook nog een windows servertje draaien (Single core atom waar windows 7 64 bits op draaid) kan ik hier op eenvoudige wijze mijn interne share op laten draaien? Linux in een VM-ware omgeving icm kaartlezer of zoiets? Mag niet te ingewikkeld worden. Is dit allemaal nog legaal volgens de CD-norm?
Gast catw Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Met een smartwi ben je sneller klaar en is betrouwbaarder, is hier al meerdere keren beschreven.
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Beide opties introduceren weer een nieuw apparaat wat dus extra stroom nodig heeft. Argument in deze is dat je dan beter gewoon de "server" box in normale standby laat staan en desnoods de slaapkamer client in deep standby laat gaan wanneer deze niet gebruikt wordt. Deze optie: standby + deep standby = 20Watt. Een extra apparaat als server wordt server 15Watt en 2 x deep standby 10Watt Gewoon één box dus configureren als server die ook prima werkt in standby...
hulkman Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Geplaatst: 10 januari 2015 Met een smartwi heb ik draden en kaart adapters aan mijn ontvangers hangen en het kost ook goed geld, en enigma ontvangers heb ik al.
lujo Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Heb je al kunnen meten met een betrouwbare meter wat het verschil is tussen standby en deep standby? Laten we zeggen dat het verschil 10 Watt bedraagt. Elke Watt die je 24 uur per dag en dat 365 dagen per jaar verbruikt kost je iets van 2 euro. 10 x 2 = 20 euro per jaar. Echter, je ontvanger zal zich per dag maximaal 12 uur (?) in deep standby bevinden. Betekent gelijk dat je maar 10 euro per jaar kwijt aan het verschil tussen standy en deep standby. Toch iets om ermee rekening te houden.
hulkman Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Geplaatst: 10 januari 2015 @Mimisiku Daarom mijn idee om cccam op een server-PC te draaien, die staat toch al aan, kan dat?
hulkman Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Geplaatst: 10 januari 2015 @lujo Dat heeft me overtuigt, ik ga een van de ontvangers als cccam homeserver configureren. Waarschijnlijk het verstandigste om de duo als server nemen omdat die het meest aan staat (dus het minst stand-by).
lujo Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Dat zal ongetwijfeld kunnen maar waarom probeer je niet OScam. Je kan zelf een Windows versie maken (compilen) of je kan een oudere versie voor Windows downloaden. Zoek op "OScam for Windows". Extra kosten: Card reader +/- 30 euro waardoor het minimaal 3 jaar duurt om die kosten via je energierekening terug te verdienen. Dit bij een versjchil tussen standby en deep standby van 10 Watt. Is dat verschil eerder 5 Watt dan duurt het minimaal 6 jaar om het terug te verdienen. Een andere optie is om apparaatjes zoals Rasperry Pi, Banana Pi enz. te gebruiken en daarop een Linux distro te draaien met CCcam. Dat soort apparaatjes verbruiken niet al te veel (5 Watt max.?) maar je maakt wel extra kosten in aanschaf.
jako87 Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Of gebruik een ander apparaat wat toch altijd aanstaat als server, bijvoorbeeld een router.
1pm Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Ik heb hiereen Linux pc draaien dag en nacht stroomverbruik valt reuze mee hoor ik zit op een gemiddeld verbruik van 8/9 kw per 24 uur (voor alles dan ). heb t getest laat ik de server bv een nacht uistaan scheelt nogeen 1 kw dan . intern draaien er 5 boxen op dan . Enigste wat je wel hebt is een smargo aanschaffen dan wil je geen geld uitgeven inderdaad een box als server configureren dan . suc6 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
hulkman Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Geplaatst: 10 januari 2015 Ik heb mijn nas server vorig jaar de deur uit gedaan, te weinig firmware ondersteuning, vaak niet orgineel van fabrikant maar derden. En als er dan iets niet loopt of hij wordt instabiel wijzen ze allemaal naar elkaar maar ik schiet er niets mee op. Daarom nu een degelijke server gebouwd, Dell optiplex USFF met 2 Gig ram en 16 Gif SSD en een 2TB schijfje, loopt als een tiet en verbruikt maar 15W (gemeten met monitor uit). Ik ga eens kijken of die Oscam voor windows wat is, als het niet lukt blijft de Duo stand-by staan.
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Leuke is dat de 'kracht' van een CCCam of OSCam server totaal irrelevant is. De belasting voor de server is bijna nihil. Het protocol is simpel en vreet bijna geen data (zeker naar geldende servernormen). Je ziet zelfs OSCam compilaties voor NAS en Routers.. En die werken uitstekend...
smetje limb.BE Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 dit zeg jij hulkman Mijn idee is om ergens in huis een DM500s in het netwerk te hangen zonder coax, puur om de kaart te sharen, echter voordat ik overga tot aanschaf zou ik het volgende willen weten maar hoe kan jou kaartje dan een update krijgen ? en beeld op die ontvanger? 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
theparasol Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Ik ga eens kijken of die Oscam voor windows wat is, als het niet lukt blijft de Duo stand-by staan. Ik kan het je afraden. Oscam voor windows is een zeer ongelukkige combinatie.
hulkman Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Geplaatst: 10 januari 2015 @smetje, dat is juist de clou, updaten moet ie via de ecm's en emm's van de clients en beeld wil ik al helemaal niet hebben. @theparasol, leg uit. Linux en ik zijn ook een ongelukkige combinatie. (behalve Enigma2-linux dan).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen