theparasol Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Oscam voor windows dan draait het als ware op een soort van linux emulatie schilletje. Dat schilletje is niet perfect waardoor je allerlei vage problemen krijgt. Als je al met Enigma2 linux overweg kunt moet je zeker met de shell van "server ubuntu distributie" overweg kunnen. Ik verwacht zelfs dat je aangenaam verrast zult zijn hoe eenvoudig je zoiets installeert op een pc.
smetje limb.BE Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 en die dream 500S is toch overbodig denk ik om intern cs te doen (geen extra stroom) stuur gewoon van vu 1 naar vu 2 met cccam en als je niet meer kijkt zet je de schakelaar achteraan af (geen verbruik meer) en die met de kaart in zet je dan maar in deep standby 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
hulkman Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Geplaatst: 10 januari 2015 Welke problemen ik met Linux heb, nou dat zit zo. Ik wou eerst Linux op dat servertje van me draaien, maar toen ik de mappen van de externe usb hdd wou delen met de andere pc's en boxen kreeg ik dat niet voor elkaar. Ik denk, ik gebruik die samba server en pas smb.conf aan, dat mocht niet om de een of andere reden, de editor verandert wel wat maar uiteindelijk wordt het niet overgenomen. Dan maar fstab bewerken, niet gemachtigd, maar hoe je je wel moet machtigen wordt niet aangegeven. Als je op internet naar antwoorden zoekt krijg je 10 tallen antwoorden, maar ik blijk dan altijd net een dialect of upgrade te hebben waar dat dan weer niet van toepassing is. Bouw ik m'n windows servertje, klik ik op het ikoontje, kies voor delen, geef het een naam en klaar is Kees. Nu bij 7 hetzelfde als bij XP, alleen extra mogelijkheden om groepen en gebruikers uit te sluiten. Ik snap dat gewoon beter, maar dat ligt dan aan mij. Hier een regeltje uit mijn fstab van de vu+duo, geen idee waarom het zo werkt, of wat de logica van de opbouw van deze regel is. Gewoon een mount naar de map op de server. Waarom staan er zo belachelijk veel backslashes in deze regel? \\\\192.168.1.222\\Extern1 /media/hdd cifs username=user,pass=password 0 0
theparasol Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 ik heb het er op mijn xp1000 in fstab gewoon instaan als volgt: //192.168.1.203/NAS /media/hdd cifs user=guest,password= Waarschijnlijk was je geen root op de linux server... sudo {commando met root rechten uitvoeren} of als je tijdelijk als root meerdere dingen wenst te doen su {doing stuff} exit
Gerard 76 Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Of gewoon een raspberry. Simpel te configureren en draait op de lader van je mobiele telefoon.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen