Ga naar inhoud

Aan/Uit schakelaar kapot,kan ik de VU+ ultimo nog aan krijgen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

voor de onderdelen zeker veel weiniger dan die 10 euro

ben je al eens in een traditionele elektronika winkel geweest die zo alles aan knopjes en schakelaars heeft

zoals ook elco's transistors weerstandjes etc.

10 euro per kilo onderdelen dan heb je al een satelliet receiver samen

altijd via menu B) dirocca  :wink:

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

voor de onderdelen zeker veel weiniger dan die 10 euro

ben je al eens in een traditionele elektronika winkel geweest die zo alles aan knopjes en schakelaars heeft

zoals ook elco's transistors weerstandjes etc.

10 euro per kilo onderdelen dan heb je al een satelliet receiver samen

altijd via menu B) dirocca  :wink:

maar als pionier48 het niet zelf kan herstellen,dan hangt er toch een prijskaartje aanvast denk ik :)  

anders is het ook maar ongeveer een 1€+- voor de schakelaar

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Via het menu laat ik altijd de ontvanger op deep standby zetten. Wacht tot ik een klik hoor (deep standby) en zet de schakelaar waar ik gemakkelijk bij kan op off.

Daarna gaat de verzameldoos met stekkers, waarin o.a. tv,homecinema,apple tv, zitten uit.

Mijn gedachte is om niet onnodig stroom weg te laten 'lekken'.

Maar we zullen zien wat de reparatie gaat kosten en of de lak niet duurder dan de brief is.

Geplaatst: (aangepast)

@pionier Wat omslachtig waarom zou je de schakelaar van de VU+ op off zetten, als die toch in je verzameldoos met stekker zit die je s`avonds uit zet?

aangepast door sjappie666
Geplaatst:

Ik zet mijn VU DUO altijd vanuit vol bedrijf uit ... al 2 jaar lang ... nog nooit problemen gehad ... dat heet LINUX Journaling ( deze manier zal ook wel weer een stortvloed aan reactie's opleveren).

Als het een Windhoos box was geweest, was hij waarschijnlijk al na de eerste power down al overleden  :D

Zoals al eerder is opgemerkt, is deze man niet geholpen met het hoe en waarom anderen hun dingen doen.

Deze man wil gewoon zijn nu defecte schakelaar vervangen hebben om te voorkomen dat hij zo dadelijk 1 van zijn kinderen aan de spanning ziet hangen ... klip en klaar lijkt dat. De gevaarlijke situatie opheffen om erger te voorkomen zal ik maar zeggen.

ik zou voorstellen om de defecte schakelaar even mee te nemen naar een elektronica zaakje, waarschijnlijk kunnen ze je daar zo bij de balie helpen voor een vervanger.

Heb een plaatje bijgevoegd waar hij het meeste op lijkt ... met schuifschoenen.

post-45009-0-88003900-1421060323.png

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

@donpedro

Zinvolle reactie, dank je.

Zelf onvoldoende kennis om deze schakelaar te vervangen :)  Inmiddels de box naar de leverancier gebracht en op basis van je reactie moet dit een fluitje van een cent zijn. Les voor mij voor een volgende keer.

En......de kinderen hebben de leeftijd van bijna 40 :D

Geplaatst:

Ach, er zijn mensen die een fiets ook niet gebruiken als een fiets .. en daar heeft ook niemand een probleem mee  :P

Details van de wipschakelaar ... voor de mensen waarbij hij bij het flashen stuk gaat zie plaatje.

Met 'kinderen' van over de 40 moet je juist nog veel meer oppassen  :lol:

post-45009-0-83520500-1421064055.png

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...