Ga naar inhoud


orf ci module


ariep

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben in het bezit van een VU+duo en een module van CanalDigital en de Oostenrijkse ORF.

Het probleem is als beide module er in zitten is het niet meer mogelijk om naar 1 zender te kijken en een andere zender op te nemen .

Is dit misschien een verkeerde instelling??

wie weet er iets van.

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om hier een helder antwoord op te kunnen geven zou jij toch meer informatie moeten verstrekken.

 

Welke Image gebruik jij?

Heeft het eerder wel gefunctioneerd?

Zo nee, gebruik jij 1 of 2 (coax-) kabel(s), m.a.w., heb jij op beide Tuners een kabel aangesloten en zijn die op een Twin LNB aangesloten?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lukt niet in 2 opname's?

Het is bekend, dat je met een module deze zoals bvb cd, je niet kan kijken en opnemen van 2 verschillende transponders.

Maar dit zou niet mogen verschillen, als die module er wel of niet in zit.

Welke module gebruik je voor orf? Als dit een multinorm module is, en bvb ook seca2,3 aankan, dan zou het misschien kunnen zijn, dat een CD zender, niet wil lukken, omdat de vu duo voor de 2de straem naar die multinorm module gaat,maar omdat die geen geldige kaart heeft, een opname mislukt.

Maar wat bedoel je met een opname die mislukt terwijl je naar een ander kijkt? groen beeld met een crasch log? indien ja, plaats deze log hier eens. Of gaat het om een opname met zwart beeld? of nog iets anders?

Vroeger had ik slechte ervaringen, met 2 geplaatste module's, in sd ontvangers, dat die zo heet kwamen, dat ze ermee ophielden. soms decodeerden ze niet meer, en soms liep de ontvanger compleet vast.

Als je niet de specifieke nano01 gecodeerde zenders ziet, kan je misschien eens proberen de cd kaart te laten lezen door oscam. hier staan genoeg voorbeelden, hoe je het kan instellen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI-Cam Modulen kunnen zeer zeker niet compatibel zijn in een enigma2 receiver, vooral de CI+ module van CanalDIGITAAL!

 

Maar het is zoals Jürgen schrijft toch net te weinig informatie over de Hardware en Kaarten die je nu toepast.

 

Overigens zonder die CI-Cam Modulen en direkt in de kaartlezers van je VU+ werken je kaarten ook veel flexibeler en beter.

Menig CAM levert geen tweede codering <> de softcam daarintegen wel.

 

Maar dan dien je een softcam te installeren ( Oscam ) met correcte configuratie voor de ORF kaart en de CanalDIGITAAL kaart.

( de VTI image plugin Oscam Butler regelt dat voor je < ~ > in Openpli zul je die configuratie bestanden zelf moeten aanleggen )

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De module van de ORF is van Cripto.

Als beide in de ontvanger zitten kan ik alles kijken incl.ORF1 ORF2 enz. in HD.

Als ik b.v. NPO1 kijk en NPO2  op een tijd op neemt blijft deze zwart en er staat dan niets op.

Als ik eerder op neemt b.v.NPO1 en ga dan kijken op NPO2  blijft deze zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI-Module van CanalDigitaal en Cryptoworks zijn normale modules.

 

Mijn advies zou dan ook zijn om de beide modules ergens op te bergen en gebruik te maken van de

Softcams die binnen OpenPli beschikbaar zijn en dan bedoel ik CCCAM of Oscam.

 

Oscam is weliswaar iets gemakkelijker te installeren maar Oscam is veiliger en biedt meer mogelijkheden.

Kijk eens op de betreffende fora bij Codeersystemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je OpenPli gebruikt kun je de optie Common Interface taken instellen. De CI van Canal Digitaal pin je vast op 0100 CAID. Eventueel Provider ook toevoegen.

Mocht het niet werken kun je proberen de CI's van plek om te wisselen en nogmaals proberen.

Werkt het niet dan kun je de CI van Canal Digitaal eruit nemen en de kaart in de interne lezer met softcm laten bedienen. TENZIJ je op FOX Sports 2 HD int geabonneerd bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens,

in het VU+ wiki staat ook iets wat je wel moet onthouden / weten betreffende de ORF kaart

je twee type kaarten namelijk

de ene loopt in cccam en oscam

de ander enkel in oscam

 

vandaar dat ik hierboven vroeg wat je erop hebt

 

ORF ICE niet te verwarren met een ORF CI Cryptoworks

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...