Ga naar inhoud


TV Vlaanderen - Zenders verdwenen


-Wim-

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden werd de beeldkwaliteit van TV Vlaanderen alsmaar slechter. Zie screenshot Canvas. Nadien was er helemaal niets herkenbaars meer te zien.

Box herstart, terug zenders zoeken, van alles geprobeerd, niets hielp. FTA uitzendingen zijn wel goed. Zie screenshot BVN.

Nu vind ik geen enkele TV Vlaanderen zender meer terug. Bij providers vind ik geen CanalDigitaal of TVVlaanderen meer.

Ik heb het draadje gelezen over tvv-kaarten die geblokkerd werden wegens vermoeden van cardsharing, maar op Mijn TV Vlaanderen staat mijn Smartcardnummer nog altijd vermeld.

Het is een TV op de slaapkamer, en gelukkig heb ik nog mijn tablet en een Chromecast.

 

VU+ Solo² 

Kernel version: 3.3.8

Firmware version: 2013-10-19 23:48:47

Gui version: 2013-10-18

OpenPli

 

 

 

post-39426-0-69328600-1421183392_thumb.png

post-39426-0-09712500-1421183852_thumb.png

post-39426-0-19042400-1421185262.png

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weinig info.

Zie dat de Astra 2 een signaal geeft van 12dB. Hoe zit dat met die van Astra 1 en Astra 3? Gezien het feit dat je kaart in Mijn TVV nog actief is kun je een administratief probleem nu even uitsluiten.

Je kunt het best eerst controleren of je kijkrechten nog aktief zijn op je kaart.

Verdenk echter in hoge mate je ontvangst. Controleer je schotelafstelling van Astra 1 en Astra 3. Kijk of je LNB's nog in orde zijn en heel belangrijk het traject tussen schotel en ontvanger. Kabels, connectoren en eventueel de switch.. Stem eens af op bijvoorbeeld VIER en controlerr of je überhaubt een signaal krijgt met 'lock'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Entitlements staan goed.

 

Deze cijfers zijn waarschijnlijk niet goed genoeg:

  • HB: 11.2 dB
  • A1: 13.4 dB
  • A2: 12.0 dB
  • A3:   6.8 dB

Ik kan niet op VIER afstemmen omdat de box VIER en alle andere TV Vlaanderen zenders helemaal niet meer terugvindt.

 

De schotel staat er nu 8 jaar en werd sindsdien niet aangeroerd.

De switch (in de garage) en de binnenbekabeling lijken OK.

Waarschijnlijk de aansluitingen aan de LNB's die niet meer in orde zijn.

 

post-39426-0-33625200-1421249259.png

post-39426-0-16684900-1421249266.png

post-39426-0-12514200-1421249272.png

aangepast door -Wim-

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of aangezien je met OpenPli werkt, kan je ook gebruik maken van de fastscan plugin waardoor je de TV Vlaanderen lijst kan inladen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zenderlijsten ingeladen met dreamboxEDIT.

Bij providers vind nog steeds geen CanalDigitaal of TV Vlaanderen.

Het signaal op VIER: SNR = 0 en BER = 0.

Ik zal dit weekend de bekabeling aan de schotel eens bekijken.

Hoe kan ik zien dat de LNB defect is?

Ik heb een eenvoudig kabeltestertje

 

post-39426-0-58111600-1421258275_thumb.png

 

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit testertje, is voor o.a. UTP kabel te testen.

Zoals anderen melden, kijk je eerst even of je visueel iets ziet. 

Een knack in de kabel. Kijk even, of je F-connectors nog goed zijn, vooral bij de lnb.

Kijk even, of de coax kabel niet geoxideerd is. Is dit het geval, kan je soms geluk hebben, indien je kabel lang genoeg is, een stuk af te knippen en opnieuw de f-connector te bevestigen. In het slechtste geval, zal je de coax moeten vervangen.

Echter zie ik, dat je meld op de tv in de slaapkamer. gebruik je nog andere sat ontvangers? indien ja, en het beeld is daar perfect, dan zou ik de kabel van switch naar je ontvanger van de slaapkamer eens bekijken.

Indien mogelijk, en je kennis hebt, en er meer dan 1 tv is, kan je eens de kabel bij de switch wisselen.

Indien het probleem zich verplaatst, beeld op slaapkamer goed en op andere ontvanger slecht, dan kan je de switch mogelijks verdenken. Blijft het hetzelfde, kijk even je coax na.

Indien maar 1 ontvanger, en je ziet niks fout, dan kan je even doorlussen zonder switch. Indien weer dezelfde fout, zou ik als je er kennis van hebt, eens zien naar de uit richting, hier heeft het de laatste dagen nogal hard gewaaid.

Volgens mij heb je te weinig signaal waardoor gecodeerde moeilijk of niet gaan. Maar dit kan enig zoekwerk zijn, als het een complexere uitvoering betreft.

P.s., welke schotel+ lnb heb je, en het type switch (zonder de verkoper of link te plaatsen!!), dan kunnen andere leden, daarover misschien meer zeggen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Entitlements staan goed.

 

Deze cijfers zijn waarschijnlijk niet goed genoeg:

  • HB: 11.2 dB
  • A1: 13.4 dB
  • A2: 12.0 dB
  • A3:   6.8 dB

 

Waar zie je dit?

 

Ik heb ook een Vu Solo 2 met Openpli en had ook helemaal geen ontvangst meer van TVV zenders sinds vandaag, wel nog de Britse FTA zenders.

Kaart staat nog steeds in m'n TVV account. Gisterenavond alles nog goed, zopas terug thuis en geen enkele TVV zender nog te ontvangen...

 

Ik heb nu, terwijl ik dit typ, een update gelopen van Openpli (350 stuks waren het er), en hij is net gereboot op VIER, mét beeld :)

aangepast door Q-BiC
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de woonkamer hebben we sinds een jaar Proximus TV (ook mijn vrouw is baas thuis :crazy: ).

Ik heb nog een 2de VU+ Solo² in de logeerkamer maar daar staat momenteel geen TV.

Ik vermoed dat het probleem bij connectie aan de LNB's zal zitten. De kabels zijn lang genoeg.

Apparatuur staat in mijn handtekening: Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² OpenPli.

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu, terwijl ik dit typ, een update gelopen van Openpli (350 stuks waren het er), en hij is net gereboot op VIER, mét beeld :)

 

Hoe doe je die update?

Als ik een update wil doen vind hij er geen.

Er staat OpenPLi 3.0 op.

Of moet ik er eerst OpenPLi 4.0 op zetten?

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een nieuwe image geïnstalleerd. Black Hole deze keer.

Ik krijg een lock op 19,2°C en op 23,5°E. Geen lock op 13,0°E en 28,2°E.

Ik ga in het weekend dus mijn ladder buiten halen.

aangepast door -Wim-

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...