Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goedenmiddag  vrienden

IK heb een probleem met mijn Vu Solo 2 in mijn woonkamer waar ik niet uit kom.

Op mijn slaapkamer vertrek heb ik een VU DUO staan met een harde schijf, waar de vu solo 2 in mijn woonkamer altijd van kon profiteren door middel van een CIF netwerkverbinding kon altijd goed opnemen in mijn woonkamer en kon alles prefect kijken op deze wijze.

NU had ik nog een western digital harde schijf liggen die ik op de solo 2 aangesloten  heb netjes via device manager van VTI  8  geformateerd en gemount voor gebruik op mijn solo 2 dit werkte ook prima.

Alleen heb ik op mijn slaapkamervertrek op de duo dus ook dingen opgenomen die ik  nu  niet meer kan benaderen in mijn woonkamer om te bekijken.

Dus kortom hoe krijg ik het voor elkaar om zowel beneden met die wd op te nemen en te kijken en ook de schijf van de duo te kunnen benaderen  om opgenomen dingen daarvan ook in de woonkamer af te kunnen spelen.

Beiden ontvangers  zijn voorzien van VTI 8.0 en de plugin enhanced moviecenter.

Greetz en alvast bedankt

aangepast door Vriendje Stokvis

• Moderator
Geplaatst:

je zult even met de browser onder netwerk instellingen weer die disk moeten mounten. Ik denk dat je in eerste instantie die disk hebt gemount en de optie had aangezet "harddisk vervanging", dan wordt die gemount op /hdd en werkt alles. Op /hdd heb je nu die western digital disk zitten en dus is de cifs schijf niet meer bereikbaar.

Even mounten in een andere folder en dan kan je er weer bij.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Waarschijnlijk werkt de oplossing zoals wiz beschrijft, anders lees voor de aardigheid ook eens het onderwerp "VU+ Ultimo CIFS mount werkt niet meer", ik had nl. problemen met een Ultimo die niet meer op de HDD van een Solo2 kon kijken met CIFS. Later wel met NFS.

Geplaatst:

Principieel is, als je een device toevoegd aan de box een en ander qua mount en paden gewijzigd.

we hebben daar het principiële verschil media/hdd en media/net alsook de symbolic links daarheen!

Dus, wat te doen, ik schreef vaker dat indien je een hdd intern toevoegd als device dat je opnieuw dient te flashen.

indien dat onduidelijk is gaarne uw reactie.

ciao ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

je zult even met de browser onder netwerk instellingen weer die disk moeten mounten. Ik denk dat je in eerste instantie die disk hebt gemount en de optie had aangezet "harddisk vervanging", dan wordt die gemount op /hdd en werkt alles. Op /hdd heb je nu die western digital disk zitten en dus is de cifs schijf niet meer bereikbaar.

Even mounten in een andere folder en dan kan je er weer bij.

Goedemorgen kun je mij hier even doorheen helpen wiz  hoe  mount ik in een andere  folder dan opnamens staan nu onder /hdd movie op de duo van de slaapkamer.

Op de solo 2 is het bij mijn weten ook /hdd movie zou ook niet weten  hoe ik het 1 en ander moet veranderen eigenlijk.

Ben zeer benieuwd naar jou antwoord

Geetz

Geplaatst:

Goedemorgen kun je mij hier even doorheen helpen wiz  hoe  mount ik in een andere  folder dan opnamens staan nu onder /hdd movie op de duo van de slaapkamer.

Op de solo 2 is het bij mijn weten ook /hdd movie zou ook niet weten  hoe ik het 1 en ander moet veranderen eigenlijk.

Ben zeer benieuwd naar jou antwoord

Geetz

Even een toevoeging want ik zie door de bomen het bos niet meer.

IK he nu op de solo 2 de western digital geformateerd en gemount naar /media hdd1.

Op de Duo op het slaapkamervertrek  staat bij de netwerkbrowser instellingen /media hdd dus naar  mijn idee zijn solo 2 en duo verschillend in de naam, maar toch gebruikt hij als ik beneden oip de solo 2 een opname instel niet  de WD maar de cif verbinding van de duo.

Kan iemand mij in dummie taal uitleggen waar ik verkeerd ga

Greetz

Geplaatst:

netwerk mount verwijderen en opnieuw toevoegen.Of simpeler: bij de verwijderde box waar je instelde dat vroeger de netwerkverbinding de HDD van de masterbox gebruikte aanpassen dat hij dat niet meer doet.Heb dat hier  gisteren ook gedaan omdat ik in de tweede Vu duo2 een HDD heb ingebouwd.Ik heb dan op beide boxen een netwerkmount (CIFS of NFS) toegevoegd naar de HDD van de andere box en NEE antwoorden op gebruik als hdd.Alles werkt perfekt.Herflashen heb ik niet gedaan.

Als je bestanden van de andere box wil lezen en afspelen moet je bij de lijst wel de gepaste lokatie ingeven.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Moderator
Geplaatst:

euh, ik ben het nu ff helemaal kwijt wat je waar wilt.

Als ik het goed begrijp heb je op je solo2 nu /media/hdd -> cifs koppeling naar vuduo, en /media/hdd1 is je western digital. Als je een opname maakt zal deze inderdaad naar je cifs disk gaan omdat /hdd denk ik nog steeds wijst naar /media/hdd.

Snelste is denk ik wat Tonski al zei, even de solo2 opnieuw flashen, dan eerst je western digital disk er aan koppelen, en aangeven dat je die wilt gebruiken als disk, en vervolgens als dat allemaal werkt met de netwerk browser je cifs koppeling weer aanmaken naar /media/hdd1 of /media/cifs of wat je maar wil qua naam.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Hallo, wiz

Hallo, Vriendje Stockvis

ik zeg het bewust nogmaals, sinds ik zelf al eens meer dan een DAG bezig was om het probleem op te lossen betreffende een foutief PAD naar het extern medium <> intern medium

je kunt een externe USB disk per usb of esata verbinden

na een herstart moet er dan eigenlijk direkt een automount aangemaakt worden op media/hdd (indien er niet al een ander medium aangekoppeld is)

is er echter wel een ander medium aangekoppeld, bijvoorbeeld de harde schijf van een andere receiver dan wordt het lastig.

daar de receiver eigenlijk zijn eigen disk eerst wilt mounten op /hdd gelinked als media/hdd

als je nu een hdd vervanging hebt aangekoppeld en gaat dan een eigen disc aan de receiver aansluiten wordt het een rommeltje

ergo /hdd1

ook dat werkt wel maar is onzuiver

de extern aangekoppelde disc moet eigenlijk als tweede optie onder media/net verschijnen

maar dat kan pas als je de interne eigen disc eerst zuiver op /hdd hebt...

dat gaat echt (nogmaals) beter en sneller als je opnieuw flashed

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

bij openvix is dat in het image ingebakken dat je dat gewoon via de vix mount kan aanpassen.Weet niet bij andere images.Dan is flashen mss wel sneller.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

hartelijk dank voor alle antwoorden maat naar nu blijkt is de WD toch niet helemaal goed.

Kreeg vastlopers op de solo 2 en nadat ik hem afgekoppelt had was er niks meer aan de hand dus nu op zoek naar een nieuwe externe schijf.

Denk idd dat Tonski wel een punt heeft door opnieuw te flashen  begin je weer bij het begin ga dat maar eens proberen na aanschaf van een andere schijf.

Greetz en bedankt voor het meedenken

vriendje stokvis,

je had die externe disc (met western Digital erin) toch wel eerst op EXT3 of EXT4 geformateerd

want het kan zijn als je gewoon de eerst de beste NTFS disc van windows aankoppelt dat daarom het systeem instabiel werd

linux PC ( receiver) prefereert linux FS (filesystem)

bovendien een windows FAT32 disc is ongeschikt op Linux voor opnames

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Goedemorgen

Had hem aangekoppeld en netjes  via het menu de box herstart en toen ik ene melding kreeg nieuw apperaat geformateerd en idd naar ext 3  gezet het is me bekend dat  Linux niet met fat om kan gaan.

Maar bedank voor het nogmaals vermelden. ;)

Geplaatst:

.... het is me bekend dat  Linux niet met fat om kan gaan.

Maar bedank voor het nogmaals vermelden. ;)

Even iets nuanceren.

De Linux ontvangers kunnen wel terdege met FAT32 omgaan maar dan met de restrictie dat bestanden > 4Gb niet gebruikt kunnen worden.

Dus in dit kader is FAT32 wel ongeschikt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...