Ga naar inhoud


Softwaretool gezocht Formuler F1


qmabir

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af welke software tool ik kan gebruiken voor het management van deze nieuwe receiver?

 

Ik  kan wel de Dream-box Edit gebruiken voor de  kanalen, deze werkt prima, echter de DCC krijg ik niet aan de praat.

Verder is de Card-sharing dan ook nog een nog een probleem maar dit ligt denk ik aan mij zelf.

Wie weet hier iets van?

Hulp is fijn

 

Receiver Formuler F1,Enigma2:   Humax IR5400

Software Openpli 4.0.

Draaibare schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Mimisiko,

 

Eerst even iets duiden, ik ben zo'n 10 jaar uit de actieve dienst terug op schoteland.

Ik moet constateren dat de ontvanger echt nieuw is in de markt en ik zit met vragen waar direct geen antwoorden in de Forums is te vinden.

Dus pionieren is het, met vooral de vraag of de receiver het meest lijkt op de Dreambox DM 800? 

Uiteraard niet betreft zijn uiterlijk maar vooral software matig.

Kan mij iemand aangeven of de software geheel gelijk is aan de Dreambox?

 

De keuze voor de aanschaf van deze ontvanger  wordt bevestigt, misschien de tijd iets vooruit of misschien achteraf de verkeerde keuze, wie weet.

De directe redenen voor deze keuze zijn de volgende motivaties.

Het direct streamen van de Nas, direct opnemen op de Nas, open besturing systeem Linux, Netwerkfaciliteiten,  alle Sat-plezier en de vrijheid om alles aan vrije feeds uit de lucht te halen, alsmede de beeldkwaliteit en vrije TV keuze maar ook de prijs.

Een echt vraagteken heb ik met de Bios bewaking door de voeding cel op langere termijn.

 

De vragen die ik nu bewandel zijn welk besturing systeem gaat het worden, nu Openpli 4.0 er op gezet maar Open tv ziet er ook mooi uit.

De Softcam zijn prima te installeren en er is keuze uit diverse Cams.

Nu is CCcam 2.3 geïnstalleerd maar ook Cccam 2.09 en Oscam. is geïnstalleerd en met de extra plug-in snel te wijzigingen.  

Ik begrijp dat de veiligheid van Cccam wordt betwist en men liever voor Oscam kiest.

 

Nu ben ik eerst aan het kijken hoe ik de receiver aanspreek, de kanalen erop zetten gaat prima met Dreambox Edit, maar de aansturing met DCC is nog een vraagteken.

Het is gelukt om de FTP en Telnet te gebruiken maar de functie direct lukt niet.

Ik krijg geen Root overzicht? maar ook de vraag of die zaken voor cardsharing  in de juiste Directory geplaats kunnen worden, of het plaatsen van EMu files is mij nog niet gelukt.

Inzake Cardsharing krijg ik in de software bij Ccam 2.3 met de blauw knop een overzicht voor de instellingen echte bij de andere Cams niet?

 

kortom is het verhaal misschien iets te lang, maar ook de eerste ervaringen inzake deze nieuwe receiver.

M.v.G. en alvast bedank voor ieders bijdrage

Receiver Formuler F1,Enigma2:   Humax IR5400

Software Openpli 4.0.

Draaibare schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...