Ga naar inhoud


Onderzoek naar uitschakelen analoge tv


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hier in Regio Roosendaal het hele basispakket open, zowel SD al HD, lees op andere fora dezelfde berichten. Ik ontdekte het vanmiddag toen ik bovenstaande wou uittesten.

Mag van mij zo blijven hoor........

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik ken mensen die al vijf jaar ziggo hebben gratis en voor niks { analoog signaal } en zelfs op het nieuwe adres die toestand wederom aantroffen

 

ik had het overigens zelf ook, anderhalf jaar lang toen ik in mijn vorige woning introk UPCmania tot eens een monteur per toeval in de buurt kwam van de cai-kast op straat

Niet dat ik ernaar gekeken heb, want dat interesseerde me niet.

 

ik heb overigens ook nu kompleet gratis van Canal Digitaal het HD basis pakket die sukkels :D

en maar als gekken nano's sturen die lui daaro in Luxemburg om het ongedaan te maken

daarom gaan ze de kaartjes vernieuwen en niet wegens een of andere sport zender

I'm In LOve With A German Filmstar

Sunscreem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken mensen die al vijf jaar ziggo hebben gratis en voor niks { analoog signaal } en zelfs op het nieuwe adres die toestand wederom aantroffen

 

ik had het overigens zelf ook, anderhalf jaar lang toen ik in mijn vorige woning introk UPCmania tot eens een monteur per toeval in de buurt kwam van de cai-kast op straat

Niet dat ik ernaar gekeken heb, want dat interesseerde me niet.

 

ik heb overigens ook nu kompleet gratis van Canal Digitaal het HD basis pakket die sukkels :D

en maar als gekken nano's sturen die lui daaro in Luxemburg om het ongedaan te maken

daarom gaan ze de kaartjes vernieuwen en niet wegens een of andere sport zender

 

Ik kan het nog straffer vertellen, heb dit ooit eerder al eens op dit forum gemeld.

 

1996, had kabel Casema, (nu Ziggo) en "hark" TV Benelux en Duitsland.

In dat jaar 2e schotel geplaatst voor de NL zenders, andere was draaibaar.

Kabel opgezegd, maar na een jaar of wat kwam ik er achter dat ik nog steeds beeld had.

Casema op de hoogte gesteld, want betaalde geen abo meer.

1998 verhuisd, maar had nog steeds beeld.

Op het nieuwe adres gelijk nog maar eens de kabel afbesteld en in 2002 verhuisd naar Turkije.

De huidige bewoners van het huis, hebben nu nog steeds gratis beeld, al bijna 13 volle jaren.

Gebruiken het daarom maar voor de slaapkamer, want mijn schotelinstallatie heb ik laten staan.

 

Ik zal echt niet de enige zijn, geeft aan hoe er meer geslapen wordt dan waakzaam voor "illegale" kijkers.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk reikhalzend uit naar volledig digitale kabel want dat zal betekenen dat ik een internet only abonnement kan gaan afnemen.

Juist door dat ongecodeerde basispakket zal je na de afschakeling van analoog nog steeds geen internet-only abo af kunnen nemen.
 

Het zit nieuwe ontwikkelingen in de weg. Deprecated techniek in stand houden met als drogreden om een minderheid te pleasen. De verborgen agenda is hier dat die analoge kanalen *het* argument zijn om geen concurrentie op de kabel toe te laten.

Een minderheid? Nog bijna een miljoen huishoudens kijkt analoog op de TV in de huiskamer en nog veel meer op de slaapkamer/schuur/logeerkamer/etc!

 

Met jouw argument kan je ook 2G telefonie afschaffen (koop allemaal maar een smartphone), sterker nog, mobiele telefonie geheel verbieden (VoIP is toch de toekomst). Meteen FM verbieden. Telefoons met draaischijf en beeldbuistelevisies ook verbieden. Spaarlampen verbieden, want LED is de toekomst. Auto's met verbrandingsmotor.. Uiteraard, verbieden. Harde schijven: verbieden.

 

Kamp moet zich hier helemaal niet mee bemoeien. Er is geen sprake van subsidie voor analoge kabel-TV, het is niet slecht voor het milieu/gezondheid oid (het is geen asbest!) en er is gewoon vraag naar. Dan staat het de kabelaanbieder ook vrij om het aan te bieden. Vraag en aanbod lost dit "probleem" vanzelf op. De mediawet aanpassen zodat er geen verplichte koppeling van analoge TV en radio is en geen minimum aantal zenders meer, dat is natuurlijk prima. Dan kan vraag en aanbod zijn werk weer beter doen.

 

Als Kamp zich hier echt mee wil bemoeien, doe dan het volgende: verplicht iedere provider om de specificaties van alle gebruikte sytemen te openen zodat iedere 3rd party er een ontvanger voor kan maken en een verbod op technieken als CI+. Daar hebben wij als consument tenminste ook nog wat aan, dan zit je als UPC-klant niet meer vast aan een huurtuner voor het starterpakket. Dat maakt digitaal aantrekkelijker, en daarmee zal analoog weer verder in gebruik teruglopen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo is dat...

en di die k Kamp intereseert dat niet eens verdorie!

driedulleme :mad:

 

maar maak je niet onnodig boos want je was al verkocht als consument door "een partij" sinds 1984 nadat die vrije ether verkocht werd door de VVD aan private ondernemers met snode plannen ons ervoor een rekening te sturen

had u hem vergeten? ik help graag mee Linschoten

 

2363067928.jpg

aangepast door Tonskidutch

I'm In LOve With A German Filmstar

Sunscreem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oude etherhopperen was een mooi iets. In de avonduren Deense tv op het kanaal van Nederland 1. Kanaal 7 VHF band. Kan allemaal niet meer helaas. Analoog was een mooi systeem, indien je goede apparatuur had! Middels FM nog wel mogelijk, in het westen van het land via de ether BBC ontvangen!

 

Digitaal houd in dat men alles kan vastleggen, registreren en controleren terwijl de kwaliteit ook digitaal is....een goede LP of goede apparatuur is voor de kenners niet te evenaren!

 

Straks is DAB aan de beurt, FM verdwijnt op den duur en kan je radio luisteren met een smartcard en abonnement, let maar op.

 

En zo zal er vast meer gaan veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...