Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze hoofddecoder is een 800HD SE dewelke elke videofile kan afspelen, of het nu divx,xvid,mpeg,mkv etc is. met surround geluid.

Nu heb ik voor men dochter een tweedehands 800HD PVR gekocht, maar krijg het afspelen van dit soort films niet aan de praat, enkel mpeg-streams lukt.

In het begin was er beeld noch geluid, nu via plugins heb ik toch al het geluid... maar geen beeld.

De image die er op staat is newnigma2 v3.3,,, de nieuwere 4.09 heb ik ook la geprobeerd, maar werkte ook niet ( veel te zwaar want men kan met moeite nog plugins installen)

De twee modellen heb ik vergelijken op de site van dreambox, beiden hebben intern een mpeg en h264 decoder....

Iemand die mij op weg kan helpen, want anders zit er niets anders op dan een 800HD SE aan te schaffen.

Geplaatst:

De DM800 gebruikt oudere drivers. Heeft ook weinig geheugen en dus géén codecs aan boord. Je kunt met plug-ins als TS-Media wel een aantal formaten werkend krijgen. Mkv bestanden doet hij echter niet. Één en ander ook afhankelijk van de te gebruiken image

Geplaatst:

De DM800 gebruikt oudere drivers. Heeft ook weinig geheugen en dus géén codecs aan boord. Je kunt met plug-ins als TS-Media wel een aantal formaten werkend krijgen. Mkv bestanden doet hij echter niet. Één en ander ook afhankelijk van de te gebruiken image

Dus zit er niets anders op dan een tweed HD800SE aan te schaffen :( :( :( 

K'ga niet effe alle films omzetten lol :D

Bedankt ;)

Geplaatst: (aangepast)

De oude 800HD speelt wel mkv's af, alleen 720P en AC3 geluid. (geen 1080P en/of DTS dus)

aangepast door D_V
Geplaatst:

Ik heb op mijn oude DM800 nooit een .mkv spelend gekregen. Toen met mij vele vele anderen. Originele boxen, toen met OpenPli 2.0 en later 2.1.

Geplaatst:

AC3 is alleen de geluidscodering/formaat. Ik had i.d.d. 1920x1080 mkv bestanden en die doen het dus niet op de DM800. Lager formaat gebruik ik niet. Je koopt immers HD.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...