nickk Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Momenteel heb ik een Moteck SG1200 met een Triax-cloon van 80 cm. De voornaamste reden die ik had om voor een gemotoriseerde opstelling te kiezen, was dat ik een aantal zenders van Eutelsat 3A wilde kunnen ontvangen. Met deze schotel haal ik ongeveer 8.1 dB, wat een behoorlijk goede regenreserve geeft, dat wil zeggen het moet érg hard regenen wil ik blokjes zien. Nu heb ik het vermoeden dat deze motor de geest heeft gegeven, aangezien hij met mijn ET4000 niet meer aan te sturen is. Welk commando ik de motor ook geef, hij blijft stilstaan. Ik heb al geprobeerd de motor te resetten, daarvoor met de knopjes eerst op het nulpunt gezet (dit werkte wel). Heeft iemand misschien nog suggesties, wat ik zou kunnen proberen om deze motor eventueel nog aan de praat te krijgen? Mocht dit niet lukken, ben ik me alvast aan het oriënteren op een nieuwe schotel, want ik zou graag weer een vaste opstelling hebben. De zaptijden zijn me eigenlijk te lang. En in het ideale geval zou ik mijn Skystar USB HD inzetten in combinatie met bijvoorbeeld TVHeadend op een oude Mac Mini, zodat er weer een apparaat weg kan, maar dit werkt met een draaibare opstelling niet ideaal. Waar ik vooral in geïnteresseerd ben, zijn de Britse zenders op 28.2E, de Duitse op 19.2E, een zender op 13E en een aantal op 3.1E. Wat zijn de mogelijkheden om deze in een vaste opstelling met één schotel te ontvangen? Ik heb bijvoorbeeld de Maximum E85 gezien, maar ik weet niet of deze ook daadwerkelijk geschikt is voor een azimuth van ruim 25 graden en of het signaal aan de buitenzijde nog steeds te vergelijken is met een een LNB in het brandpunt bij een schotel van 80 cm. Twee andere opties die ik tegen ben gekomen zijn de Wavefrontier T55 en T90. Nu ben ik bang dat de T55 te klein is, maar de T90 vind ik toch best duur (€110). Is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?
smetje limb.BE Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 (aangepast) hoe heb je de motor ingestel usals of diseqc 1.2 en neem een schotel vb triax 110 of iets gelijkaardig 20 januari 2015 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Beste nickkHet verschil in ontvangsthoek tussen de Eutelsat 3,1e en de Astra 28,2e is 31 graden azimuth. Een Maximum E85 geeft in het midden 38,7dB maar 15,5 graden uit het midden nog maar 36,5dB bij 12,5MHz. Dat is vergelijkbaar met een schotel van 61cm breed en 67cm hoog die een fractie groter is dan een Triax 64.Je kunt daarmee wel de gewenste satellieten ontvangen maar echt veel houdt het niet over. Van de Eutelsat 3e alleen de Europa-beam.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen