Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kortgeleden ben ik overgestapt van VTi 6 naar VTi 8. Ik heb cccam 2.3.0 geinstalleerd en dat werd me bevestigd door een groen vinkje.

Het merkwaardige is dat ik in de Skin Atile HD, links onderin, permanent de mededeling zie: "Not detected softcam".

Vraag: wat betekend die mededeling en hoe kan ik het verhelpen?

Met dank voor uw reacties,

FRED

Geplaatst:

Inderdaad wel een typische melding want bij deze Skin hoort daar onderin links gewoon te staan dat de betreffende Softcam geactiveerd is.

Ik veronderstel wel dat jij naar de gecodeerde CD (HD) kanalen kunt kijken want dat vermelde jij niet.

Misschien helpt het om CCCAM even te stoppen en weer aan te zetten.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

De config hoeft in de meeste gevallen niet gedownload te worden hij moet het zo doen.

Heb je de cam geactiveert blauwe knop en dan cam center.

Is de cam geaktiveert en komt nog steeds dezelfde melding er voor herstart dan de ontvanger eens een keer.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

het ligt toch ook wel een klein beetje aan de kaart die papaver / fred heeft

of die ook in de config wordt aangeroepen of per hulp bestandje .prio juist filtert

maar ik heb nog eens gekeken...

papaver moet natuurlijk ook z'n updates inladen zie klik

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Reuze bedankt voor jullie tips. Bij nachecken bleek de CCCam 3.2.0 uit te staan. Dat was gebeurd zonder dat ik het wist.

Tonskidutch,de updates hou ik wel bij hoor. Je hebt het over CCC config, die heb ik er nu inmiddels bij gezet.

Mijn vraag is wat ik daar mee kan/moet doen?

Een bijkomend probleem na mijn overstap van VTi 6 naar VTi 8 is dat ik wel veel HD-zenders kan ontvangen maar de zender BRAVA alleen nog maar (in beeld en geluid) gestoord kan ontvangen. Gebruik de laatste kanalenlijst (jan.)van Hans.

Enig idee waar dit probleem door wordt veroorzaakt en hoe ik dat kan oplossen?

Met dank,

FRED

Geplaatst:

voordat iemand naar een nieuwe 3.2.0 gaat zoeken...

het is 2.3.0 :grin:

geintjes maken we allemaal

die CCCam.cfg die je in de map /etc op de VU+ vindt, daarmee customise je bepaalde zaken

indien niet gewenst, laat je deze gewoon standaar zoals die is...

maar er wordt ook naar de CCcam.prio etc verwezen, die bij bepaalde zenders en paytv providers aangepast kan worden voor betere / snellere adequate ontvangst op je kaartje

dergelijke vragen passen deels in het VU+ forum maar daarvoor is natuurlijk het hulp subforum beter klik

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...