Ga naar inhoud


Ziggo en usenet toegang


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Zoals we weten gaat Ziggo samen met UPC. Dat heeft consequenties voor de ontvanger instellingen.

 

Maar weet iemand al wat de gevolgen zijn voor internet? Zo heeft Ziggo, weliswaar met veel beperkingen, toegang tot Usenet. Maar UPC lijkt dat niet te hebben.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zover gebruikt UPC helemaal geen usenet server. Dus ben je aangewezen op Pay-Servers. Sowieso handig omdat bij providers de latency erg laag is én ze vaak de binaries expres verminken om illegaal downloaden tegen te werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke beperkingen ervaar je bij Ziggo? Heb zelf nergens last van..

Een download limiet per maand.

 

Ik weet wel dat er payservers bestaan maar ik vind een onvolledige dienstverlening het begin van het einde. Straks mag je extra betalen voor Skype of zo.

 

Ik gebruik alleen spotnet dus van retentie heb ik nooit last.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvolledige dienstverlening? Ik zie het aanbieden van usenet-toegang meer als extra, het is gewoon een dienst die je gebruikt. Voor "gratis" kan er niet meer worden aangeboden dan lage retentie, lage downloadsnelheid enz.

 

Wil je meer dan kom je bij een betaalde server uit en dat hoeft echt niet duur te zijn..

 

Via spotnet loop je toch ook tegen de korte retentie aan? Of mis ik iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, onvolledige dienstverlening. Toen internetboeren nog gewoon internetboeren waren was het leveren van usenet vanzelfsprekend. Nu zijn deze internetboeren contentleveranciers geworden. TV, films huren, opneempakketten, afleveringgemist etc. Internet is slecht een medium geworden. Deze contentboeren hebben er geen belang bij dat jij ongehinderd kunt downloaden. Het is de bedoeling dat jij die film bij ze huurt.

 

Dus verzinnen ze allerlei smoezen. Bijvoorbeeld: we moeten de rechten van de contentowner beschermen. Of ze zeggen ineens dat het een gratis dienst is zodat je eigenlijk geen aanspraak meer kunt maken op dienstverlening. En als ze usenet dan "te duur" vinden kunnen ze er zo mee stoppen.

 

Om niet te praten over technische beperkingen. Bijvoorbeeld een keiharde downloadlimiet bij Ziggo die op de site niet eens te controleren is. Retentietijden van 3 dagen. Het afknijpen van torrent downloads.

 

Als we dit zo accepteren dan is het een kleine stap naar apart betalen voor email, skype etc. Zie de discussies rond netneutraliteit.

 

Via spotnet loop je ook tegen retentie aan alleen gebruik je spotnet anders. Ik kijk bijna dagelijks naar de nieuwe spots en als ik dan wat zie neem ik het mee. Op die manier heb je geen last van retentie.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat nieuwsgroepen ooit bedoelt zijn geweest om berichten uit te wisselen. Dat ze nu grootschalig gebruikt worden om grote databestanden uit te wisselen maakt dat het de aanbieder ook gewoon meer kost om te kunnen onderhouden en aan te kunnen bieden. Vandaar de beperkingen die je ervaart. Ik vind dat niet meer dan normaal, al zou het misschien wel aardig zijn om bij de duurdere internet-abonnementen misschien wat betere usenet-toegang aan te bieden, en ben ik met je eens dat 3 dagen wel erg zuinig is.

 

Bij downloaden van torrents heb ik trouwens ook geen last van beperkingen. Ik gebruik ook Spotnet, en met een langere retentie heb je toegang tot veel meer spots, maar als je dagelijks even kijkt of er wat interessants bij zit is een retentie van een paar dagen ook wel te doen ja. Zelf ook jaren lang op die manier gebruikt, maar een retentie van 1-2 jaar is toch ook wel lekker  ;).

 

Betalen voor Skype en e-mail doe je indirect al door middel van reclame enz., maar dat gaat naar de providers van die diensten zelf en heeft Ziggo weinig mee te maken lijkt me..Als Ziggo extra geld gaat vragen om een service van een ander te mogen gebruiken zou het een ander verhaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een eerder stadium kneep UPC, vaak merkbaar, poort 119 's avonds om het normale internet verkeer 'snel' te houden. Ik behaal met SSL poorten 443 en 563, al vanaf het Chello tijdperk, wel de volledige snelheid en daar is nog steeds niets aan veranderd. Je hoeft dus absoluut geen last te hebben.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...