MR_B Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 Ik heb een nieuwe Samsung TV, op HDMI heb ik met de M7sat801HD bibberend beeld met name op L1mburg tv. Een splinternieuwe M7sat801hd geeft hetzelfde probleem. Een Formuler F3 ook hetzelfde probleem. Samsung heeft vandaag moederbord in TV vervangen en probleem blijft. Nu schuift Samsung het af op een HDMI 1.3 Probleem. Wie weet raadt ? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast Mimisiku Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 Hmmmm... Openpli AV settings 50 of 60Hz al geprobeerd?? Ik heb een 40" Samsung en die doet het prima op Dreamboxen, XP1000 en DSR8121, DSR7141....
Moderator ceesv Geplaatst: 28 januari 2015 Moderator Geplaatst: 28 januari 2015 Ik heb een nieuwe Samsung TV, Misschien kunnen we je beter helpen wanneer je met ons deelt welke Samsung het is. Er zijn problemen bekend met bijvoorbeeld de UHD toestellen en M& ontvangers. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MR_B Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 Het is geen UHD ontvanger, een goedkoop ding van 400,- Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
MR_B Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 Dit is het Samsung typenummer: UE40H6203AWXXN Hier het antwoordt van Samsung: Het probleem zit namelijk in het HDMI protocol van de satellietontvanger. De ontvanger ondersteunt de nodige HDMI protocollen niet die de TV vereist. Simpelweg gezegd; de decoder is te oud voor het TV toestel. Dit kunt u verder opnemen met Canal Digitaal, een ander alternatief is het gebruik maken van een CI+ module in plaats van een decoder. CI+ kan helemaal niet omdat dit scherm geen DVB-S aan boord heeft. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast Mimisiku Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 De satellietontvanger is te oud? De M7sat801 is nog veel te nieuw. Pure afschuiftechniek... Op mijn Samsung uit 2011 en uit 2013 doen alle boxen het prima... HDMI 1.3 en HDMI 1.4 ondersteunen extra protocollen en doen niets met het aangeboden beeldmateriaal.. HDMI 1.3 HDPC beveiliging en 1.4 3D ondersteuning.... Heb je de HDMI kabel zelf al eens vervangen? M7Sat801 en Formuler als eens bij iemand anders getest? Zou eerst eens het 1 en ander uitsluiten..
Moderator ceesv Geplaatst: 30 januari 2015 Moderator Geplaatst: 30 januari 2015 Misschien eens een ander merk satelliet ontvanger proberen? Er zijn meer berichten over HDMI problemen met deze ontvanger. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MR_B Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 Er zijn in totaal 3 boxen getest. 2xM7sa801hd waarvan 1 nieuw uit doos. 1x Formuler F3 nieuw uit doos. Op andere TV 's ja ook Samsung geen problemen en JA dus duidelijk afschuiftechniek. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Moderator ceesv Geplaatst: 30 januari 2015 Moderator Geplaatst: 30 januari 2015 Tja, wanneer je het idee hebt dat je beweging kan krijgen in deze impasse, veel wijsheid en geduld. In alle andere gevallen eieren voor je geld kiezen en de koop ongedaan maken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Mimisiku Geplaatst: 31 januari 2015 Geplaatst: 31 januari 2015 Inderdaad.. Gewoon retourneren. Apparaat werkt niet. De verkoper is garantie technisch verplicht dit te regelen. Hij kan (en zal waarschijnlijk) een bedrag inhouden wegens derving. Beste kans op succes is door bij de winkel een ander toestel te kopen. Soort inruil dus. Zo blijf je klant bij de winkelier en zijn ze meer service gericht. Enne... Neem je ontvanger en HDMI kabel mee...
MR_B Geplaatst: 10 februari 2015 Auteur Geplaatst: 10 februari 2015 HIer een antwoordt van Samsung: Het probleem ligt inderdaad aan de M7 SAT801 decoder. Deze voldoet niet aan de laatste HDMI standaard. M7 is hiervan op de hoogte en bezig met een onderzoek om het probleem op te lossen. Dit probleem speelt ook in combinatie met de UHD toestellen. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast Mimisiku Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Als het probleem bij de M7Sat801 ligt, dan is dat weer een extra reden om ze links te laten liggen. Ook in dat geval apparaat retourneren en geld terug. I.t.t. Samsung hoef je bij de 'rommel' van M7 al helemaal niet te rekenen op support...
el renegade Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 HIer een antwoordt van Samsung: Het probleem ligt inderdaad aan de M7 SAT801 decoder. Deze voldoet niet aan de laatste HDMI standaard. M7 is hiervan op de hoogte en bezig met een onderzoek om het probleem op te lossen. Dit probleem speelt ook in combinatie met de UHD toestellen.
Tonskidutch Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 UH, wat? als er van een wereldmerk een uitspraak komt, met de verklaring dat uw M7 box de boosdoener is dan vraag ik me af hoe je tot het besluit komt dat je geen Samsung wilt? afgezien van het feit dat het een goedkope kloemel was die MR_B gekocht heeft Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen