Ga naar inhoud


ARD en ZDF poot stijf bij ongecodeerde satellietdistributie


Sprietje

Aanbevolen berichten


vinden we dat erg?

neen niemand denkt er nog over als die omgevallen zijn

niemand denkt nog over Genk + Ford

niemand denkt nog over Born en Nedcar

niemand denkt nog aan Opel en Bochum

niemand denkt aan de zorgmedewerkers en hun baan

 

en niemand denkt aan die voorbeeldfunktie toen en nu

 

denkt er nog iemand aan Hollandspoor? (stukgeslagen subfirma's en kapot gespeculeerde infrastructuur bedrijven en/of capaciteit)

 

wat opvalt is als een antennemast omvalt, door brand of wat ever, dan is er oproer

Mausam

Nitin Sawhney, Reena Bhardwaj

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is wel sympathiek maar gaat niet gebeuren.

Dan vallen er gegarandeerd een aantal commerciële satelliet TV bedrijven om.

Ja en??? Marktwerking is toch het geile woord.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tv draait om macht en geld. Als niemand nog rechten wil verkopen aan de Duitse p.o., omdat ze ongecodeerd uitzenden, of enorme bedragen gaan vragen, dan zal er een tijd komen van beslissen.

En dan vraag ik me af, wie de sterkste zal zijn en het gaat halen?

Of als Europese zenders, binnen het astra gebied niemand nog rechten wil kopen, omdat ze gratis beschikbaar zijn via de satelliet, dan stel ik mij ook vragen.

Want hier moet ook een simpele mens aan besparen denken, en de beslissing is snel gemaakt, als men nagenoeg hetzelfde kan zien, zonder veel betalen, of via een abonneezender.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tv draait om macht en geld.

Want hier moet ook een simpele mens aan besparen denken, en de beslissing is snel gemaakt, als men nagenoeg hetzelfde kan zien, zonder veel betalen, of via een abonneezender.

Wanneer iets gecodeerd , en ze krijgen geen (betalende) kijkers , dan houdt het op !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degene niet niet zo van sport houdt, een zegen, mooi op een aparte zender.

 

Dat ben ik voor 100% met je eens. Ik heb trouwens nooit begrepen waarom sport ook deel van de nieuwsberichten uitmaakt. Verreweg de meeste sportliefhebbers die ik ken interesseren zich nauwelijks voor het nieuws en omgekeerd ga ik doorgaans zappen zodra dat begint omdat het me echt geen ene moer kan schelen wie er een honderdste van een seconde harder loopt dan wie. Om van al dat ongegeneerde primitieve nationalisme waar sport altijd gepaard schijnt te moeten gaan maar te zwijgen.

 

Heerlijk, publieke tv zonder reclame onderbrekingen en dan ook nog eens zonder sport. Nou Nederland en liefst ook Vlaanderen nog! Kunnen ze eindelijk ook FTA uitzenden! Trouwens, nu we het toch over rechten hebben, gewoon uit nieuwsgierigheid: kan iemand mij misschien vertellen waarom een zender als NPO Radio 2 achter de decoder zit en bijvoorbeeld NPO Radio 6 niet? Is er een verschil in rechten?

  • Like 1

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

vinden we dat erg?

neen niemand denkt er nog over als die omgevallen zijn

niemand denkt nog over Genk + Ford

niemand denkt nog over Born en Nedcar

niemand denkt nog aan Opel en Bochum

niemand denkt aan de zorgmedewerkers en hun baan

 

en niemand denkt aan die voorbeeldfunktie toen en nu

 

denkt er nog iemand aan Hollandspoor? (stukgeslagen subfirma's en kapot gespeculeerde infrastructuur bedrijven en/of capaciteit)

 

wat opvalt is als een antennemast omvalt, door brand of wat ever, dan is er oproer

 

"niemand denkt nog" lijkt te suggereren dat het ooit anders was. Ik herinner me de tijd nog dat Ford zijn assemblage fabriek bij Amsterdam besloot dicht te gooien en de productie naar een ander land over te brengen. Zo ergens een kleine 35 jaar geleden alweer. Er was enorm veel commotie over, maar alles tevergeefs, ze vertrokken toch en lieten veel werklozen achter (het was ergens aan het begin van een forse depressie).

 

In mijn naïviteit dacht ik dat mensen in Nederland na die rot ervaring en zoveel negatieve publiciteit wel twee keer zouden nadenken voordat ze bij het kopen van een nieuwe wagen aan Ford zouden denken maar niets bleek minder waar.

 

Of het goed of slecht zou zijn geweest om uit solidariteit geen Ford te willen kopen weet ik eerlijk gezegd niet. Nu hebben we een veel gemeenschappelijker Europees belang dan toen. Maar goed, de mensen in Bochum die de fabriek van Opel zien sluiten en de productie naar Rüsselsheim zien verhuizen zijn er ook bitter over en dan praat je nog wel van een verhuizing binnen eigen land.

 

En ach, Born en Nedcar was daarvoor Born en Daf en nu Born en VDL. Dus daar zou het "denken over" achteraf bezien waarschijnlijk eerder contraproductief geweest zijn. En als je ziet hoe V&D zijn eigen vaste klantenkring (waartoe ook wij behoorden) zo totaal genegeerd heeft dat we er alleen nog maar komen voor een kopje koffie en het kopen van een brood dan kun je ook tot de conclusie komen dat het niet zelden de bedrijven zelf zijn die zich onbewust de nek om draaien. Daar kan ons "denken aan" helaas niets aan veranderen, probeer maar eens een briefje aan de directie van zo'n bedrijf te sturen. Waar het ook terecht komt, één ding is zeker, zoiets komt nooit en te nimmer aan bij de beslissingmakers waar het je om zou gaan.

 

En dan heb ik het nog niet eens over bewuste oplichters zoals het Finse bedrijf Nokia dat eerst miljoenensteun van de Duitse overheid eiste om in Bochum te gaan produceren, vervolgens via een of andere juridische truc zich aan haar verplichtingen onttrok en de hele tent naar Cluj-Napoca (Roemenië) verhuisde, ook weer tegen gigantische sommen gelds door dat als voorwaarde aan de toch al niet bepaald rijke Roemenen te stellen en tenslotte ook daar zich niet aan hun beloften en afspraken te houden door helemaal niet weg te zetten wat afgesproken was (maar ook niet het daarvoor betaalde subsidiegeld eerlijk terug te geven).

 

Het "denken aan" door ons gewone doorsnee burgers heeft weinig of geen zin vrees ik.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag natuurlijk ook aan die roemrijke onplezierige uitzendingen refereren die Ard en Zdf aan ons toonden

maar allemaal open en inzichtelijk

 

ik zag ook al op ZDF > "I have a dream".  Fünf Jahre später, am 4. April 1968, wird Martin Luther King erschossen.

Mark Spitz 1972 met gouden medailles bedolven en vandaag 70

Von Weizsäcker gisteren begraven met uitmuntende raportages wat die man betekende

 

en lach en groll of ook spanning

Willy Milowitch theater

Die Augsburger Puppenkiste

Raumschiff Enterprise

Der Kommissar

Tatort

toen nog allemaal zwartwit

 

nu menig documentatie en politiek debat / discussie in kleur

 

men beseft dat het grensoverschreidende programma' s zijn en nu meer informatief dan onderhoudend is geworden

ja misschien een beetje te serieus, maar wel eerlijk

 

Ben je niet iets te optimistisch, juist over ARD en ZDF? Ik keek er vroeger veel vaker naar dan nu. Ben uitgeweken naar de serieuzere zenders zoals Arte, 3SAT, Phoenix en ZDF Info om er maar een paar te noemen. De reden dat ik dat zeg? Kijk maar eens naar de horizontale programmering, de dagelijkse soaps, de schandaalprogramma's op beide netten aan het eind van de middag. Dat was in de jaren waarover jij schrijft toch echt nog niet zo en zeker niet in die vorm op beide Duitse hoofdzenders.

 

Maar wel een klein maar fijn element, iets wat ik tegenwoordig helemaal mis: dat "Wir schalten um nach Hamburg/Stuttgart/Frankfurt/München" etc met bijbehorend wacht-plaatje (Hamburg doorgaans met een walrus, München met de Dom zu Unserer Lieben Frau ofte wel Frauenkirche met dubbele torens) voordat je de omroeper/-ster in die plaats kreeg om het programma voort te zetten. Gevoelsmatig leefde je mee, ging je als het ware op reis naar die plek. Datzelfde beleefde ik veel later opnieuw bij het kunnen kijken naar de centrale Televisie van de Sowjet Unie via de Gorizont satellieten. Beeld van Tasjkent, van Alma Ata, van Tblisi enzovoorts als daar het volgende programma vandaan kwam. Maar goed, nu halen we hele zenders uit die landen vandaan op ons scherm, ook al laten ze helaas vaak nog maar weinig "eigens" van hun landen zien.

 

Toch, soms denk ik wel dat als we zomaar ineens zouden worden teruggegooid in de tijd dat we ons aan nog meer zouden ergeren dan we nu weet van (willen) hebben. Het verleden is nu eenmaal een veiliger ding dan het heden omdat we inmiddels allemaal weten wat erna kwam.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwaliteit is iets persoonlijks, net als smaak.

Als top kok zou ik je niet willen zien op TV. :P

 

Dat ben ik toch niet met je eens. Je kunt wel kwaliteit een kwestie van smaak vinden binnen één genre zoals met name amusement of nieuws, maar als je ziet hoe de commercie absoluut niets doet aan de educatieve taken die de omroepen zouden moeten hebben dan kun je wel spreken van een manco. Niet zolang ze geen afbreuk aan de publieke omroep proberen te doen, maar als ze dat wel doen dan krijg je een situatie zoals in de VS waar de doorsnee burger werkelijk van toeten noch blazen weet als het over de rest van de wereld gaat. Een volslagen onnozele bevolking die zich letterlijk alles laat wijsmaken is het gevolg. Dan spreek je niet meer van kwaliteit van de tv programma's maar kwaliteit van het democratiegehalte in een land. En dat kan ongelofelijk ernstige gevolgen hebben.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...