Ga naar inhoud


Geen regionale zenders meer na laatste zenderwijziging


Gast Horsterhoek

Aanbevolen berichten

Gast Horsterhoek

Ik heb een DSR8141 M7 decoder van Canaldigitaal en heb bij de laatste zenderwisseling (12-1-2015) een probleem met de ontvangst van de Astra 1 en 3. Door deze zenderwijziging was ik de regionale zenders kwijt, maar had wel ontvangst op de Astra 3 (als voorbeeld Veronica en RTL8).
Ik ben gaan zoeken en uiteraard de schotel maar weer eens gaan uitrichten en helaas ik heb nu niet meer gelijktijdig Astra 1 en 3. Ze liggen op de één of andere manier verder uit elkaar en krijg geen gelijktijdige ontvangst meer. Als ik de schotel heb uitgericht naar positie 23.5 ontvang ik niets, dus waarschijnlijk niet de goede satelliet?  Als ik hem weer uitricht op 19.2 dan heb ik hier gelukkig wel ontvangst, maar wat ik ook vlakbij deze positie probeer, geen 23.5 ontvangst. Inmiddels heb ik de poot van de LNB op die van 23.5 vastgezet en rechts daarvan zit nu 19.2. De LNB is voor een schotel van 60 cm en deze heb ik ook. Voor alle duidelijkheid, het heeft altijd gewerkt. Wie heeft een oplossing? :confused:  :rolleyes:  :excl:

Alstublieft niet komen met het opnieuw uitrichten van de schotel, hier ben ik al uren mee bezig geweest!

Uiteraard als u een tip heeft om dit goed of beter te doen, dan sta ik daar zeker voor open.

post-37169-0-89681300-1423048671_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je zegt dat je een 60 cm schotel hebt.

De foto laat echter een Technisat 45 cm zien.

Bovendien lijkt het op de foto of je schotel vervormt is, maar misschien lijkt dat alleen maar zo door de lichtval op je foto.

 

Dat het altijd gewerkt heeft twijfel ik niet aan maar de combinatie 45 cm schotel en de duo lnb is niet op elkaar afgestemd.

Beeld krijg je alleen als je de schotel uitermate goed uitricht met behulp van de juiste apparatuur of een hoge factor geluk.

 

Gaan we er echter vanuit dat je schotel goed staat uitgericht dan vermoed ik dat je duo LNB defect is,

De diseqC schakelaar of één van de twee lnb is dan vermoedelijk defect.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mocht de reflector werkelijk zo vervormd zijn zal je deze moeten vervangen om weer beeld te krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Horsterhoek,

 

Je geeft zelf al het antwoord "De LNB is voor een schotel van 60 cm"

De CD Duo LNB is het meest geschikt voor een Triax 54, 64 schotel.

Door de verandering v.d. regionale zenders naar mpeg4 met een SR van 29900 en FEC 2/3 wordt het ontvangen

van deze zenders al moeilijker vooral bij gebruik van deze TechniSat waarvan de koppen te ver uitelkaar staan.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Bedankt voor alle duidelijke adviezen en ben blij de foto erbij geplaatst te hebben, zodat jullie mogelijk wat opvalt. Zelf dacht en denk ik dat dit een schotel is van 60 cm maar het zou zomaar 45 cm kunnen zijn. Hij is ook echt wat ontzet bij de schroeven, mogelijk dat ik dit ga bijwerken als dat lukt. Dit zou ook maar zo het probleem kunnen zijn dat ik Astra 3 niet meer ontvang omdat ik de bevestiging op de andere poot van de LNB (23.5) heb gezet, ik ga deze maar eens terug zetten. Op deze positie had ik wel ontvangst op 23.5. Helaas heb ik dan nog steeds geen regionale zenders? Deze zijn naar mijn mening op een andere transponder (11914.50 - H - 29900 - 2/3) gezet, zou dit er soms ook mee te maken hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Dat klopt voor jouw type M7 8141 decoder, maar ter controle zou je het ook eens handmatig kunnen uitvoeren.

Prima maar hoe, ik zie nergens geen inladen fastscanlijst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Fastscan lijst wordt toch enkel via Astra 19.2 uitgezonden dacht ik - Heb daarnet als test een "out of the box" M7-801 proberen in te stellen via Astra 23.5 doch dit lukte niet (metalen deksel op 19.2 kop gehangen)

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

De M7 801 kan de lijst via 19.2 en 23.5 laden.

Als Out of te box de lijst niet inlaat via 23.5 heb je niet de laatste firmware in de M7 801.

 

De M7 8141 kan de lijst alleen via 19.2 laden. Daar is (nog) geen aangepaste software voor.

Mijn indruk is dat die er ook niet meer zal komen. De box is een beetje uitgerangeerd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Vult u rustig aan !!!...

 

Van de vele 801's had ik er hier nog geen enkele met de recenste software - Allen nog met een versie 2013 - 19.2 ontvangst is dus (nog minstens 1x) nodig - Zal nu als test een Reset doen en het nogmaals proberen via 23.5 (met afgeschermde 19.2) 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bericht #13 gelukt - Automatische Diseqc vulde -- -- in voor Astra 19.2 - Zenderlijst = OK

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

De M7 801 kan de lijst via 19.2 en 23.5 laden.

Als Out of te box de lijst niet inlaat via 23.5 heb je niet de laatste firmware in de M7 801.

 

De M7 8141 kan de lijst alleen via 19.2 laden. Daar is (nog) geen aangepaste software voor.

Mijn indruk is dat die er ook niet meer zal komen. De box is een beetje uitgerangeerd.

Leuk, maar ik weet nog niet hoe ik dit moet doen bij mijn DSR8141 decoder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...