Ga naar inhoud


Geen regionale zenders meer na laatste zenderwijziging


Gast Horsterhoek

Aanbevolen berichten

Je zult toch ook echt de schotel moeten vervangen. Een schotel met deuken werkt niet goed meer en zelf weer een beetje in model brengen gaat echt niet lukken. De schotel moet tot op een paar tiende van een millimeter nauwkeurig de parabolische vorm volgen om goed te kunnen werken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Horstenhoek.

De zenderlijst inladen staat beschreven op blz. 26 van de handleiding, zie:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-hd-recorder-m7-dsr8141.pdf

Lees punt 8.5.2 Kanalen handmatig zoeken.
In de afbeelding is daar gekozen voor de bovenste regel "Handmatig zoeken".
Kies echter voor de regel eronder "Automatisch inladen".

 

Je moet de Astra 19,2 kunnen ontvangen om de zenderlijst in te kunnen laden.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Je zult toch ook echt de schotel moeten vervangen. Een schotel met deuken werkt niet goed meer en zelf weer een beetje in model brengen gaat echt niet lukken. De schotel moet tot op een paar tiende van een millimeter nauwkeurig de parabolische vorm volgen om goed te kunnen werken.

 

Oké heb inmiddels een Triax 64 schotel gekocht, moet hem nog ophalen en ga dan alles weer opnieuw instellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Beste Horstenhoek.

 

De zenderlijst inladen staat beschreven op blz. 26 van de handleiding, zie:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-hd-recorder-m7-dsr8141.pdf

 

Lees punt 8.5.2 Kanalen handmatig zoeken.

In de afbeelding is daar gekozen voor de bovenste regel "Handmatig zoeken".

Kies echter voor de regel eronder "Automatisch inladen".

 

Je moet de Astra 19,2 kunnen ontvangen om de zenderlijst in te kunnen laden.

 

Gaan we doen na de montage van de andere schotel. Bedankt allemaal, aan deze informatie heb ik wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Horsterhoek

Inmiddels de schotel vervangen en heb nu alles weer, dus ook de regionale zenders! 

Het heeft even geduurd voordat ik de schotel in de goede positie had, dus verkeerde satelliet te pakken, maar goed na even zoeken had

ik de goede positie en had signaal op 19.2, fijn maar nog geen ontvangst op 23.5, dus ik aan het fijn afstemmen maar helaas geen ontvangst te zien bij de instelling! Ten einde raad maar goed afgestemd op 19.2 en laat de rest maar zitten, ik had het even gehad. :mad:

Tot mijn verbazing zie ik bij het zoeken naar de zenders dat ik wel de zenders ontvang die via 23.5 binnen komen? :D

Wie het weet mag het zeggen, ik snap er echt niets meer van.

Hopelijk is hier iemand die goed op de hoogte is met mijn decoder (DSR 8141 M7) en mij hier van advies kan dienen.

Momenteel durf ik er alleen maar naar te wijzen en verder AFBLIJVEN!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je gewoon de fastscan zenderlijst ingeladen toen de schotel de Astra 19,2 ontving. In die fastscanlijst zitten de zenders van de Astra 19,2, de 23,5 de 28,2 en de Hotbird (positie 1 t/m 999). Dus ook al ontvang je die satellieten niet, de zenders worden wel in de zenderlijst gezet. Als je daar geen signaal op hebt, blijven ze grijs in de zenderlijst en kun je ze niet kiezen en ontvangen
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

... maar nog geen ontvangst op 23.5, dus ik aan het fijn afstemmen maar helaas geen ontvangst te zien bij de instelling! Ten einde raad maar goed afgestemd op 19.2 en laat de rest maar zitten, ik had het even gehad. :mad:

Tot mijn verbazing zie ik bij het zoeken naar de zenders dat ik wel de zenders ontvang die via 23.5 binnen komen? :D

Wie het weet mag het zeggen, ik snap er echt niets meer van.

 

Of misschien zocht je met het afstemmen op 23oost op een transponder die niet meer in gebruik is?

 

Dat komt ook regelmatig voor: verouderde transpondergegevens in je ontvanger.

En dan vind je inderdaad geen signaal op de signaalmeter van die transponder, al heb je gewoon goede ontvangst op de satelliet...

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Of misschien zocht je met het afstemmen op 23oost op een transponder die niet meer in gebruik is?

 

Dat komt ook regelmatig voor: verouderde transpondergegevens in je ontvanger.

En dan vind je inderdaad geen signaal op de signaalmeter van die transponder, al heb je gewoon goede ontvangst op de satelliet...

 

groet, A33

Hoi A33, ik ga hier eens naar kijken en je kon maar zo eens gelijk hebben? Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

De transponder met de laagste frequentie op de Astra 23,5 die je kunt ontvangen is 11739V. Daar zitten ook de nodige Nederlandse zenders op.

 

Ik heb net de parameters eens verandert naar een zender die ik ontvang op 23.5 en dat is Veronica. Ik heb geen enkele uitslag als ik hem laat zoeken, maar ontvang wel beeld? Wie het weet mag het zeggen!

Helaas ik probeer om afbeeldingen toe te voegen vanuit het menu van de DSR8141, maar dat lukt mij niet. Ik krijg steeds de foutmelding, "Deze upload is niet goed gegaan", maar er staat niet bij wat er fout gaat. 

aangepast door Horsterhoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Inmiddels de schotel vervangen en heb nu alles weer, dus ook de regionale zenders! 

Het heeft even geduurd voordat ik de schotel in de goede positie had, dus verkeerde satelliet te pakken, maar goed na even zoeken had

ik de goede positie en had signaal op 19.2, fijn maar nog geen ontvangst op 23.5, dus ik aan het fijn afstemmen maar helaas geen ontvangst te zien bij de instelling! Ten einde raad maar goed afgestemd op 19.2 en laat de rest maar zitten, ik had het even gehad. :mad:

Tot mijn verbazing zie ik bij het zoeken naar de zenders dat ik wel de zenders ontvang die via 23.5 binnen komen? :D

Wie het weet mag het zeggen, ik snap er echt niets meer van.

Hopelijk is hier iemand die goed op de hoogte is met mijn decoder (DSR 8141 M7) en mij hier van advies kan dienen.

Momenteel durf ik er alleen maar naar te wijzen en verder AFBLIJVEN!  

post-37169-0-95978800-1423930169_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Je moet nog wel de duo-lnb 11 graden schuin zetten. Gebruik hiervoor de bijgeleverde mal.

Dit heeft toch geen zin als ik de zenders wel ontvang! Het ligt in mijn beleving aan de instelling van de Decoder of het ligt aan mij dat ik iets niet kan volgen. Voorlopig loop ik met een hele grootte boog om mijn schotel heen en kom hier niet meer aan. Nogmaals ik ontvang alle zenders nu, dus zowel op 19.2 en 23.5. Alleen als ik hem afstel op DiSEqC-A (19.2) dan heb ik signaal en op DiSEqC-B (23.5) heb ik geen signaal. Als ik de parameters verander op de DiSEqC-B (23.5) naar een bestaande zender (dus die ik ook ontvang en beeld heb) geeft hij geen signaal aan? Tevens heb ik zoals nu op de nieuwe foto te zien is, de poot van de 23.5 vastgezet op het midden en de 19.2 poot loos staan en hierop heb ik prima ontvangst! Dus deze ga ik niet bijstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...