Ga naar inhoud


Geen regionale zenders meer na laatste zenderwijziging


Gast Horsterhoek

Aanbevolen berichten

Gast Horsterhoek

Ik heb net de parameters eens verandert naar een zender die ik ontvang op 23.5 en dat is Veronica. Ik heb geen enkele uitslag als ik hem laat zoeken, maar ontvang wel beeld? Wie het weet mag het zeggen!

Helaas ik probeer om afbeeldingen toe te voegen vanuit het menu van de DSR8141, maar dat lukt mij niet. Ik krijg steeds de foutmelding, "Deze upload is niet goed gegaan", maar er staat niet bij wat er fout gaat. 

Nieuwe afbeelding.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb net de parameters eens verandert naar een zender die ik ontvang op 23.5 en dat is Veronica. Ik heb geen enkele uitslag als ik hem laat zoeken, maar ontvang wel beeld? Wie het weet mag het zeggen!

 

Als ik de parameters verander op de DiSEqC-B (23.5) naar een bestaande zender (dus die ik ook ontvang en beeld heb) geeft hij geen signaal aan?

 

Ja, dat is heel gek. Ik kan niet verzinnen wat je anders zou kunnen/moeten doen...

 

Als je 'm op de goede diseqc-keuze zoekt (23,5E =diseqc B, zoals gebruikelijk bij de duoLNB neem ik aan), en met juiste transpondergegevens, dan zou je signaalmeter moeten uitslaan.

 

groet, A33

 

 

Edit: Ik lees net in de gebruiksaanwijzing van deze box:

"Het Signaaltest menu verschijnt.Uw digitale satellietontvanger controleert dan automatisch de kwaliteit van het ontvangen signaal van de ‘Astra 19’ satelliet."

Zou dit een (expres aangebrachte) beperking zijn in de software van deze ontvanger, dat-ie alleen signaaltest doet op Astra1?

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind het signaal van de Astra 19,2 maar slecht. Mogelijk gaat dat een stuk verbeteren als je de lnb 11 graden schuin zet.

En de opmerking dat het bijstellen van de schuinte toch geen zin heeft als je de zenders ontvangt snijdt natuurlijk geen hout.
Moet je maar eens kijken als je een flinke regenbui hebt. Bij een goed afgestelde schotel blijft het beeld prima, bij een slecht afgestelde schotel en lnb krijg je blokvorming. Niet alleen de positie van de vrijhangende Astra 19,2 lnb heeft invloed, ook de skew van beide lnb's.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Nou, ik vind het signaal van de Astra 19,2 maar slecht. Mogelijk gaat dat een stuk verbeteren als je de lnb 11 graden schuin zet.

 

En de opmerking dat het bijstellen van de schuinte toch geen zin heeft als je de zenders ontvangt snijdt natuurlijk geen hout.

Moet je maar eens kijken als je een flinke regenbui hebt. Bij een goed afgestelde schotel blijft het beeld prima, bij een slecht afgestelde schotel en lnb krijg je blokvorming. Niet alleen de positie van de vrijhangende Astra 19,2 lnb heeft invloed, ook de skew van beide lnb's.

 

 

Nou, ik vind het signaal van de Astra 19,2 maar slecht. Mogelijk gaat dat een stuk verbeteren als je de lnb 11 graden schuin zet.

 

En de opmerking dat het bijstellen van de schuinte toch geen zin heeft als je de zenders ontvangt snijdt natuurlijk geen hout.

Moet je maar eens kijken als je een flinke regenbui hebt. Bij een goed afgestelde schotel blijft het beeld prima, bij een slecht afgestelde schotel en lnb krijg je blokvorming. Niet alleen de positie van de vrijhangende Astra 19,2 lnb heeft invloed, ook de skew van beide lnb's.

 

Sorry sprietje, misschien kom ik wat hard over, maar waar haal jij het slechte signaal van de Astra 19.2 vandaan? Uiteraard heb ik hem eerst met de mal afgesteld en krijg de melding in beeld dat ik op 19.2 goede ontvangst heb. Ik heb ook niet gezegd dat de schuinte bijstellen geen zin heeft! Nogmaals ik heb op 19.2 goede ontvangst en gelukkig heb ik nu ook ontvangst op 23.5, alleen ik kan niet zien hoe goed mijn ontvangststerkte is, hij blijft met 1 blokje op rood staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Nog geen 7 blokjes vind ik geen goed signaal. Dat is wachten op blokvorming bij regen.

 

De nog geen 7 blokjes haal je waarschijnlijk uit de foto, maar deze komt uit de handleiding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS heeft het over een DSR 8141 en dat hij op DiSEqC B een rood blokje heeft en geen uitslag.

Ik heb hier nog een DSR 7174 met vrijwel hetzelfde menu en ook hier geeft DiSEqC B een rood blokje.

Dit is vast een software bug want dit heeft elke DSR 7141 ontvanger terwijl 23,5 perfecte ontvangst heeft.

DiSEqC A geeft hier 9 blokjes aan, en Astra 3 niets.

 

Het is een klacht die al jaren bestaat.

Mogelijkheid is ook dat de DUO LNB in het "Signaalkwaliteit" menu niet schakelt en in normaal mode wel.

 

Ik denk dat Horsterhoek dat bedoeld.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Ja, dat weet ik natuurlijk niet. Ik dacht dat dit een opname was van je ontvanger. Actuele gegevens zijn meer waard afbeeldingen uit een boekje.

Deze foto's waren alleen ter ondersteuning om duidelijk te maken waar ik mee bezig ben in het menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

TS heeft het over een DSR 8141 en dat hij op DiSEqC B een rood blokje heeft en geen uitslag.

Ik heb hier nog een DSR 7174 met vrijwel hetzelfde menu en ook hier geeft DiSEqC B een rood blokje.

Dit is vast een software bug want dit heeft elke DSR 7141 ontvanger terwijl 23,5 perfecte ontvangst heeft.

DiSEqC A geeft hier 9 blokjes aan, en Astra 3 niets.

 

Het is een klacht die al jaren bestaat.

 

Ik denk dat Horsterhoek dat bedoeld.

Gelukkig Ben, schot in de roos je hebt helemaal gelijk, dat bedoel ik. Is hier niets aan te doen en is dit bij CD bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Horsterhoek,

 

Mogelijk is ook dat er een niet meer gebruikte transponder, op 23,5, is geprogrammeerd.

Of dit bij CD bekend is weet ik niet.

Ik stel altijd schotels af met een prof.meter en niet met de signaalaanduiding v.e. ontvanger.

 

Ik heb er mee leren leven....

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

@Horsterhoek,

 

Mogelijk is ook dat er een niet meer gebruikte transponder, op 23,5, is geprogrammeerd.

Of dit bij CD bekend is weet ik niet.

Ik stel altijd schotels af met een prof.meter en niet met de signaalaanduiding v.e. ontvanger.

 

Ik heb er mee leren leven....

Dat van de transponder heb ik eerder al omschreven: "Ik heb net de parameters eens verandert naar een zender die ik ontvang op 23.5 en dat is Veronica. Ik heb geen enkele uitslag als ik hem laat zoeken, maar ontvang wel beeld?". Helaas heb ik geen prof. meter en weet dus niet of ik een sterk signaal heb op 23.5. Ik ga dit een melden bij CD en hopelijk kunnen en doen ze er wat mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog 3 sts. DSR 7141 staan en allen vertonen hetzelfde rode blokje (Geen signaal) op Astra 3.

Ik denk niet dat CD hier nog een update voor maakt, ontvanger is al van een ouder type.

Het beste lijkt me dat je 19,2 optimaal afregelt en de juiste schuinte van de DUO LNB instelt met de klem tegen het huis, dus zover mogelijk naar de schotel toe dan staat je 23,5 ook zo goed mogelijk.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Ik heb hier nog 3 sts. DSR 7141 staan en allen vertonen hetzelfde rode blokje (Geen signaal) op Astra 3.

Ik denk niet dat CD hier nog een update voor maakt, ontvanger is al van een ouder type.

Het beste lijkt me dat je 19,2 optimaal afregelt en de juiste schuinte van de DUO LNB instelt met de klem tegen het huis, dus zover mogelijk naar de schotel toe dan staat je 23,5 ook zo goed mogelijk.

Bedankt Ben, maar ik heb het inmiddels wel gemeld bij CD en ben benieuwd wat zij te zeggen hebben. Verder ga ik de 19.2 nog eens zo goed mogelijk afstellen, maar volgens mij kan het haast niet beter, maar je weet nooit want ik ben zo bezig geweest met de afstelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...