Ga naar inhoud


Geen regionale zenders meer na laatste zenderwijziging


Gast Horsterhoek

Aanbevolen berichten

Geen dank,

 

In ieder geval is deze schotel een stuk beter dan die vervormde Technisat voorheen.

 

Ben benieuwd of je nog reaktie krijgt van CD, heb er een zwaar hoofd in.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Edit: Ik lees net in de gebruiksaanwijzing van deze box:

"Het Signaaltest menu verschijnt.Uw digitale satellietontvanger controleert dan automatisch de kwaliteit van het ontvangen signaal van de ‘Astra 19’ satelliet."

Zou dit een (expres aangebrachte) beperking zijn in de software van deze ontvanger, dat-ie alleen signaaltest doet op Astra1?

 

TS heeft het over een DSR 8141 en dat hij op DiSEqC B een rood blokje heeft en geen uitslag.

Ik heb hier nog een DSR 7174 met vrijwel hetzelfde menu en ook hier geeft DiSEqC B een rood blokje.

Dit is vast een software bug want dit heeft elke DSR 7141 ontvanger terwijl 23,5 perfecte ontvangst heeft.

DiSEqC A geeft hier 9 blokjes aan, en Astra 3 niets.

...

Mogelijkheid is ook dat de DUO LNB in het "Signaalkwaliteit" menu niet schakelt en in normaal mode wel.

 

Ah! Mijn veronderstelling was dus zo gek nog niet! :)

 

Ik vermoed dat deze softwarebeperking expres is gedaan, zodat met een CD-ontvanger een duo-LNB altijd alleen maar op 19oost wordt uitgericht.

Dan geen ellende dat mensen 19 oost met de kop van 23oost ontvangen of omgekeerd en zich vertwijfeld afvragen wat er misgaat; hoe vaak hebben we dat hier al niet voorbij zien komen? Dat heeft CD natuurlijk fool-proof willen maken... :whistle:

Alleen jammer, dat ze dat dan niet duidelijk(er) in de gebruiksaanwijzing zetten. :(

En lastig, als je schotel en duoLNB voor de locatie waar je zit niet helemaal optimaal op elkaar afgestemd zijn; dan moet je toch ook het signaal van de 23oost kunnen beoordelen om de gemiddeld beste stand te vinden!

 

 

Blijft dan alleen nog de vraag, of de uitrichting van de schotel en kop van @Horsterhoek eventueel nog iets beter zou kunnen? We horen het wel....

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog vergeten te melden dat deze ontvangers wel uitslag geven op DiSEqC C (28) en DiSEqC D (Hotbird) indien deze is aangesloten op een schotel met 4 LNB's en DiSEqC 4/1 switch.

Met een Tripple LNB zou de Astra 2 nog af te regelen zijn.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Ah! Mijn veronderstelling was dus zo gek nog niet! :)

 

Ik vermoed dat deze softwarebeperking expres is gedaan, zodat met een CD-ontvanger een duo-LNB altijd alleen maar op 19oost wordt uitgericht.

Dan geen ellende dat mensen 19 oost met de kop van 23oost ontvangen of omgekeerd en zich vertwijfeld afvragen wat er misgaat; hoe vaak hebben we dat hier al niet voorbij zien komen? Dat heeft CD natuurlijk fool-proof willen maken... :whistle:

Alleen jammer, dat ze dat dan niet duidelijk(er) in de gebruiksaanwijzing zetten. :(

En lastig, als je schotel en duoLNB voor de locatie waar je zit niet helemaal optimaal op elkaar afgestemd zijn; dan moet je toch ook het signaal van de 23oost kunnen beoordelen om de gemiddeld beste stand te vinden!

 

 

Blijft dan alleen nog de vraag, of de uitrichting van de schotel en kop van @Horsterhoek eventueel nog iets beter zou kunnen? We horen het wel....

 

groet, A33

Graag wil ik hier nog even op reageren, eerder heb ik geschreven dat ik wel ontvangst kon zien op 23.5 en op 19.2, dit zelf nog op de oude schotel? Ook zag ik dat de ontvangststerkte zelf nog beter was dan op 19.2. Dus het heeft wel gewerkt! Waarom nu niet meer is mij een volledig raadsel. Dus A33 ik kan en wil best je best gelijk geven, maar dit gebeuren is dan wel vreemd, toch?

 

Heb inmiddels de kop opnieuw uitgericht, de mal op de achterzijde van de LNB geplakt en hem héél secuur met de waterpas goed horizontaal geplaatst. Helaas geen enkele verbetering? Ik vertrouw deze decoder totaal niet v.w.b. het uitrichten naar een goede uitslag. Tijdens het opnieuw instellen van de nieuwe schotel had ik een volledige uitslag op 19.2, hiermee bedoel ik dat alle blokjes groen waren. Dit was in één keer weg en ik kan doen wat ik wil, ik krijg nu niet meer dat 6 groene blokjes op 19.2! MAAR IK HEB WEL BEELD!!!

aangepast door Horsterhoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Inmiddels contact gehad met CanalDigitaal en deze fout van deze decoder was bij hen bekend. Het regende van de klachten over deze decoder. Inmiddels wordt er bij Philips gewerkt aan al de problemen en zou er nieuwe software worden ontwikkeld en t.z.t. komt er een update. Helaas is bij CanalDigitaal niet bekend wanneer? Waarschijnlijk zullen ze wel meer klanten hiermee tevreden stellen?

Het enige wat in deze situatie m.b.t. de signaalsterkte op 23.5 kan worden gedaan is om te kijken hoe goed of slecht het signaal op de regionale zender van TV-Oost is en op die van Veronica! Hier heb je dan de laagste en hoogste frequenties te pakken en als deze goed zijn zullen de andere zenders ook goed moeten zijn. Ik laat het hier verder bij en hoop dat het zo blijft en ook bij zware regen en/of onweer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Horsterhoek,

 

Ben benieuwd of er nog een update komt !

Ik neem aan dat je in het menu in "Wijzig signaal parameters" de Symbol rate in 29900 en de FEC op 2/3 ingesteld hebt dan zie je ook een uitslag op Astra 23.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

@Horsterhoek,

 

Ben benieuwd of er nog een update komt !

Ik neem aan dat je in het menu in "Wijzig signaal parameters" de Symbol rate in 29900 en de FEC op 2/3 ingesteld hebt dan zie je ook een uitslag op Astra 23.

Hallo Ben, je hebt niet goed gelezen, want het probleem met deze decoder is dat dit een software probleem is van dat (on) ding. Dus ik kan bij "Wijzig signaal parameters" wijzigen wat ik wil, ik zal steeds maar 1 rood blokje zien! Hij schakelt blijkbaar op de één of andere manier niet over? Dit is het advies van CD: Het enige wat in deze situatie m.b.t. de signaalsterkte op 23.5 kan worden gedaan is om te kijken hoe goed of slecht het signaal op de regionale zender van TV-Oost is en op die van Veronica! Hier heb je dan de laagste en hoogste frequenties te pakken en als deze goed zijn zullen de andere zenders ook goed moeten zijn.

Dit doe je door bij de zenders zelf te kijken en niet in het menu.

aangepast door Horsterhoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Horsterhoek,

 

Dat zal dan wel het verschil zijn tussen de DSR 8141 en de DSR 7141 die ik hier hebt en daarbij lukt het me wel in de "Wijzig signaal parameters" maar slaat de instellingen niet op.

Advies van CD, ze hebben er waarschijnlijk niet bijgezegd dat je dit het beste kan doe met een plensbui.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...