Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goede middag allemaal ,

Ik kocht enige tijd geleden een usb stick voor de draadloze internetverbinding tussen mijn router en de vu ontvanger maar krijg dat ding niet geinstalleerd.

De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is zoals gewoonlijk in ééntalig Engels......

Dank bij voorbaat voor een eenvoudige uitleg in gewone mensen taal.

Rik

Geplaatst:

Niet iedere USB Wifi stick is geschikt voor de Vu+. Wat is het merk en type?

Geplaatst:

Zoooooooooooo dom ben ik nu ook weer niet , het is een stick van vu dus als deze niet werkt......

Kijk , ik vind de gebruiksaanwijzing die bijgeleverd is gewoon onduidelijk en zoals alles in dit verhaal niet in onze eigen taal opgesteld.

Ik probeer deze te lezen en de tekst gaat nog (al snap ik het meeste niet ) maar bvb de afgebeelde schermpjes kan ik niet zien !!!

Ik vroeg dus of iemand zo vriendelijk wil zijn om uit te leggen hoe ik die stick moet installeren.

Met dank bij voorbaat.

Rik

Geplaatst:

Achter in de usb doen reciever even overnieuw opstarten daarna naar MENU
gaan,en dan Instellingen,dan Systeem en dan Netwerk.
Dan ga je naar Wlan verbinding en Adapter instellingen de rest weet je dan wel.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Zoooooooooooo dom ben ik nu ook weer niet , het is een stick van vu dus als deze niet werkt......

Tsja dat weet ik toch niet als je dat er niet bij vermeld.....

Geplaatst:

Tsja dat weet ik toch niet als je dat er niet bij vermeld.....

Sorry , het bericht van "daar ben ik nu echt mee geholpen " was niet voor u bedoeld.

Rik

• Moderator
Geplaatst:

Daar ben ik nu echt mee geholpen....................

Wil je nou geholpen worden of niet?

Als jij alleen meldt dat je een usb stick hebt gekocht, en dat je moeite hebt met engels, waaruit moeten wij dan opmaken dat je een vu+ stick hebt aangeschaft?

Daarnaast vermeld je er ook niet bij of je Pli/ VTI / Blackhole / VIX of het fabrieksimage hebt draaien.

Dus kom eens met wat informatie en wellicht kunnen we je dan helpen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Moderator
Geplaatst:

Misschien moeten jullie allemaal even terug in de tijd.

https://www.sat4all.com/forums/topic/340912-gijzeling-door-vu/

En daarna is het een stuk eenvoudiger passende antwoorden te geven in jip en janneke taal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Kijk , ik zie er enorm tegenop om hier op het forum een vraag te stellen.

Ik weet heel weinig van computertoestanden maar in vergelijking met sommige andere mensen en zeker leeftijdsgenoten heel veel.

Als je hier echter een vraag stelt krijg je altijd van die reacties......

De vorige keer schreef ik dat er helemaal geen beweging meer zat in mijn ontvanger en toen kreeg ik als antwoord "gooi hem van het kastje " !!!

Uiteindelijk heeft die persoon mij wel kunnen helpen maar je moet altijd kruipen om iets te bekomen en daar hou ik niet van.

De moderator ceesv  verwijst hierboven naar mijn allereerste post "gijzeling door VU " en de huidige situatie bewijst alleen maar dat ik toen gelijk had.

Ik kocht een duur apparaat en moet nu op mijn knieën telkens er wat fout loopt.

De verwijten van "dat had je moeten weten " zijn misplaatst want ik vroeg aan de verkoper een gebruiksvriendelijk toestel .....

Iedereen interpreteert dit op z'n eigen manier natuurlijk want ik vind op het internet iemand die schrijft dat de usb stick "plug & play " is maar dat hij wel niet kan vinden waar hij de code moet inbrengen.

Enfin ieder zijn plezier maar ik heb andere hobby's ....

Overigens ga ik er vanuit dat na de aankoop van zo'n VU ontvanger op sommige plaatsen hetzelfde gebeurt als hier bij ons thuis.

Als er zich een "kleine " onregelmatigheid voordoet met de installatie dewelke ikzelf nog wel klaar krijg dan kan mijn vrouw dat niet en moet zij noodgedwongen de tv uitzetten.

Gebruiksvriendelijk ?

Helemaal niet.....!!!!!

En overigens , wat is er mis met Jip en Janneke    ;-)))

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat de prestaties van het toestel  enorm zijn maar als je het niet beschouwd als een hobby dan kan je volgens mij beter wat anders kopen .

Ik hoop dat ik hier nu ook weer niet een hoop kritiek op mijn nek krijg en dat de mogelijkheid om hier vrij uit te komen voor uw mening zonder aangevallen te worden en behandelt te worden als een domme kloot !!!

Het spul draait op PLI .

Groeten allemaal en bijt mijn kop er niet af in uw reacties.

Rik

Geplaatst:

Als je nu eens je vragen en problemen beter zou formuleren, en de nodige info erbij zou vermelden, dan zijn de meeste zo niet alle problemen zo van de baan.

Hierbij een beknopte handleiding m.b.t. het installeren / configureren van de WLAN stick.

• Plaats de stick in een van de 2 USB poorten aan de achterzijde van de VU, op de voorzijde functioneert deze overigens ook wel maar is onhandig
  • Ga via Menu -> Instellingen -> Systeem naar Netwerk en selecteer daar WLAN verbindinding
  • Klik op OK
  • Kies bij Gebruik Interface de optie JA
  • Mocht er op dit moment ook een LAN Interface actief zijn dan wordt er gevraagd om deze uit te schakelen, kies JA
  • Ga met EXIT terug naar de vorige MENU-pagina en kies WiFi Netwerken zoeken
  • Kies het gevonden juiste WiFi netwerk met de OK toets
  • Nu zie je het juiste SSID (netwerknaam) staan welke al gedeeltelijk is ingevuld.
  • Hierna met de rechter pijltjes-toets zolang op de optie Encryptie klikken totdat de waarde WPA of WPA2 verschijnt.
  • Nu nog de juiste Encryptie sleutel via de numerieke toetsen van de AB invoeren en daarna opslaan.

Dus nogmaals, je moet dan wel de Encryptie op WPA of WPA2 instellen ongeacht of in jouw router WPA2 is ingesteld.
Hierna zou er een prima WLAN verbinding beschikbaar moeten zijn vooropgesteld dat het WiFi netwerk goed functioneert.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Enfin ieder zijn plezier maar ik heb andere hobby's ....

Overigens ga ik er vanuit dat na de aankoop van zo'n VU ontvanger op sommige plaatsen hetzelfde gebeurt als hier bij ons thuis.

Als er zich een "kleine " onregelmatigheid voordoet met de installatie dewelke ikzelf nog wel klaar krijg dan kan mijn vrouw dat niet en moet zij noodgedwongen de tv uitzetten.

Gebruiksvriendelijk ?

Helemaal niet.....!!!!!

En overigens , wat is er mis met Jip en Janneke    ;-)))

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat de prestaties van het toestel  enorm zijn maar als je het niet beschouwd als een hobby dan kan je volgens mij beter wat anders kopen .

Met dat laatste heb je gelijk, een Vu+ is nu eenmaal een hobby ontvanger, dus als het je hobby niet is had de verkoper jou beter een 'Canaaldigitaal bak' kunnen verkopen....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...