Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik een opgenomen programma of via timeshift teruggespoeld programma bekijk, dan komen de ondertitels voor dat er gesproken wordt.

Hetzelfde programma live bekijken geeft wel goede synchronisatie.

Dit is voornamelijk opgevallen bij discovery channel, maar valt me wel vaker op.

Is er een manier om de ondertiteling te synchroniseren?

Ik heb een VU+ Solo2.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Geplaatst:

in het verleden hebben we het al meerdere malen gehad over ondertitels

dus een -1 voor het niet vermelden van welk type ondertitels hier bedoeld worden

- video of teletext / ceefax

- dvb subtitles

- de in de uitgezonden serie opgenomen nederlandse ondertitels

dan staan we weer op het startpunt.

in het verleden is al eens ten voeten uitgelegd hoe je videotext of teletekst kunt aanpassen door dubbel te klikken op de knop voor teletext

mijn grote vriend (het forumlid) Emekli heeft dat allemaal geprobeerd en beschreven destijds na wat minimale hulp van andere forumleden en mij.

dus willen we dat terugvinden moet je gewoon slim zoek criteria invullen bovenaan de pagina

overigens bij heel specifieke zenders gaan videotext of teletext ondertitels sowieso klote op alle receivers en tv's omdat het een probleem is van de zendgemachtigden die dit uitzenden...

ook dat is al meerdere malen besproken

(jammer geen direkt antwoord dus <> maar genoeg om zelfstandig te gaan studeren.) ;)

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

in het verleden hebben we het al meerdere malen gehad over ondertitels

dus een -1 voor het niet vermelden van welk type ondertitels hier bedoeld worden

- video of teletext / ceefax

- dvb subtitles

- de in de uitgezonden serie opgenomen nederlandse ondertitels

dan staan we weer op het startpunt.

in het verleden is al eens ten voeten uitgelegd hoe je videotext of teletekst kunt aanpassen door dubbel te klikken op de knop voor teletext

mijn grote vriend (het forumlid) Emekli heeft dat allemaal geprobeerd en beschreven destijds na wat minimale hulp van andere forumleden en mij.

dus willen we dat terugvinden moet je gewoon slim zoek criteria invullen bovenaan de pagina

overigens bij heel specifieke zenders gaan videotext of teletext ondertitels sowieso klote op alle receivers en tv's omdat het een probleem is van de zendgemachtigden die dit uitzenden...

ook dat is al meerdere malen besproken

(jammer geen direkt antwoord dus <> maar genoeg om zelfstandig te gaan studeren.) ;)

Dank U voor de bloemen!!.

Kleine nuance, het hangt misschien af van de ontvanger.

Ondertiteis via Ceefax, behandel je zo:

Zet teletekst aan, wacht heel even en druk dan op de menutoets, dan kan je bepaalde zaken aanpassen,

klaar er mee?, klik weer op menutoets.

Deze volgorde geldt voor de Vu+ Duo en waarschijnlijk ook voor de ander Vu+ modellen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

ff ter verduidelijking. ;)

als bij een bepaald live programma de ondertiteling goed loopt, maar als je dat zelfde programma

opneemt en achteraf terug afspeelt, en waar blijkt dat de ondertiteling nu niet meer goed loopt,

dan is dit een provider (timestamps) probleem en heeft totaal niets te maken met welk merk ontvanger.

je mag proberen wat je wil, je krijgt de ondertiteling niet goed.

is vorig jaar ten andere een probleem geweest bij VTM HD, na een tijdje was het weer over.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

inderdaad heeft het niets met de receivers te maken... ofschoon je wel wat kunt aanpassen afhankelijk van de soort ondertitels die we gebruiken.

overigens ik zie het ook op kabel tv in Maastricht en nagenoeg altijd bij den belg... :sick:

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...