Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik heb een vraagje over Oscam.

Heb Oscam werkend op een linux rasp pi.

Alles werkt goed.

Ik kan inlogen via putty en WinCSP en via exployer firefox ect met Webif. alles werkt goed

Nu is mijn vraag hoe kan ik inloggen met mijn telefoon om webif te zien?

mijn telefoon heb geen wifi erop dat gedeelte is kapot.

internet gaat via simkaart

dus in principe wil ik  van buiten af mijn webif zien

Is dat mogelijk?

bij voorbaat dank

Geplaatst:

Natuurlijk is dat mogelijk als je een firewall gebruikt en de juiste poorten openzet naar der webif, maar de vraag is of je dat wel wil. Mij te onveilig ook al is het gefirewalled.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

Als je niet de standaard poorten openzet zal het geen probleem zijn.

Ik help heel veel mensen via internet op deze manier nog nooit problemen gehad.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Idd poorten doorzetten kan. Maar is niet het meest veilige, en vergeet vooral geen wachtwoord in te stellen.

Weet je of je een vast IP hebt op je telefoon? In Oscam kun je ook instellen welke IP adressen toegang mogen hebben.

Een betere manier is om een VPN server in te richten en via die weg met je netwerk te verbinden. Of dat kan hangt wel af van je apparatuur (volgens mij kan VPN ook op een rasp) en is wel bewerkelijk om in te stellen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

ok waar kan ik dat ip adres van mijn telefoon  invullen bij Oscam ? moet ik er ook een poort bijzetten?

en ja ik heb er een goed WW op staan

Geplaatst:

Oscam webif opstarten

Config

Webif

Daar kun je alles invullen.

Ip adres daar kun je los invullen gescheiden door een , en een range kun je instellen met een -

Een telefoon heeft meeatal geen vast ip adres dus heb hem ingesteld 0.0.0.0-254.254.254.254

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Oscam webif opstarten

Config

Webif

Daar kun je alles invullen.

Ip adres daar kun je los invullen gescheiden door een , en een range kun je instellen met een -

Een telefoon heeft meeatal geen vast ip adres dus heb hem ingesteld 0.0.0.0-254.254.254.254

Dat is een mooie range. Ik hoop dat je het dan op een andere manier beperkt hebt :)

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...