Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi hierbij de vraag hoe ik deze apparaten het beste aansluit op mijn versterker,mijn tv heeft geen arc ondersteuning,hoe sluit ik deze apparaten het beste aan via HDMI,S/PDIF,COAX.

iemand misschien een soort tekening schema voor mij ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Wat is precies je probleem. Er staat toch in de Quick start hoe je alles met HDMI moet aansluiten?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ik ben hier niet echt bekend mee,ik neem toch aan dat als ik mijn vu ultimo aansluit op mijn versterker via HDMI dat hij toch ook aan moet worden gesloten op mijn tv via HDMI dus hoe gaat dat in zijn werk,ik heb de versterker nog niet dus ik wil weten hoe ik dat aansluit

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst: (aangepast)

Als ik het goed begrijp dan sluit ik de tv aan via HDMI op de versterker aangezien mijn tv niet beschikt over arc gaat er ook nog een coax kabel van mijn tv naar mijn versterker voor het digitale geluid,de vu ultimo pc en humax sluit ik nu aan via HDMI op de versterker en alles gaat passthrough en ik heb beeld en geluid of zie ik dat verkeerd en moet ik ook nog elk apparaat aansluiten op de versterker via s/pdif om digitaal audio te verkrijgen ,begrijp ik het zo goed en is dit de beste optie of zit ik helemaal fout ?

Is het misschien beter elk apparaat zoals de vu ultimo pc en humax aan te sluiten op de tv en het geluid via de versterker,dus dat ik elk apparaat direct op de tv aansluit via HDMI,komen er veel problemen voor met passthrough,wat bevelen jullie me aan ?

aangepast door stevie-v

Je sluit al je apparaten aan op de HDMI van de versterker. Op de versterker zit ook een HDMI-out en die sluit je aan op de TV.

Dat zou voldoende moeten zijn. De spdif kabel heb je alleen nodig als je geluid vanaf TV via de versterker wil weergeven.

Voor zover ik weet zou je dat alleen nodig hebben als je TV bijvoorbeeld een CI+ interface heeft en je via UPC of Ziggo ook naar kabel kunt kijken. Als je dan geluid van de TV via je versterker wil afluisteren moet dat via de optische kabel.

Als jij echter alles via die VU bekijkt heb je die dus niet nodug. Beeld en geluid gaan dan via de HDMI kabel.

Wat volgens mij misschien wel een uitdaging kan worden is de keuze tussen geluid via de versterker of geluid via de TV. Ik kan me voorstellen dat je niet altijd via de versterker wil luisteren. Hoe dat precies werkt weet ik niet.

En niet vergeten de versterker ook met het netwerk te verbinden.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Dank je voor alle info,ik hoef dus als ik de HDMI van de tv aansluit op de versterker voor elke apparaat een optische kabel te gebruiken voor het geluid als ik de tv ook verbind met een optische kabel omdat mijn tv niet beschikt over arc ?

what the fuck is arc

excuseer mijn grof taalgebruik !

TV's zijn minder goed uitgedost qua audio dan een AV-receiver (principe)

aangepast door Tonskidutch

Coles Corner

Richard Hawley

Wat ik wil weten is of ik het beste gebruik kan maken van de HDMI sloten van de versterker dus dat ik via de versterker word door gestuurd naar de tv of is het beter gebruik te maken van de HDMI sloten van de tv dus dat ik voor elk apparaat een HDMI slot gebruik op mijn tv,heeft iemand daar ervaring mee ?

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

what the fuck is arc

excuseer mijn grof taalgebruik !

TV's zijn minder goed uitgedost qua audio dan een AV-receiver (principe)

Heeft je tv een arc HDMI slot dan sluit je de versterker aan op dat arc HDMI (HDMI 1.4 kabel) slot van je tv dan hoef je geen optische kabel maar te gebruiken voor de audio mocht je de audio van je tv over je boxen willen horen tenminste zo heb ik het begrepen

Geplaatst:

in het HDMI 1.3 van de VU+ en natuurlijk backward compatible met de HDMI 1.4 van de AV-receiver is een audioaansluiting opgenomen

dus in die HDMI kabel zit alles al aan kabels... je hoeft dus geen andere verbindingen meer te leggen... dan:

HDMI out VU+ naar AV-receiver HDMI in

HDMI out van dvd en of andere apparatuur naar AV-receiver HDMI in

en vanaf de AV-receiver de HDMI monitior of HDMI-out naar TV, dan enkel instellen dat de Onkyo moet doorgeven ook al is die niet aan

dan heb je alles wat nodig is...

Antenne signalen echter moet je apart bekijken

de VU+ Ultimo kan met dvb-C ook een uitgang per coax aan de dvb-C tuner achterop het apparaat beschikbaar stellen voor Humax OF TV, maar waarom TV nog antennen signaal geven?

Mocht je de AV-receiver zijn radiotuner willen bevruchten met coax signaal doe dat separaat met een degelijke splitter voordat je de VU+ en Humax aansluit, daar de AV-receiver enkel analoog radio weer zal geven, moet je die niet willen doorlussen met digitaal signaal nodig voor de VU+ en Humax

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Alles is top verlopen alleen kan ik in het menu instellen dat ik op een bron audio vertraging toe wil passen av sync op mijn onkyo tx nr414 en dat gaat goed maar als ik de instelling heb gedaan en ik maak daarna gebruik van een andere bron dan heeft hij die vertraging niet opgeslagen dus elke keer moet ik op die bron de vertraging dan instellen dat is wat minder handig

Geplaatst:

dat lijkt me minder , maar misschien zie je iets over het hoofd met instellen / instellingen maken en opslaan

ik weet dat die menu' s van de moderne AV-receivers erg uitgebreid zijn... dus moet je maar eens afwachten of iemand met zo'n onkyo zich nog meld in dit topic.

ciao ciao

Coles Corner

Richard Hawley

Bedankt voor alle reacties het is allemaal gelukt,ik heb per bron de vertraging in kunnen stellen en heb de automatische lipsync op off gezet en dit werkte,als je goed nadenkt is het natuurlijk ook onlogisch om lipsync op on te hebben staan terwijl je daarbij nog gebruik gaat maken van de av sync instelling,net even spotify ingesteld en nu is het tijd om even te gaan genieten van de muziek

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

:D dat is gedurfd, een beetje natrappen met een Denon. :grin:

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen