Ga naar inhoud


12188 H transponder veranderingen?


moonchild

Aanbevolen berichten


De kans is groot dat het aan de ontvangst kant zit,  maar je kunt dat zelf controleren door te kijken wat je SNR (zo hoog mogelijk) en BER (moet 0 zijn) doet op het moment dat het hikt.  Blijven die gelijk dan is het signaal goed.

 

Dan kan het aan de kant van CDS zitten maar dan moet iedereen hetzelfde zien.  Ook kan het aan de decodering liggen maar je weet zelf of je een kaart in gebruik hebt en kijk anders in de log van de softcam. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Codx zei:

De kans is groot dat het aan de ontvangst kant zit,  maar je kunt dat zelf controleren door te kijken wat je SNR (zo hoog mogelijk) en BER (moet 0 zijn) doet op het moment dat het hikt.  Blijven die gelijk dan is het signaal goed.

 

Dan kan het aan de kant van CDS zitten maar dan moet iedereen hetzelfde zien.  Ook kan het aan de decodering liggen maar je weet zelf of je een kaart in gebruik hebt en kijk anders in de log van de softcam. 

 

 

Signaal sterkte is 92 - 94%. Hoogste van alle transponders bij mij. Ben het eens met je gezond verstand redenering dat iedereen hetzelfde zou moeten zien, als het aan CDS ligt. DEcodering dan ? , maar wat is het verschil tussen de diverse transponders / zenders van mijn abonnement pakket ?  De andere zenders hebben deze problemen niet. Met een std ontvanger kijken in de log van de softcam ???  Waar in het menu zit dat ? Note: ja ik gebruik losse kaart in Witte CI module.

 

@sprietje: bij het inschakelen/kiezen van NPO1, starten de hickups direct. Onophoudelijk. Dus dan moet je binnen 1 minuut iets ondernemen, want het is hinderlijk als lettergrepen van woorden ontbreken, samen met een zeer kleine freeze van het beeld.

aangepast door Pergola
toevoeging Note:

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-4-2022 om 10:36, Sprietje zei:

En hoe zit het nu met de radiozenders op deze transponder? Daarvan zijn er een aantal gecodeerd en een aantal ongecodeerd zoals ik je eerder liet zien. Heb je bij de gecodeerde dan wel het probleem en bij de ongecodeerde niet?

 

Hallo Sprietje, om je tip met radio zenders uit te proberen, wacht ik nog steeds tot de hik-ups zich opnieuw laten zien. Echter sinds onze nieuwe update puls van CanDig, op 18 april, heeft het zich niet meer voorgedaan. Duidt dan misschien toch op een decoderings probleem van mijn Rebox 8220 ?

ik kom er zeker op terug, zodra de hiks terug komen. Vooral omdat ik blij ben met reakties en tips op mijn vraag. Wordt vervolgd.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Rebox 8820 is toch een gecertificeerde CDS ontvanger? Waarom de kaart niet gewoon in het interne kaartslot?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-4-2022 om 13:09, Mimisiku zei:

De Rebox 8820 is toch een gecertificeerde CDS ontvanger? Waarom de kaart niet gewoon in het interne kaartslot?

Klopt, dat was om destijds zelf ervaringen op te doen met de opname beperkingen. Daar kwamen diverse verschillende verhalen over, dus ik wilde het zelf eens testen. Ik had de module toch al voor een Rebox 4000.

Het maakt geen verschil voor de hik ups met of zonder CI module. In het dagelijks gebruik ervaar ik minder vastlopers met module, dan bij gebruik van de interne kaartlezer. Zoals blijven hangen bij (te veel) zappen.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...