Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste , ik kan mijn laptop alleen nog dmv stroomvoorziening gebruiken; als ik de stekker eruit heb is de accu binnen de kortste keren leeg.

Nu is mijn vraag kan ik de accu verwijderen en de laptop alleen  met het stopcontact verbinden .

Mvg Hans 

Geplaatst: (aangepast)

als de accu stuk is { hetgeen ook veel voorkomt } heb je de ac/dc trafo meestal altijd aan de laptop en kunt werken

het zijn maar heel enkele modellen die zonder accu enkel met directe ac/dc voeding niet willen werken

heel snel merk je het natuurlijk zelf door de accu er uit te halen

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Beetje mosterd na de maaltijd.. Maar dan heb je hem niet goed behandeld... Gebruik laptop óf op de batterij (en dus de AC/DC adapter uitgeschakeld). Opladen tot hij vol is, dan de AC/DC stekker er weer uit. AC/DC stekker erin en de batterij steeds druppelladen is met 1,5 jaar een dode batterij....

Geplaatst:

Beetje mosterd na de maaltijd.. Maar dan heb je hem niet goed behandeld... Gebruik laptop óf op de batterij (en dus de AC/DC adapter uitgeschakeld). Opladen tot hij vol is, dan de AC/DC stekker er weer uit. AC/DC stekker erin en de batterij steeds druppelladen is met 1,5 jaar een dode batterij....

dat is een aanname van u Mimisiku, welke niet in alle gevallen geldend is

marcow moet gewoon even die accu der uit halen en zijn trafo stekker eraan sluiten / erin steken

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Dat gold voor oud type accu's maar niet voor moderne types. Li-ion bijvoorbeeld heeft een bepaalde leeftijd of je hem nu gebruikt of niet. Het aftakelen begint al als hij vanaf de band rolt in de fabriek.

Mijn laptop is al 4 jaar oud en ik gebruik hem voor 80-90% op net stroom. Als ik hem op accu gebruik kan ik nog steeds 2.5 - 3 uur erop werken, bijna gelijk als toen hij nieuw was. (i7 dus prima resultaat)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

@Tonskidutch,

In het geheel geen aanname! Hier op het werk ook 'moderne' laptops met Lithion accu's. Allemaal in zo'n docking krat. Erin, eruit. Na 1,5 jaar kan ik alle accu's vervangen.. Zo dood als een pier.. Praat nu over Lenovo's en Asus. Alleen de iBooks, die blijven heel...

Geplaatst:

Ik gebruik ook heel keurig zoals hier geschreven de batterij. Maar na 6 jaar is het beste er ook af, die doet het nu een anderhalf uur.

Maar waarom wil je de batterij er uithalen?

mijn lenovo batterij is door de vorige eigenaar ook vermold, maar die laat ik verlopig inzitten.

Maar als er goede redens zijn om die uit te halen, dan hoor ik het wel graag (bvb ontploffingsgevaar, lekken en mogelijks printen beschadigen enz enz.)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...