Ga naar inhoud


HD2400 + OpenPli ondersteuning voor DMM afstandsbediening?


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Weet iemand of de Dream Multimedia afstandsbediening zoals geleverd bij de DM7000/7020/7025/600/800/800SE inmiddels al werkt in OpenPli?

 

In OpenATV kan ik m wel kiezen, maar werkt hij niet.

 

Op de HD1100 werkt het wel prima.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Openpli en openatv4.2 werkt met de dmm remote. (getest met remote van 800HD SE)

Klein handleiding voor mensen welk dit ook willen instellen.

Openpli: Ga naar menu -Instellingen- System- Invoerapparaten - Configureer het type afstandbediening

Kies de type DMM normaal. Hierna komt een popup en druk ok ter bevestiging met de DMM remote.

 

 

Openatv 4.2: Ga naar menu -Instellingen- System- Extra instellingen - Invoer apparaten - Configureer type afstandsbediening

Kies de type DMM normaal. Hierna komt een popup en druk ok ter bevestiging met de DMM remote.

 

Via telnet kan je handmatig testen via volgende commando:

echo 4 > /proc/stb/ir/rc/type

of geavanceerd dmm ab

echo 6 > /proc/stb/ir/rc/type

 

De HD2400 is RCtype 19 dus om weer terug te gaan naar de origineel remote:

echo 19 > /proc/stb/ir/rc/type

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dank je voor je reactie, maar op de HD2400 met de allerlaatste OpenATV krijg ik dat niet werkend. Ook niet zoals door jou omschreven. Het is niet mogelijk te bevestigen met de Dreambox remote (geen reactie),

 

Ook het telnet commando heeft niet het gewenste resultaat. De receiver reageert dan niet meer op de originele remote en ook niet op die van DMM.

 

Zojuist getest met een originele Dreambox DM7025 afstandsbediening (UEI Omega) die geheel conform jouw uitleg overigens prima werkt op de HD1100.

 

Ik heb dit overigens op de HD2400 nog nooit werkend gekregen, ook niet met een wat oudere OpenPli, vandaar mijn vraag.

 

Mvg,

 

Michel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Beheerder

Ik heb inmiddels een nieuwe HD2400 met een 'verse' OpenATV 4.2 kunnen testen, maar ook daar werkt de originele DMM afstandsbediening helaas niet mee.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Beheerder

Openpli en openatv4.2 werkt met de dmm remote. (getest met remote van 800HD SE)

Klein handleiding voor mensen welk dit ook willen instellen.

Openpli: Ga naar menu -Instellingen- System- Invoerapparaten - Configureer het type afstandbediening

Kies de type DMM normaal. Hierna komt een popup en druk ok ter bevestiging met de DMM remote.

 

 

Openatv 4.2: Ga naar menu -Instellingen- System- Extra instellingen - Invoer apparaten - Configureer type afstandsbediening

Kies de type DMM normaal. Hierna komt een popup en druk ok ter bevestiging met de DMM remote.

 

Via telnet kan je handmatig testen via volgende commando:

echo 4 > /proc/stb/ir/rc/type

of geavanceerd dmm ab

echo 6 > /proc/stb/ir/rc/type

 

De HD2400 is RCtype 19 dus om weer terug te gaan naar de origineel remote:

echo 19 > /proc/stb/ir/rc/type

 

Zojuist nogmaals getest, met 2 HD2400's, beide met de laatste OpenPli (26-02-2015) met een DM70XX afstandsbediening.

 

De DM70XX afstandsbediening werkt prima op de HD1100, maar NIET op de HD2400.

Je kiest in het menu 'DMM standaard', maar vervolgens reageert de HD2400 niet op de DM70XX afstandsbediening.

 

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie er nog eens naar zouden willen kijken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps ff een vraagje heb je de ab niet toevallig een keer al bewerkt met een jtag want wat ik begreep op een ander forum iets met "fielt" werkte dat wel gewoon met de mutant HD2400.

 

 

Met Telnet init 4  dan de file settings in etc/enigma2 deze onderstaande regel toevoegen  en dan weer init 3 met telnet ingeven anders kun je die file niet veranderen.
 

Citaat
config.plugins.remotecontroltype.rctype=6

 

 

 

 

Bedankt Cobus.

Werkt ook prima met de ATV 4.3 je kan zelfs kiezen welke afstandsbediening.

Had er hier nog eentje liggen van de DM 800 , super.

Groetjes dreka

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, dat zijn 100% originele Dreambox DM70XX afstandsbedieningen die in 100% originele staat zijn.

 

Het werkt niet met OpenPli en niet met OpenATX, laatste versie van gisteren. Getest op 2 verschillende boxen. Zoals gezegd werken dezelfde afstandsbedieningen wel op een HD1100.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kan er niets anders van maken. Ik heb gewoon de zilverkleurige exemplaren die standaard bij de DM7000, DM7020, DM7025 zaten en die werken dus op de HD2400 niet, op de HD1100 wel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat kan ik natuurlijk niet weten. Het tweede exemplaar is recentelijk (een paar weeken geleden) geleverd. De eerste is die van de review en die is inderdaad al wat ouder. Beide werken niet.

 

Drivers komen met de software mee. Het kan hooguit een oudere bootloader of andere hardware zijn, maar ik heb geen idee of er verschil is in bootloader of hardware.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dan weet ik het ook niet meer hooguit eens eentje (ab) van een dm800 (se) proberen, wat daar anders aan is zou ik niet weten. maar dat is de enigste optie wie ik nog weet.

 

of gewoon een clone dm8000 ab van een veilingsite wat begint met ebxx want die werken hier uitstekend met de Xtrends en XP1000 wie ik heb.

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik hier op aanvullen? Ik had afgelopen tijd een HD2400 waar zowel de DMM afstandsbediening van een 7000 als een vervang exemplaar prima werkten.

 

Door een niet gerelateerde storing heb ik een nieuwe hd2400 ontvangen, echter hier werken de DMM afstandsbedieningen absoluut niet.

Met zowel OpenPli van 22-02 en 02-03 getest.

 

Ook de originele Xtrend et9500 remote heb ik geprobeerd, die ab werkt wel prima.

 

Ook met een programmeerbare Logitech remote getest, hier zelfde probleem. Wel werken in Xtrend en Mutant mode, niet in Dreambox mode.

 

Iemand misschien nog een idee wat er fout kan gaan met de originele DMM afstandsbedieningen en de HD2400?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik las soortgelijke meldingen op een Duits forum. Gelukkig ben ik dus niet de enige.

 

Er lijkt dus sprake te zijn van meerdere hardware versies.

 

Het zou fijn zijn als de fabrikant/distributeur hier een reactie op zou kunnen geven.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Beheerder

Het zou heel fijn zijn als de fabrikant/distributeur iets over dit thema kwijt zou willen?

 

Alleen een box op de markt gooien is, hoe goed die box ook is, niet voldoende.

 

- nauwelijks informatie/documentatie

- geen e2bmc updates

- vrijwel geen aanwezigheid op communities.

 

Zo weet je zeker dat een zeer goede box, toch weer een eenzame dood sterft...

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...