Ga naar inhoud


moeten ons zorgen maken over je eigen E2 ontvangers?


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zoals jullie weten is UPC met Ziggo aan het fuseren,

nu gaan er door de wandelgangen dat er vanaf April geen losse Ziggo smartcards worden verkocht.

en dat er een decoder bij moet, zo dat het einde van E2 ontvangers zijn?

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader


Geplaatst: (aangepast)

De meest gestelde vragen rond de overgang van koop naar huur.
Deze lijst is opgesteld door Ziggo en verstrekt aan dealers:

Weten jullie al welke producten met welke prijzen jullie gaan aanbieden?
Nog niet. We zijn hier op dit moment druk mee bezig. Uiteraard houden we je op de hoogte zodra er nieuws is.

Zijn de smartcards uit de Ziggo Startpakketten na 1 april 2015 nog te bestellen / activeren?
Nee. Vanaf half april kun je geen losse smartcards meer via de dealerportal bestellen en/of activeren. Uiteraard kun je wel nog gewoon alle abonnementen aanmelden. In het geval van een defecte smartcard kun je uiteraard terecht bij de dealerdesk van Ziggo.

Kunnen huidige klanten straks overstappen naar het huurmodel?
Ja. Dat kan. Hun abonnement wordt dan aangepast. Afhankelijk van het pakket wat de klant dan wil afnemen zal hij/zij nieuwe hardware ontvangen.

Wat gebeurt er met de interactiviteit van de huidige ontvangers (ook CI+)?
Zowel de huidige ontvangers als de (oud) Ziggo CI+ module blijven interactief (ook na 1 april 2015).

Hoe staat het met de garantie als er een CI+ module of ontvanger defect gaat?
Ontvangers en/of CI+ modules blijven vallen onder de huidige service en garantieperiode van 2 jaar (van de leverancier en/of winkel waar de hardware is aangeschaft).
Hardware die gehuurd wordt, valt straks altijd onder de service en garantie van Ziggo, mits er natuurlijk op een normale manier gebruik is gemaakt.

Wat vertel ik klanten die in de afgelopen tijd een ontvanger hebben gekocht die ze straks ‘gratis’ krijgen?
De nieuwe huurontvangers zijn onderdeel van een service en een abonnement. Kortom, de kosten van hardware worden versleuteld in de abonnementsprijs. Voordeel hiervan voor de klant is geen hoge eenmalige kosten meer, en daarnaast altijd service en garantie door Ziggo. Volledige ontzorging dus. Klanten met een koopontvanger zitten qua abonnement op een lager prijsniveau. Als hun ontvanger lang meegaat profiteren ze lange tijd van lagere abonnementskosten.

Wat gebeurt er met bestaande digitale ontvangers na de wijziging?
Bestaande digitale ontvangers blijven na 1 april 2015 gewoon functioneren.

Wat gebeurt er met de Ziggo smartcards na de wijziging?
Bestaande smartcards blijven gewoon werken. Let wel: de Horizon mediabox maakt geen gebruik van een smartcard, maar van een zogenaamde soft CA (embedded CA systeem). Hiervoor zijn geen losse smartcards meer nodig.

Kunnen klanten na de wijziging op hun huidige digitale ontvanger gebruik maken van Horizon diensten?
Nee. Horizondiensten werken alleen op een Horizon Mediabox (m.u.v. Horizon GO. Hier is geen Horizon mediabox voor nodig, want dit wordt de nieuwe Ziggo TV App).

 

Bron: https://chelloo.com/forum/index.php?topic=54313.msg731605#msg731605

 

Dus je E2 blijft gewoon doorwerken, tot hoelang nog moet je maar afwachten.

Mogelijk is het na een paar jaar afgelopen met irdeto of natuurlijke uitfasering ervan, ze kunnen wel een ZIGGO jasje aantrekken maar ze blijven hun UPC streken houden.

 

Nico

aangepast door ikbennico
Geplaatst:

 

Bestaande digitale ontvangers blijven na 1 april 2015 gewoon functioneren.

2 april is het echter voorbij

:grin:

jij vraagt wat niemand weet behalve die het weten

:grin:

ze gaan je toch niet nu al informeren, dat zou hen twee maanden abonnementsgeld schelen als je nu al opzegt

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

 

Geplaatst:

Dat is een vreemde wending, nu dat alle nieuwe tv's voorzien zijn van een digitale tuner en er een CI module inpast. gaat men dat doodleuk supprimeren.

Puur machtsmisbruik om de kassa te vullen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst: (aangepast)

Je zou bijna zeggen dat het een 1 april grapje is, maar UPC kennende.......

Had van de week nog een extra kaartje nodig voor de kids, gelijk maar geregistreerd na 1 april kan je de losse kaartjes niet meer registreren.

Heb je nog een los kaartje, het kan niet meer worden geregistreerd na 1 april.

Heb je nog een ongeregistreerd kaartje liggen, of heb je nog een extra kaart nodig heb je pech.

aangepast door ikbennico
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Je zou bijna zeggen dat het een 1 april grapje is, maar UPC kennende.......

Had van de week nog een extra kaartje nodig voor de kids, gelijk maar geregistreerd na 1 april kan je de losse kaartjes niet meer registreren.

Heb je nog een los kaartje, het kan niet meer worden geregistreerd na 1 april.

Heb je nog een ongeregistreerd kaartje liggen, of heb je nog een extra kaart nodig heb je pech.

Leuke grap!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst: (aangepast)

Je zou bijna zeggen dat het een 1 april grapje is, maar UPC kennende.......

Had van de week nog een extra kaartje nodig voor de kids, gelijk maar geregistreerd na 1 april kan je de losse kaartjes niet meer registreren.

Heb je nog een los kaartje, het kan niet meer worden geregistreerd na 1 april.

Heb je nog een ongeregistreerd kaartje liggen, of heb je nog een extra kaart nodig heb je pech.

 

Je kan na 1 april gewoon nog kaartjes activeren, resellers kunnen alleen geen kaartjes meer bestellen bij ziggo. Dus mocht je nog kaartjes nodig hebben bestel ze z.s.m. activeren kan later :)

aangepast door _HarmeN

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...