Gast Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Heb tot hiertoe in Spanje altijd gewerkt met mijn m7-dsr box, geen enkel probleem. Ik heb nu getracht om een ci-module(van tvv) te gebruiken. Deze herkent nog de nummering, noch de posten. Is het mogelijk dat dit niet werkt omwille van de landencode ( eu-Spain) in mijn tv (Samsung ue55f9000 met ingebouwde sat decoder.) ?
Gast Mimisiku Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 De CI module bepaalt niet of de kanalen gevonden worden. Je zal errst de TV de correcte Diseqc instellingen moeten geven. Zodat hij weet welke LNB te schakelen.. De TV herkent met Spaanse firmware wellucht niet de Fastscan van TVV. Dit zou je via het service menu eventueel kunnen omschakelen.. Met een volledige scan zou hij dan wel de kanalen moeten vinden. Zonder fastscan optie zul je die zelf moeten aanpassen....
sattv4iedereen Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Het is toch bekend dat niet alle tvv module's op iedere tv werkt met ci mogelijkheid. welke tvv module heb je, er bestaan diversen ervan. deze met een rode label, die met een wereldbol en die nieuwe witte. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
dunhans Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Ligt inderdaad aan de "Landen code" Gelukkig is het een F model en kan je dit vrij eenvoudig zelf veranderen. Wel voorzichtig doen! Je moet de tv uitzetten en opnieuw inschakelen door op: INFO > MENU > MUTE > POWER te drukken. Even wachten en de tv komt in het service menu. (eigenlijk alleen voor de tv reparateur!) Oppassen met wat je doet nu, Je gaat naar: "Options" en dan naar "Local-set" > EU-Spain en dat verander je in "EU-Benelux (op pijltje links/rechts drukken) dan terug naar: "Factory reset" en dan gaat de tv uit, dan weer gewoon aanzetten met Power, dan moet je alle instellingen opnieuw doorlopen, maar nu kan je gewoon kiezen voor CD/TVV/TELESAT fastscan en HD of SD lijst. Laat ons even weten of het je gelukt is............ Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen