Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

duo lnb met één coaxuitgang; coaxkabel op vu+solo2 aangesloten op ingang LNB2.

Als ik een opname maak mbv timer/epg en ik wil gelijktijdig naar een ander kanaal kijken, dan krijg ik dde melding: geen vrije tuner beschikbaar.

Hoe kan ik e.e.a. zo instellen dat ik zowel kan opnemen van een kanaalen gelijktijdig een ander kanaal kan bekijken?

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Zorgen dat je een Twin LNB krijgt met 2 uitgangen en 2 coax kabels naar je ontvanger

Geplaatst:

ok, ga ik  doen. Maar....even beide uitgangen van zo'n duo lnb dan het signaal van elkvab beide lnb's? M.a.w. krijg ik dan via elkeuitgang het signaal van zowel astra1 (19.2gr) als astra3 (23.5gr)

Geplaatst:

Ja. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

ok, ga ik  doen. Maar....even beide uitgangen van zo'n duo lnb dan het signaal van elkvab beide lnb's? M.a.w. krijg ik dan via elkeuitgang het signaal van zowel astra1 (19.2gr) als astra3 (23.5gr)

Voor alle duidelijkheid, dit moet je uiteraard wel eerst instellen.

Via Menu - Instellingen - Zenders zoeken - Tunerconfiguratie zet je de optie Modus op DiSEqC AB en poort A op 19.2 Kun band en poort B op 23.5

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Dank allemaal voor jullie goede adviezen. Ga volgende week e.e.a. opnieuw aanleggen en installeren; laat dan wel even weten of alles gelukt is.

Geplaatst:

moet lukken, voorzichtig de klem los schroeven en die twin erin plaatsten

dan moet je enkel op de skew van de LNB letten en hoeft niet opnieuw uit te richten.

maak een foto of meet de skew van te voren

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...