Ga naar inhoud


Miele vaatwasser G6200SC teleurstellend!


hansputters

Aanbevolen berichten

De opvolger van zijn  20 jarige voorganger lijkt bepaald geen succes ondanks de vette aanschafprijs van ruim € 900.--.

De machine lijdt een geheel autonoom (sensor gestuurd) bestaan waardoor een automatisch programma een dikke 3 1/2 uur duurt.

Nog even en we moeten een snipperdag opnemen om een programma te draaien.......

 

Het meest teleurgesteld zijn we over het droogresultaat dat absoluut slechter uitvalt dan de helaas overleden oldtimer.

 

Mijn vraag is of dit euvel gezocht moet worden in het ecologische principe van de hedendaagse machines of zou het veranderen van glansspoelmiddel (nu merkloos) soelaas kunnen bieden.

 

Overigens de handelaar geeft niet thuis. (machine omruilen tegen een ander fabrikaat?)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Allereerst uw vraag over het glansspoelmiddel, het maakt helemaal niet uit welk merk glansspoelmiddel

gebruikt wordt. Ik zelf gebruik in mijn Zanker gewoon een eigen merk van welke fabrikant dan ook en heb

nog nooit problemen gehad en een uitstekend resultaat. Dus gewoon de goedkoopste aanbieding gebruiken.

Je kunt overigens in de machine instellen welke hoeveelheid gebruikt moet worden maar aangezien dat het glans-

spoelmiddel tegenwoordig ook al reeds aan het afwasmiddel zelf is toegevoegd heb ik dat in mijn Zanker op de

laagste stand ingesteld.

3 1/2 uur voor een volledig programma lijkt mij niet normaal, mijn Zanker doet op het langste programma er

135 minuten over bij 70 graden.

Als u denkt dat uw machine niet doet wat u er van verwacht zou ik uw leverancier hierop aanspreken, deze heeft

de wettelijke plicht te zorgen dat de machine probleemloos zijn werk doet en eventuele storingen op te lossen.

Lukt hem dat niet dan kunt u om een andere machine vragen of uw geld terug!!

Dus laat je niet ringeloren en laat uw leverancier de zaak oplossen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reactie @marinepik33!

Klopt, de dosering van het glansspoelmiddel is i.d.d. in te stellen; staat nu op stand 4 van in totaal 6 stappen maar desondanks zeer matig droogresultaat. (wij gebruiken poeder dus zijn aangewezen op glansspoelmiddel)

3 1/2 uur wijkt behoorlijk af van hetgeen Miele ons doet geloven maar men schermt met zo veel variabelen en parameters dat hier nooit de vinger achter te leggen valt.

Met een dergelijke lange programmaduur valt te leven, met het hooguit matige drogingsresultaat daarentegen niet.

 

Dezer dagen komt de servicedienst van Miele langs om het corpus delictum aan de laptop te hangen. (denk ik...)

 

Op het Web lees ik trouwens behoorlijk veel klachten over tegenvallende drogingsresultaten, ongeacht het merk.

Een overeenkomend kenmerk schijnen die machines wel te hebben: de meeste werken niet met "vaste" programma's maar laten de afwasmachine zelf het programmaverloop bepalen.

 

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 1/2 uur lijkt me idioot, vooral als hij dan ook nog matig droogt.

1 1/2 uur is het langste programma wat m'n ouwe AEG draait en daarmee wast hij perfect. Het droog-resultaat is variabel, van perfect tot acceptabel.

Het apparaat is deels kaduuk inmiddels, het doseersysteem werkt niet meer, dus de laatste 2 jaar gaat een blokje afwasmiddel in een theezeefje in de bovenlade met een kopje eroverheen en dan doet hij het prima. Gaat binnenkort vervangen worden door een Siemens. Vond de Miele bij aanschaf van de AEG indertijd qua indeling onpraktisch en de huidige nog steeds.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste minplus,

 

Ik ben bang dat het (de lange spoeltijd) in de aard van het beestje zit.

Machines in het hogere prijssegment functioneren (helaas) alle volgens allerlei sensoren.

Men beoogt daarmee een lager energie- en waterverbruik.

Wat er van een energiebesparing overblijft wanneer een apparaat bijna vier uur staat te draaien, is een andere kwestie.

 

Onze oude Miele (G520 opf was het de G620?) deed over het programma 55 of 65 universeel zo'n twee uur.

Drogingsresultaat: redelijk tot goed.  (eigenlijk bleef er alleen water op kopjes staan en kunststof bakjes bleven ook klam)

 

Tja, het heeft er schijn van dat we ons te veel hebben laten leiden door de "Inspiriance-wereld" die Miele heet.......

 

edit: misschien is uw keuze voor een Bosch/Siemens geen slechte.

Hun top-apparaten werken weliswaar ook middels sensoren maar de droging wordt ondersteund met het mineraal Zeolith.

Daar kan een Miele (nooit?) tegen op, ondanks de automatische deuropening bij afloop van het wasprogrammma

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de machine op automaat staat kiest hij waarschijnlijk een lage temperatuur, door gebrek aan warmte kan het niet drogen. Probeer het eco of het intensief programma eens om te kijken of dat beter droogt. Dat het automaat programma lang duurt zal wel zijn om te zorgen dat alles schoon wordt, dit lukt ook met het eco programma. Probeer het eens.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RKrijnen, bedankt voor het constructieve meedenken!

Zit op dit moment met de maual op schoot:  Bij "automatic" wordt er met 57 graden nagespoeld.

In het programma "EKO" is dat slechts met 40 graden

 

Bij "intensief 75 " is er sprake van 60 graden, wat puur theoretisch een klein voordeel op zou kunnen leveren.

Maar of dat opweegt tegen een nóg langere programmaduur?

 

Als ik zeker zou weten dat bij voorbeeld een Bosch uit de 8 serie (slechts 50 Euro voordeliger) beter zou presteren én drogen dan zou ik de kersverse Mele omgaand op MP te koop aanbieden.

Eerst maar eens afwachten wat de techneut te vertellen heeft, alhoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat de machine defekt zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft toch ook een 55 programma? Ik zou kijken hoe dat werkt en hoe lang. Misschien is er een programma wat in de PRAKTIJK wel werkt. Het lijkt mij sterk dat dit een slechte vaatwasser is. Een Bosch aanschaffen kan altijd nog als het echt niet werkbaar blijkt.

Bij onze Bosch duurt eco 3 uur en 70 2.15 uur.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker de machine heeft ook een 55 programma.

Gisteren geprobeerd maar sommige pannen e.d. werden daarmee niet schoon.

(idem dito bij onze oude machine, daardoor wasten we meestal met 65...)

Overigens vanavond afgewassen met een aangepaste automatic (modus intensief): desondanks spinazieresten in pan.

 

Tja, het blijft schipperen, vrees ik

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het lezen van je humorvolle reactie Sjaak(k) kan ik slechts mijn excuses aanbieden voor onze ondoordachte aankoop!

Ach, willens en wetens laat je toch beïnvloeden door de machtige marketingmachine.

Zo voel ik me bij voorbeeld heel prettig in mijn A3 terwijl ik voor veel minder geld een Skoda had kunnen aanschaffen.

 

Terug naar het afwassen dan maar: hoe lang de gemiddelde afwasmachine meegaat, weet ik weer eens niet; een feit is wél dat onze voorgaande Miele 20 jaar meeging zonder enkel defect!

 

Tja, en je opmerking over het verwijderen van etensresten kan ook niet onbeantwoord blijven.

Denk je nu echt dat we hele brokken overgebleven voedselresten op borden e.d. laten zitten?

Mag ik de Miele-bijbel even citeren:  "verwijder grove etensresten"  "het is niet nodig om de vaat van te voren onder stromend water af te spoelen"

Nu jij weer.......?!?

Het geeft trouwens toch geen pas de machine ecologisch zijn werk te laten doen en er zelf een paar honderd liter water door heen te jagen?

 

Nu weet ik dat spinazie een uiterst kritisch goedje is, zelfs het afwassen met het handje ontaardt in heus schrobwerk, zie het maar als ultieme test.

Misschien durf jij je machine daar niet aan te wagen uit vrees teleurgesteld te worden over het tegenvallende resultaat?!?

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben sinds 3/4 jaar onze eerste vaatwasser (een ikea vaatwasser)

Doet verkort programma 36 minuten (60 graden): klep open vaat dampt het uit!

Automatische programma doet hij 2 uur en 36 minuten (variabele graden 45 tot 70 graden): klep open vaat dampt niet.

We hebben nog nooit meegemaakt dat de vaat er nog vuil inzat. We gebruiken tabletten van de Little, die bevallen ons het allerbeste.

(Geprobeerde tabletten: sun en finish)

 

@hansputters: Waarom nog glansspoelmiddel en zout, tegenwoordig gebruik je toch "all in one" tabletten?

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na het droogproces de vaatwasser even 5 minuten open laten staan en daarna uit te ruimen?

 

Is je vaat dan nog nat?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv:  onze Miele opent de deur automatisch na einde  programma en desondanks is het zaakje klam.

(waterplasjes op kopjes acht ik normaal, hadden we bij de vorige machine ook)

 

The parasol: afzonderlijk zout en glansspoel werd ons aangeraden door de handelaar

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het droogprogramma zijn werk heeft gedaan is de vochtigheidsgraad (Douwpunt) boven de kamertemperatuur.

Het voldoende openen van de deur zal dan onder omstandigheden tot condensatie kunnen leiden.

De deur geheel openen zou dit klamme gevoel binnen 5 minuten moeten laten verdwijnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...