Ga naar inhoud


Miele vaatwasser G6200SC teleurstellend!


hansputters

Aanbevolen berichten


Als ik het allemaal zo lees, dan zitten er aan die moderne machines meer nadelen dan voordelen, als ze er al zijn.

Alleen theoretisch zullen ze zuiniger zijn.

Ik zie hetzelfde verhaal opduiken zoals bij wasmachines, wassen op 30 of 40 graden, waarbij de was niet altijd proper blijkt te zijn.

Hygiënisch kan dat ook nooit zijn bij zo'n lage temperatuur. 

Dan is er nog dat risico dat de machine na verloop van tijd vies gaat  ruiken, de enige remedie is dan een keer op kookwas en leeg draaien om die reuk er uit te krijgen.

Waar zit dan uiteindelijk de winst.

Ik denk dat afwasmachines nu nog gevoeliger zijn aan verstoppingen en gaan ruiken na een tijd, omdat er vetten moeten opgelost worden.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt vast de rekening nog wel want onterecht garantieclaimen = monteur betalen.

Maar je kunt mazzel hebben er was immers een of andere sensor die utigeschakeld stond en ingeschakeld had moeten zijn.

 

Dat gezeur over luchtjes e.d.: bij ons hangt er zo'n geur ding in. Lijkt wel wat op zo'n ding die sommigen in de auto hebben hangen.

Verder draait bij ons de vaat 's nachts, dus of die er nu een uur of 5 uur over doet. Als het schoon is en zuinig met water en energie ben ik al tevreden.

Als we met een verjaardag zitten gooien we verkorte programma wel eens in de strijd: werkt prima!

 

Ons apparaat kostte 500 euro, misschien dat we daardoor wat minder kritisch zijn dan met een apparaat van 900.

Daarbij deden we het voorheen met de hand. Het scheelt gewoon bakken met tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten er het dus maar mee doen, wat anders?!?

wat anders:

- aansluiten op warm water. Moet je ook nog wel even instellen in de machine. Dat verkort het programma aanzienlijk.

- hou een beetje ruimte tussen de vaat. Onze ervaring is dat de vaat hierdoor schoner en vooral droger wordt

- gebruik een zo heet mogelijk programma tesamen met opties zoals intensive zone en extra drogen (als energie verbruik tenminste niet je hoogste prio is)

- laat hem snachts draaien. Dan maskt het geen klap uit of hij 2 of 4 uur bezig is. Stroom is dan oooook goedkoper.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat anders:

- aansluiten op warm water. Moet je ook nog wel even instellen in de machine. Dat verkort het programma aanzienlijk.

 

 

Dat zou niet mogen uitmaken. Hier draaien we standaard een kort programma van een half uur. De vaat is gewoon brandschoon, geen waas op glazen ondanks het harde water hier en als je hem opentrekt slaat de condens eruit. De machine slaat aangesloten op de koud water leiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine misrekening, de machine is pas twee weken oud.

(maar i.d.d. je moet er niet aan denken wat het bezoek buiten de garantie gekost zou hebben)

 

Het druist in tegen mijn principe maar het is misschien toch verstandig extra garantie bij te kopen.

 

Dat scheelt dan weer en wordt een gevalletje garantie. Verder zal je er vast veel plezier aan beleven. Ik heb jaren als monteur in de witgoed branche gewerkt. Heel wat gezien van binnen, maar Miele is wat kwaliteit en levensduur betreft de absolute topper. Waar andere merken na 5 jaar al flink zijn doorgeroest, zie je dat bij een Miele niet of nauwelijks, zelfs niet als ze in natte ruimtes staan.

 

Het kost wat meer, maar dan heb je ook wat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn afweging:

 

Voor de prijs van een Miele koop ik er bijna 2 uit de middenklasse... Als deze het opgeeft na 5 jaar geef ik lachend nog eens 500 euro uit en die zal beslist beter presteren en energiezuiniger zijn dan de allerbeste Miele die je nu kunt aanschaffen.

Het vervangen van zo'n vaatwasser is ook nog eens stink eenvoudig dus dat mag het probleem ook niet zijn.

Daarbij verwacht ik persoonlijk van geen enkel apparaat dat het 20 jaar meegaat. In de regel zijn ze voortijdig technisch verouderd, instabiel of domweg defect.

 

Dat geknoei met allerlei "insider" tips: Als het echt nodig was of sterk aanbevolen dan werd dat echt wel vermeld in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een vaatwasser maakt het inderdaad weinig uit of je een Bosch/Siemens/Miele neemt. Zijn alle drie goed, wellicht dat een Miele wat langer meegaat. Bij wasmachines/wasdrogers is er een wereld van verschil tussen een Bosch/Siemens aan de ene kant en een Miele aan de andere kant. Je wil niet weten hoeveel brakke handgreepjes ik in mijn leven heb vervangen bij het zwakke plastic met vreemde palletjes en zwakke veertjes in die Bosch dingen. Maak je een klein foutje bij het vervangen omdat er weer een zwak stukje plastic afbreekt, dan kost het je zelfs een nieuwe deur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de eventuele Miele-aanhangers onder ons:

 

Ons high tech apparaat is eventueel te koop hóór.

Pas twee weken op de teller en geheel nagezien door de fabrikant.

Voor 700 Euronen wisselt ie van eigenaar. (nieuwprijs € 948,--) Alle papieren incl. Miele rapportage aanwezig.

Wel zelf ophalen in Purmerend a.j.b.

 

edit: waarom vragen jullie je ongetwijfeld af...

Wel, de lol is er van af en dan ben ik -soms- heel resoluut

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...