Ga naar inhoud


Miele vaatwasser G6200SC teleurstellend!


hansputters

Aanbevolen berichten

Ach het is toch algemeen bekend, dat de witgoed machines van tegenwoordig lang niet zo lang mee gaan als de wat oudere types.

Bij ons doet onze bosch vaatwasser het na 25 jaar nog als de beste.

Dat ding prop ik helemaal vol, en stapel zelfs de kopjes boven op elkaar, om hem maar zo vol als mogelijk te krijgen.

Wel spoelen we eerst het grove vuil er af, want dat hoort zo.

En zout en glans spoel middel gebruiken we al niet meer zolang er die alles in 1 blokjes bestaan.

Alles mooi glanzend schoon, en bovendien kurkdroog.

En behalve een half afgebroken handgreepje, waar we inmiddels al 10 jaar zonder kunnen, nog noot iets aan gehad.

 

Dat geld trouwens ook voor de Whirlpool wasmachine, van 25 jaar oud, waar ik vorig jaar een paar nieuwe koolborsteltjes in vervangen heb, en wast weer als een nieuwe.

En de koelkast ook een wirlpool van dezelfde leeftijd die de etenswaren, en het bier nog steeds lekker koel houd.

 

Ik heb schrik om die dingen te gaan moeten vervangen, want de volgende zullen het beslist geen 25 jaar meer vol houden.

Ik betaal dan liever elk jaar 10 euries meer aan stroom, dan zo een energie zuinig apparaat, die maar half zijn werk doet, en na 5 jaar de geest geeft.

 

Ik hoop dat de volgende het nog 25 jaar volhouden, daarna hoef ik niet meer af te wassen of te wassen.

Misschien nog wel mijn bier koud houden.  :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites


off topic: pearlpeter, Had ik niet verwacht zulke positieve resultaten met Whirlpool-apparaten.

Ik zal maar geen apart topic openen over onze belevenissen met een Liebherr Nofrost.

 

Ja, i.d.d. ook zo'n A-merk bij wie zelfs Miele inkoopt.........

Elk nadeel heeft zijn voordeel: ook hier was de fabrieksservice top en coulant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nee, helaas niet.

We hebben de machine gekocht bij een plaatselijke (kleine) middenstander die alleen maar thuis gaf door te antwoorden met knip- en plak citaten uit de Miele-marketing slogans.

Zelfs een (loos) dreigement om de "zaak" door de rechtsbijstandsverzekering te laten beoordelen, bracht niets te weeg.

Totale radiostilte dus.

 

Ach, Tonskidutch, ik begin me zo langzamerhand een beetje schuldig te voelen; de halve wereld staat in brand en ik maak me druk om zo'n banaal apparaat.

We nemen ons verlies maar, verkopen is ook geen optie, weet ik inmiddels.

Het was wel een wijze levensles, voortaan dus niet alleen maar afgaan op een A-merknaam en de machine van begeerte kopen bij de laagstbiedende.

Minder service dan we nu kregen, kan immers niet....

 

Fijn weekeinde,

hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer vaat hoe langer het duurt. Hier is de vaat in het bovenste rek overigens ook best nog wel nat, maar met andere vaatwassers schijnt dat niet anders te zijn. Heb je al eens vergeleken met het kortste programma wat er is? Zou net zo droog moeten worden, tenminste hier wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik waardeer je medeleven echt kiekiek.

Mijn vrouw heeft vanochtend een Miele dealer in Amsterdam om informatie gevraagd. (die van ons is kennelijk alleen bekwaam in het bedienen van de PIN-terminal)

Men adviseerde (bij ons model althans) dat er twee echt werkbare programma's overblijven:

automatic -al dan niet met toevoeging kort- en een per week 75 ter bestrijding van luchtjes.

Daar houden we ons maar aan, zeker gelet op de teleurstellende reiniging bij het vaste programma "55".

 

B.t.w.: welk merk/model machine heb jij als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afwachten dan maar, maar als het niet zo opgelost is zou ik gewoon een ander eisen rechtstreeks bij Miele, je hebt immers fabrieksgarantie, daar staat de verkoper eigenlijk los van, die is alleen de dozenschuiver. 4 uur draaien is gewoon adsurd. Ik heb nu een Bosch vaatwasser, daarvoor een Siemens en daarvoor een Bosch, niet omdat het slecht is, maar vanwege verhuizingen. Wasmachine en droger is dan wel Miele en gewoon tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is de (wellicht wel) goedkoopste de beste...

post-36489-0-36257400-1423857380.jpg

 

Het ECO proramma van de Siemens doet er 204 minuten over

met als droogresultaat het cijfer 8,8.....

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal ik doen als het mij lukt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nee, helaas niet.

We hebben de machine gekocht bij een plaatselijke (kleine) middenstander die alleen maar thuis gaf door te antwoorden met knip- en plak citaten uit de Miele-marketing slogans.

Zelfs een (loos) dreigement om de "zaak" door de rechtsbijstandsverzekering te laten beoordelen, bracht niets te weeg.

Totale radiostilte dus.

 

Ach, Tonskidutch, ik begin me zo langzamerhand een beetje schuldig te voelen; de halve wereld staat in brand en ik maak me druk om zo'n banaal apparaat.

We nemen ons verlies maar, verkopen is ook geen optie, weet ik inmiddels.

Het was wel een wijze levensles, voortaan dus niet alleen maar afgaan op een A-merknaam en de machine van begeerte kopen bij de laagstbiedende.

Minder service dan we nu kregen, kan immers niet....

 

Fijn weekeinde,

hans

De middenstander iig. duidelijk maken dat je nooit meer iets bij hem koopt als dit niet soepel geregeld wordt en dat je alle bekenden in de omgeving vertelt hoe zijn service is. Hij zal je dan sowieso wel kwijt zijn als klant maar weet ook dat je via via snel duizend mogelijke klanten bereikt. Tenzij het een volslagen imbeciel is.

Toen er nog geen internet was ging ik, als zo'n zaak helemaal fout zat en moeilijk deed, er op het drukste moment heen en luidkeels bespreken hoe schandalig ze bezig waren. Het ging dan weliswaar om kleinere dingen dan dit, maar het werkte perfect binnen een minuut.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de machine gekocht bij een plaatselijke (kleine) middenstander die alleen maar thuis gaf door te antwoorden met knip- en plak citaten uit de Miele-marketing slogans.

 

Ik denk dat die lokale mijnheer wel kan inpakken bij je of niet Hans.

Laat hem dat even weten misschien brengt het nog iets.

 

Aanvulling:

Ik zie dat "minplus" iets soortgelijks heeft gepost.  :D 

aangepast door Satdorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...