Ga naar inhoud

ook een vraag over geen vrije tuner beschikbaar tijdens opnemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Gents,

vandaag mijn Vu duo 2 omgewisseld voor een solo 2, wat een verschil van apparaat, stuk sneller met opstarten en zappen.

maar nu mijn vraag waar ik een probleem mee heb,

Heb de nieuwe PLi erop gezet,

De tuner staat in gesteld als:

tuner A

a 19.2

b 23,5

c 13,0

d 28.2

22khz ja

diseqC ja

Tuner B als hetzelfde.

Bij het signaalzoekn geeft deze alles goed aan en zie de tuners en de satellieten.(SNR enAGC zijn groen)

met de applicatie van de DiseqC tester zie ik dat alles ook goed werkt,

En komt mijn uitdaging,

Als ik een kanaal opneemt e n doorzap naar een ander kanaal heb ik geen beeld meer, alle kanalen blijven op zwart.

Wat ik probeer met de instellingen, doorlussen, gelijk als de andere tuner, 22khz uit, aan , het schakelt niet door.

De oude Vu had geheel geen problemen hiermee, kan het met de software een probleem zijn?

of zie ik iets over het hoofd.

wie kan mij op weg helpen.

ron.

Oja,  tuurlijk zijn de LNB dubbel en loopt er dubbele coax, en de opname gaat naar mijn NAS, ik gebruik geen HD intern

aangepast door ronjans

Geplaatst:

Terzijde van je vraag, maar apart dat de Solo2 sneller is dan de DUO2. Hebben toch dezelfde snelheid. Hebben anderen dat ook? Of bedoel je de Vu+ Duo?

Was net aan het kijken voor een Duo2, en dan mijn huidige Solo2 te verkopen, maar als ze idd langzamer zijn dan begin ik er niet aan.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

Geplaatst:

Als je twee coax kabels naar je tuner hebt lopen moet je tuner B ook apart instellen, net als tuner A, dus:

a 19.2

b 23,5

c 13,0

d 28.2

22khz ja

diseqC ja

En dus niet de opties 'gelijk aan' of 'doorlussen naar' kiezen.

Verder in menu-> instellingen-> systeem-> diverse instelingen de opties  'voorkeurstuner' en 'voorkeurstuner voor opname' op 'auto' zetten.

Dit zou moeten werken.

Als je twee coax kabels naar je tuner hebt lopen moet je tuner B ook apart instellen, net als tuner A, dus:

a 19.2

b 23,5

c 13,0

d 28.2

22khz ja

diseqC ja

En dus niet de opties 'gelijk aan' of 'doorlussen naar' kiezen.

Verder in menu-> instellingen-> systeem-> diverse instelingen de opties  'voorkeurstuner' en 'voorkeurstuner voor opname' op 'auto' zetten.

Dit zou moeten werken.

sorry is een vervanging voor de Vu+ Duo

Hoi Heero,

de Voorkeurstuner had ik nog iniet ingesteld, deze avond eens proberen.......

alvast bedankt voor het meedenken, 

ron

aangepast door wiz
quotes aangepast
Geplaatst:

Als je bovenstaande uitvoert en het nog niet goed werkt, moet je ook nog via div. Instellingen, de tuners instellen.

Voorkeurstuner: tuner A

voorkeurstuner voor opnames: tuner B

dit was bij mij de oplossing van bovenstaande probleem

Geplaatst:

zal eerder omgekeerd zijn.Hebben dezelfde processor aan boord maar DUO2 heeft meer flash en intern geheugen.Merk je snel want bij duo2 kan je picons enzo in flash houden waardoor het zappen sneller gaat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

hoi ronjans

ik heb diseqc neen

en na wijzigingen van echt belangrijke instellingen doe ik een herstart per menu

opdat ook alles weer geimplementeerd wordt weet je...

maar verder gaat hier op beide tuners exact idem ingesteld alles prima en is autotuner sowieso standaard

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

tonskidutch

heb ik ook geprobeerd wat mij mu opvalt is het volgende,

als ik een opname start en ik ga kijken bij de zenderinformatie zie ik bv ned1 beeld aanwezig,ik zap naar ned 2 dan heb ik zwart beeld,

bij de zender indo zie ik dat omgeschakeld bwn naar ned 2 via de andere tuner.

dit werkt dus.hij schakelt om. een andere test net geprobeerd, als ik schakel naar een sat, bv hotbird, heb ik wel beeld.

het lijkt erop dat ik geen beeld heb als ik op dezelfde sat blijft.

suggesties misschien in dit probleem ?

ron

Geplaatst:

Heel apart, gisterenavond de gehele avond bezig geweest, ook een VTI image geprobeerd, 

als laatste een andere imgage geprobeerd en deze werkte dus wel, lijkt wel of het inderdaad de software moet zijn, 

Het werk, kan tot ongeveer 8 kanalen opnemen en ook nog zappen  :)

Nog wel een vraagje, 

ik had de VTI opgezet, maar later deze vervangen door de PLI, nu bij het opstarten van de ontvanger komt bij de bootup de VTI scherm, later is dit de PLI weer, 

Hoe kan ik de VTI scherm vervangen?

Ron

• Moderator
Geplaatst:

een nieuwe vraag hoort in een nieuw topic. Anders wordt het een onleesbare bende hier. Dus aub die vraag in een nieuw topic zetten.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...